آیا در کتب روایى شیعه احادیثی در رابطه با تحریف قرآن وجود دارد؟

سوال:
احادیثی در بحار و دیگر کتب معتبر شیعه وجود دارد که با عقاید حقه ما مطابق نیست . از جمله در مورد تحریف قرآن و یا وجود سوره های همچون ولایت و… آیا این مطالب صحت دارد و اگر همین است آیا جواب چیست؟
اگر واقعا کذب بودن این روایات برای ما ناچیز واضح و روشن است چطور علمای همچون حلی و … خدا رحمتشان کند این را توجه نداشته اند یا اصلا چرا این نوع مطالب در کتبشان جمع شده است

پاسخ شیعه :
همان‌طور که می‌دانید ، کتاب‌هایی همچون بحار الأنوار و … کتاب روائی است که نویسندۀ آن نهایت تلاش خود را کرده‌ است تا تمامی روایات منقول و منسوب به ائمه دین را در آن جمع آوری و در اختیار آیندگان قرار دهد. خود ایشان نیز ادعا نکرده‌اند که تمامی این روایات نقل شده در این کتاب روایات صحیحه هستند .
بررسی روایت و این که صحیح است یا غیر صحیح، به عهدۀ محقق و خوانندۀ آن است.
در مورد تحریف قرآن، روایات فراوانی هم در کتاب‌های شیعه و بیشتر از آن در کتاب‌های اهل سنت یافت می‌شود .
روایاتی از این باب حتی اگر صحیحه هم باشند؛ از آن‌جایی که با عقاید و ضروریات مذهب ما سازگاری ندارند، از نظر ما مردود و غیر قابل قبول است ؛ با این که بسیاری از روایاتی که اهل سنت بر ضد شیعه در مورد تحریف قرآن به آن‌ها استناد می‌کنند، روایات ضعیف و مردودی هستند که از نظر سندی و دلالی اشکالات زیادی دارند. برخی از این دسته از روایات نیز که در کتاب‌هایی مثل کافی نقل شده است ، هیچ دلالتی بر تحریف قرآن ندارند؛ چرا که امام علیه السلام آن‌ها را به عنوان تفسیر آیۀ مورد نظر بیان فرموده‌اند؛ اما دشمنان شیعه به خاطر جهالت و عدم درک این مسأله ، آن را حمل بر تحریف قرآن کرده‌اند .

پاسخ اهل سنت :
آینده ای دیگر وجود ندارد !
اول این داستان واقعی را بشنوید
دوستی دارم بنام محمد رحیم که دودلی عجیبی در رابطه با ازدواج کردن دارد، ۵۲ ساله شده هنوز عروسی, نکرده و هر زنی را به بهانه ای نپسندیده بوده
این اواخر دختری ، از هر جهت مناسب یافت، اما باز عیبی بر او گذاشت ، نصیحتش کردم که ای فلانی ،اینقدر سخت نگیر آسان بگیر
با غیظ گفت: چگونه آسان بگیرم که تمام آینده ام به آن بستگی دارد، این مساله یک عمر است این مساله آینده من است, گفتمش ای برادر، آینده تو دیگر گذشته قرار گرفته سخت نگیر ! ۵۲ ساله شدی از عمر مفیدت ۸ سال باقی مانده!

حالا عین این حکایت شیعه است
اول دوباره بخوانید که چه نوشته است:
((کتاب‌هایی همچون بحار الأنوار و … کتاب روائی است که نویسندۀ آن نهایت تلاش خود را کرده‌ است تا تمامی روایات منقول و منسوب به ائمه دین را در آن جمع آوری و در اختیار آیندگان قرار دهد. بررسی روایت و این که صحیح است یا غیر صحیح ، به عهدۀ محقق و خوانندۀ آن است))
آقای شیعه عزیز ، آقای محمد رحیم خان ثانی!
این کتاب بحار الانوار خودش در آینده نوشته شده یعنی ۱۱۰۰ سال بعد از وفات رسول الله تا حالا که درستی نادرستی آن در عرض این ۱۱۰۰ سال معلوم نشده بود پس کَی معلومش میکنید و ِکی اینکار را میکند ؟
امروزهم که این کتاب ۳۰۰ ساله شده ، هنوز هم یک شیعه بلند نشده تا آن را غربال کند و درست را از نادرست جدا کند. باز منتظر آیندگان است
باز میگوید این مساله آیندگان است
ایا اینهمه شیعه که در عرض این ۱۴۰۰ سال به این احادیث عمل کردند یا به آنها باور داشتند تربچه بودند ؟!!
پس دروغ دارید میگویید، یعنی کجدار مریز دارید رفتار می کنید
در نهانگاه دلتان به تحریف عقیده دارید اما از ترس اهل سنت و از ترس تکفیر شدن ، میگویید قرآن تحریف نشده اما از این حدیث ها فراوان دارید مثلا این را ببینید :
امام صادق (علیه السلام) می فرماید:
)اذا خرج القائم یقوم بامر جدید و کتاب جدید و سنه جدید و قضاء جدید(
هنگامی که قائم خروج کند امر تازه، و کتاب تازه و روش تازه و داوری تازه ای برپا میدارد ورایج میکند (کتاب اثبات الهدی، شیخ حر عاملی ، ترجمه احمد جنتی ، دارالکتب اسلامیه ج ۷ ص ۸۳
این حرف کفر مطلق است اعتقاد به دین جدید و کتاب جدید و ایمان و ستایش آورنده آن کفری است که بالا تر از آن کفری نیست! و شیعه به دروغ ، این کفر گویی را به جعفر صادق رحمه الله نسبت میدهد!
شیعه امروزی خود میداند که این کفر و گمراهیی بسیار دور است لذا برای ماست مالی! می گوید! منظور امام صادق این بود که مردم آنقدر از دین دور می شوند که وقتی امام زمان شریعت را زنده می کند آدم ها تصور می کنند که ایشان دین جدیدی آورده اند. عین نوشته شیعه را بخوانید:
((یعنی در آن زمان اسلام را آنچنان از لابلای انبوه خرافات و تحریفات و تفاسیر نادرست بیرون می آورد که گویی بنایی کاملا نو و جدید ساخته است .
در مورد کتاب جدید نه مفهوم آن است که که یک کتاب آسمانی جدید بر او نازل می شود! چرا که امام قائم است و حافظ دین نه پیامبر و آورنده کتاب جدید، بلکه قرآن را چنان از زوایای تحریفهای معنوی و تفسیرهای نادرست بیرون می کشد که می توان نام کتاب جدید بر آن نهاد))
و بر این پرده پوشی و تاویل شیعیان سه ایراد وارد است:
اول اینکه امام صادق بصراحت از کتاب جدید سخن می گوید. و این یعنی اینکه قرآن هم تحریف شده و ایشان آیات جدیدی میاورد و این کفر است. این تعبیر با جمله صادق همخوانی ندارد زیرا کتاب قرآن تغییر نکرده
و صادق نگفته تفسیر جدید، گفته کتاب جدید !! را میخوانند
اگر قصد این نبوده پس امام شما حرف زدن بزبان عربی را بدرستی نمیدانسته!
دوم اینکه اگر تفسیر شیعه از سخن امام صادق درست باشد معنی این حرف این است که خود شیعه و علمای شیعه و مذهب شیعه و راه روش شیعه نیز بطور کلی خلاف راه روش امام زمان است و تا آنجا که حتی شیعه های مومن نیز گمان می کنند مهدی دین جدیدی آورده
فراموش نکنید که امام زمان بیاید همه را میکشد غیر از مومنان حقیقی را
حالا اون مومنان حقیقی که تعالیم امام زمان را میبینند گمان میکنند کتاب جدید است!!
یعنی آنها تا این حد از دین خود بی خبر بودند ؟؟!! پس چرا میگویید مومن ؟؟!!
تفسیر این چنینی از روایت امام صادق این معنی را دارد که همه کتب شیعه همه حکومت های شیعه ،همه آیت الله های شیعه بر باطل مطلق بوده اند. شیعه وقتی خواسته حرف امام صادق را تاویل کند متوجه نشده که دارد از چاهی به چاهی دیگرسقوط می کند!
اما ایراد سوم ما به برداشت شیعه ها از گفته منسوب به امام صادق این است که ایشان برای بیان منظور خود بدترین جملات را انتخاب کردند یعنی فرمودند قائم ما وقتی ظهور کند کتاب جدید و دین جدیدی میاورد!
آیا بهتر نبود که به زبان ساده میفرمودند که مردم آنقدر از دین الله دور می شوند که وقتی امام زمان بیاید و دین حقیقی را پیاده کند مردم خیال می کنند این دین جدید است!
بله بهتر و ادبی تر این بود که اینطور می فرمودند اما توطئه گرانی که پشت داستان امام زمان هستند نفع و سود شان در این است که امام صادق بگوید مهدی دین جدید و کتاب جدید میاورد آنها در کمین ملغی کردن اسلام هستند آنها می خواهند با آوردن کتاب مقدس جدید بر قرآن مهر ((باطل شد)) را بزنند (زهی خیال باطل)
شیعه وقتی میخواهد قول امام خود را توجیه و تاویل کند گاهی میگوید :
<<منظور از قرآن جدید همین قرآن است منتهی ترتیب و سوره ها و آیاتش بترتیب فعلی نیست بلکه به ترتیب درست است ؟>>
ما اهل سنت عقیده داریم که ترتیب آیات و سوره ها نیز رای پیامبر یا صحابه نبوده بلکه دستور الله بوده که جبرییل بر پیامبر صلی الله علیه وسلم ابلاغ میکرده
و عوض کردن ترتیب سوره های قرآن هنر بزرگی نیست که امام زمان بخاطرش بیایید، اینکار را شاه اسماعیل و همین نویسنده بحارالانوار هم میتوانستند انجامش دهند .پس او اهداف بزرگتری دارد!
و امام صادق شیعه ها واضح میگوید که مهدی چه نیتی و چه هدفی دارد آری مهدی میخواهد قرآن را ملغی کند و کتاب جدیدی بیاورد! اما گفتن و پذیرفتن این حرف بر شیعه امروزی که اقلیتی است نتایج خیلی وخیمی دارد ، لذا نفع آنها در این است که بگویند قصد ما عوض کردن قرآن نیست

نکته ای دیگر:
هر وقت شیعه را می نشانیم بر صندلی اتهام و از او میخواهیم که شرح دهد چرا احادیث در تحریف قرآن دارد میگوید اهل سنت هم این حدیث ها را دارند
این نوع گفتن خود دلیل است که شیعه بی میل نیست اعتقاد به تحریف قرآن را همگانی کند
به متهم یهودی میگویید چرا کشتن مادر را حلال میدانی، و او بگوید مسلمانها هم حلال میدانند .

مقاله پیشنهادی

علم چگونه از بین می‌رود؟

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِکٍ قَالَ: أَلَا أُحَدِّثُکمْ حَدِیثًا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللهِ صلی الله علیه وسلم …