آیا امت به حضرت علی خیانت کرده است؟ (۱)

شیعه میگوید : اهل سنت خودشان این حدیث را نقل کرده اند:
حاکم نیشابوری در المستدرک می‌نویسد :
عن علی رضی الله عنه قال: إن مما عهد إلی النبی صلى الله علیه وسلم أن الأمه ستغدر بی بعده.
از علی علیه السلام نقل شده که فرمود: از چیزهایی که رسول خدا صلی الله علیه و آله سلم به من فرمود این است که : پس از من، مردم با حیله‏گرى با تو رفتار مى‏کنند .
و بعد از نقل روایت می‌گوید :
هذا حدیث صحیح الإسناد ولم یخرجاه. یعنی: این حدیث سندش صحیح است؛ ولی بخاری و مسلم نقل نکرده‌اند .
[المستدرک على الصحیحین ، محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاکم النیسابوری (متوفای ۴۰۵ هـ) ج ۳ ، ص۱۵۰، ناشر: دار الکتب العلمیه – بیروت – ۱۴۱۱هـ – ۱۹۹۰م ، الطبعه: الأولى ، تحقیق : مصطفى عبد القادر عطا].
شیعه از این حدیث نتیجه می‌گیرد که ابوبکر و عمر به علی خیانت کردند.

جواب اهل سنت:
استدلال به این حدیث برای شیعه هیچ فایده ای ندارد، البته برای اهل سنت این سود را دارد که میزان نادانی علمای شیعه را خوبتر اندازه بگیرند.

اما جواب:
هر چند که در صحیح بودن یا نبودن این حدیث، بین علمای ما، اختلاف رای وجود دارد، اما معنی حدیث صحیح است. یعنی قبول داریم که کسانی از امت محمد صلى الله علیه وسلم به علی رضی الله عنه خیانت کردند.
اما شیعه نمی‌تواند بگوید همه امت خیانت کردند چون، هم خودش، هم حضرت فاطمه، افرادی از امت هستند.
پس ناچار است بگوید: فقط بعضی از افراد امت به علی خیانت کردند، اینها را ما هم قبول داریم ولی اختلاف ما با شیعه در این است که آن افراد چه کسانی هستند؟
شیعه می گوید: عمر و ابوبکر و عثمان و صحابه!
اما روابط بین آنها و علی خلاف این را میگوید.
این روابط دوستانه، تا حد ازدواج و وصلت فامیلی پیش رفته و تاریخ روابط دوستانه آنها را ثبت کرده.
خائن چگونه ممکن است که لحظه مرگ یک شورای ۶ نفری برای انتخاب رهبر بعدی درست کند و علی را یک عضو این شورا معرفی کند و علی هم قبول کند؟!!
این حرفها در تاریخ هرگز مثال ندارد و خود بهترین دلیل است بر دروغ گویی شیعه‌ها.
در زمان حکومت سه خلیفه راشد، حضرت علی از شخصیت‌های طراز اول مملکت بود این محال است که خائنی کودتا کند و همه مردم هم با او باشند و بعد کسی که حقش به آن طرز فجیع پایمال شده، را عزیز کند! این در تاریخ حتی یک مورد هم نیست، و نه ممکن است که باشد!
پس سه خلیفه و یارانشان در دایره این حدیث نمی‌آیند. و آنچه شیعه بافته داستانسرایی‌های بی ارزشی است که فقط بیسوادان را میفریبد.

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw