آیا «آیه الکرسی» شیعه جداست و «آیه الکرسی» سنی جدا؟!

متن سوال
و در حاشیه مفاتیح در قسمت در فضیلت تعقیب نوشته شده علامه مجلسی فرموده که بر روایت علی ابراهیم و کلینی «آیه الکرسی» به علی چنین تنزیل شده است و چیزهایی به «آیه الکرسی» اضافه کرده اند که اگر مراجعه کنید میبینید…
مگر نه اینکه ما میگییم ما فقط از روایاتی استفاده میکنییم که سند صحیح داشته باشد
سوال من این است اگر منظور این است که «آیه الکرسی» تحت تحریف قرار گرفته شده پس چرا ما باید این روایت را در کتب امروزی خود بنویسیم ؟؟؟؟؟

پاسخ شیعه:
در مورد عبارت مفاتیح الجنان باید گفت که ظاهرا اشتباهی داشته اید .
زیرا در آنجا آمده است :
«آیه الکرسی» علی التنزیل چنین است :
الله لا إله إلا هو الحی القیوم لا تأخذه سنه ولا نوم له ما فی السماوات وما فی الأرض وما بینهما وما تحت الثری عالم الغیب والشهاده الرحمن الرحیم من ذا الذی … تا هم فیها خالدون
این مطلب در بین علما مسلم است که قرآنی که ما داریم در طریقه چینین آیات با آنچه بر رسول گرامی اسلام نازل می شد متفاوت است, زیرا ایشان در بسیاری مواقع آنچه را بر ایشان نازل می شد قسمت، قسمت کرده می فرمودند این قسمت را در فلان نقطه از قرآن بگذارید و این قسمت را در نقطه ای دیگر . لذا می بینم که در بعضی سور، بعضی آیات مدنی و بعضی مکی هستند .
در این روایت هم آمده است «آیه الکرسی» آن هنگام که بر رسول خدا نازل شد به این صورت بود . اما الان قسمت : وما بینهما و ما تحت الثری در سوره طه آیه ۶ و قسمت عالم الغیب والشهاده الرحمن الرحیم نیز در آیه ۲۲ سوره حشر آمده است .
شاید مقصود این روایت این باشد که هنگامی که این مطالب بر رسول خدا نازل شد و قبل از تعیین محل هر عبارت ( علی التنزیل) چنین بوده است .
البته باید گفت که اگر روایتی دلالت بر تحریف قرآن بکند حتی اگر سندش صحیح باشد ما آن روایت را مخالف نص صریح قرآن دانسته باطل می دانیم

پاسخ اهل سنت :

فرضا که سخن شما صحیح باشد یعنی از راه مماشات و سهل گیری قبول میکنیم که «آیه الکرسی» بصورتیکه شما میگویید نازل شده است، اما مگر خود شما نمیگویید که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود فلان قسمت را در سوره «طه» بگذارید و فلان قسمت را در سوره حشر؟
خب اگر رسول الله صلی الله علیه وسلم فرموده پس چرا اطاعت نمیکنید ؟ چرا قمی درمفاتیح الجنان ؛که یک کتاب دعاست؛ یک دفعه یاد تاریخ جمع آوری قرآن افتاده ؟!
مگر نه این است که دارد به شیعه ها یاد میدهد بعد از نماز کدام اذکار را بگویند؟ مگر نه این است که دارد به آنها یاد میدهد که بعد از نماز «آیه الکرسی» بخوانند؟
پس چرا به آنها القاء میکند که حسب تنزیل بگویند؟ وقتی به اعتراف شما رسول الله صلی الله علیه وسلم؛ «آیه الکرسی» را حسب تنزیل؛ آیت الکرسی ندانسته و آیه( آیه الکرسی )در سوره بقره و معروف خاص و عام است پس شما چرا به پیروان خود یاد میدهد که وسط «آیه الکرسی» جمله ای از سوره حشر و جمله از سوره «طه» را بگویند؟!
شما جواب این را پرسشگر شیعه نگفتید، بلکه او را تشویق کردید حسب تنزیل بخواند چرا؟ چرا ؟ شما به این چرا پاسخ نمیدهید اما من خودم میدانم و به خواننده شیعه خواهم گفت، تا روز قیامت نگویند کسی بما نگفته بود.
خواننده عزیز شیعه!
اول بدان که در قران آیه ای است به این مضمون
«مَا یوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ وَلَا الْمُشْرِکِینَ أَنْ ینَزَّلَ عَلَیکُمْ مِنْ خَیرٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَاللَّهُ یخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ یشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ«۱۰۵» البقره
کافران اهل کتاب، و (همچنین) مشرکان، دوست ندارند که از سوی خداوند، خیر و برکتی بر شما نازل گردد؛ در حالی که خداوند، رحمت خود را به هر کس بخواهد، اختصاص می‌دهد؛ و خداوند، صاحب فضل بزرگ است.
و بعد بدان که «آیه الکرسی» مهمترین آیه قرآن است بعد از آیات سوره حمد
و فواید بیشماری دارد و حقیقتا از جمله همان خیر کثیر است که آیه فوق بما خبر داده است
مثلا در حدیث میاید که هرکس آن را بعد از نماز های فرض بخواند بمحض اینکه بمیرد، به بهشت میرود.
[ من قرأ آیه الکرسی فی دبر کل صلاه ؛ لم یحل بینه وبین دخول الجنه إلا الموت ]السلسله الصیحه المختصره شماره ۹۷۲
تصور کنید که انسان از مشکلات قبر و قیامت نجات یابد ؟ و بین و او بهشت فقط مرگ حایل باشد نه چیز بیشتری. آیا این خیر کثیر است یا نه ؟
پس برای همین است که میبینیم آیت الله قمی نویسنده مفاتیح الجنان ؛که در حقیقت کتابش مفاتیح الجهنم است؛ به «آیه الکرسی» که میرسد فورا کلمات آن را تغییر میدهد چرا اینکار را میکند ایه جواب داده
که مشرکین دوست ندارند بر شما خیر و خوبی از طرف رب تان، نازل شود:
….وَلَا الْمُشْرِکِینَ أَنْ ینَزَّلَ عَلَیکُمْ مِنْ خَیرٍ مِنْ رَبِّکُم
پس خیر ما را بشر تبدیل میکنند
شاید بگوید آیا مخلوط کردن «آیه الکرسی» با آیات دیگر شر است ؟بله شر است. هر چیز در جایش خوب استک:
دراذان اگر بگوییم الحمدلله رب العالمین شر است و در نماز اگر بگوییم حی علی الصلاه شر است در زمان حج روزه فرضی بگیرم شر است و در شوال اگر به حج واجب برویم، این بد و بیفایده و گناه است….
بعد از نماز، «آیه الکرسی» با آیت دیگر مخلوط کنیم این شر میشود و از خاصیتی که در حدیث آمده و از خواص دیگر بهره ای نخواهیم داشت
پس شر است پس این علمای شما برای شما شر میخواهند
ای خواننده شیعه!
این علمای طراز اول و خالصا مشرک، از جبل العامل لبنان آمده اند و کتب شیعه را نوشته اند و اصل و نسب آنها کسی، خبر درستی ندارد .
اما این جمله آنها به قرآن و سعی در تغییر دادن این کتاب آسمانی و اصرار آنها به اینکه قرآن تحریف شده خود دلیل است که آنها مسلمان نبودند.
نویسنده شیعه میگوید حتی اگر حدیث صحیح هم بیاید، قرآن تحریف شده ما این حرف را قبول نمیکنم
این باور خوبی است اما منافقانه است چرا منافقانه است
چون وقتی کسی بشما میگوید الله دوتاست یا میگوید قرآن تحریف شده،،خوب کاری میکنید که حرفش ر قبول نمیکند،
اما بعد از این قبول نکردن،اگر او را شیخ الاسلام نام نهادید و بر سر قبرش برای زیارت رفتید و و بقیه کتابهایش را وحی منزل دانستید پس منافق هستید
کسی بشما بگوید زنتان فاحشه است
شما درجواب بمردم بگویید این مرد دارد دروغ میگوید, اما آدم ثقه ای است اما آدم شریف و درستی است !اما آدم نازی است!
در حقیقت باز با این تعریف از آن مرد، دارید زنتان را خودتان متهم میکنید !
پس یا راوی احادیث تحریف قرآن را دروغگو بدانید و هیچ حدیثش را قبول نکنید،
یا آنچه در دل دارید را آشکارا بگویید و منافق نباشید
محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw