آیا بنابر آیات قرآن، آب منی پست است؟۳

اینجا باید دقت کنید، خطاب من هم به مسلمانان است هم به ملحدین، اینکه چرا در این آیه، مَهین را با فتحه آورده است؛ بر خلاف چهارده آیه ی دیگری که در آنها مُهین را با ضمه  و به دنبال عذاب آورده است؟

خداوند در آیۀ ۸ سوره سجده، یکی دیگر از بزرگترین معجزات خود را به ما نشان داده است، بله! آبی مَهین، آبی که دارای وظیفه و مسئولیت است، آبی که نسل آدمیان را پدید می‌آورد. آبی که مهنت و حرفه ی او، ایجاد نسل و آدمیان است.

پس مفهوم و معنای دقیق آیه چنین است که خداوند نسل آدمیان را از آبی پدید آورده است، آبی که مهنت دارد و مهنت و کار و وظیفۀ آن، همان پدید آوردن نسل آدمیان است. پس پاک و منزه است خداوندی که چنین باریک بین و دقیق است و هیچ کلمه ای را بدون حکمت و دلیل نمی‌گوید.

و ترجمه کردن مَهین به پست و حقیر و بی ارزش و امثال این، خلاف صواب است و با معنا و لسان فصیح عرب سازگاری ندارد.

علاوه بر این، خداوند متعال در کلامش، از حقایق علمی ‌دیگری نیز دربارۀ منی، پرده برداشته است، که این نشان می‌دهد که آب منی پست و حقیر و بی ارزش نیست، آنگاه که خداوند تعیین جنسیت را وظیفۀ آب مرد می‌داند که حقیقتاً این امر نیز به تازگی توسل علم ژنتیک ثابت گشته است. چون ژن های مردان  XY  و ژن های زنان بصورت XX   می‌باشد، و با توجه به اینکه  ژن y باعث بوجود آمدن فرزند مذکر می‌شود ، پس عامل تعیین جنسیت از طرف مرد می‌باشد نه از طرف زن. و خداوند به این حقیقت علمی ‌در سورۀ قیامت  اشاره می‌کند:

« أَیَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَن یُتْرَکَ سُدًى (۳۶) أَلَمْ یَکُ نُطْفَهً مِّن مَّنِیٍّ یُمْنَىٰ (۳۷)  ثُمَّ کَانَ عَلَقَهً فَخَلَقَ فَسَوَّىٰ (۳۸) فَجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَیْنِ الذَّکَرَ وَالْأُنثَىٰ (۳۹) »

ترجمه: آیا انسان گمان می‌کند که (بی‌هدف و بدون حساب و جزا) به خود رها می‌شود؟ (۳۶) آیا (او) نطفه‌ای از منی که (در رحم) ریخته می‌شود نبود؟ (۳۷) آنگاه به صورت خون بسته درآمد، پس (الله او را) آفرید، و درست و استوار ساخت. (۳۸) پس از آن (منی) دو زوج نر و ماده پدید آورد. (۳۹)

همانطور که می‌بینید خداوند در آیۀ ۳۹ سورۀ قیامت ، آب منی را علت و سبب در بوجود آمدن نر و ماده قرار داده است. و این نیز اعجازی دیگر از  قرآن کریم می‌باشد.

پس پاک و منزه است خداوندی که قرآن را برای هدایت مردم فرستاد و آن را معجزه ای قرار داد تا با مشاهدۀ خود در عجز و ناتوانیشان در رد نمودن و همانند آن آوردن، به آن ایمان بیاورند و سر تعظیم برای آن فرود بیاورند.

 

مقاله پیشنهادی

شبهه مخالفان حدیث و آیه «در کتاب هیچ چیز را فرو نگذاشته‌ایم»

یکی دیگر از شبه‌هایی که مطرح می‌کنند فهم آن‌ها از فرموده‌‌ی خداوند و این آیه …