آیا آیه «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ» درباره پنج تن است؟ (قسمت دوم)

شیعه ادعا می کند آیه :
(وقَرْنَ فِی بُیوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیهِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاهَ وَآتِینَ الزَّکَاهَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا)« الاحزاب۳۳»
<و در خانه‌های خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛ بدستیکه خداوند می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و شما را پاک کند پاک کردنی>.
درباره علی و فاطمه و حسن و حسین است
و می گوید در این آیه الله اراده فرموده که اهل بیت را پاک کند و پس چون اراده الله حتمی و شدنی است پس اهل بیت معصوم هستند! زیرا الله بگوید کن ،فیکون می شود.
بگوید شو !پس می شود!

جواب ما اهل سنت :
اولاً شما قبل از طلب ارث، باید برادری خود را ثابت کنید. یعنی باید ثابت کنید که این آیه درباره زنان و بقیه خویشاوندان رسول الله نیست.
ما می پرسیم چرا الله امر به این مهمی، معصوم بودن اهل بیت ، را لایق ندیده است که در یک آیۀ مستقل بنویسد؟ چرا شروع آیه با «یا نساء النبی» ای زنان پیامبر است؟
چرا باز در آیه بعد هم جمله را با واو شروع کرده است؟ که از قضا آیه بعد هم درباره زنان پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است آیه بعد را بببینید
«انَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا * وَ اذْکُرْنَ مَا یتْلَى فِی بُیوتِکُنَّ مِنْ آیاتِ اللَّهِ وَالْحِکْمَهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ لَطِیفًا خَبِیرًا»
< و در خانه‌های خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛بدرستیکه خداوند می‌خواهد پلیدی را از شما اهل بیت دور کند و کاملا شما را پاک سازد و آنچه را در خانه‌های شما از آیات خداوند و حکمت و دانش خوانده می‌شود یاد کنید؛ خداوند لطیف و خبیر است.
(در واو عطف دقت کنید)
الله کتابش، کتاب هدایت است نه گمراهی . پس شما دروغگویید.
یک بار آیه را بخوانید و همین طور آیۀ قبل و بعدش را ! همه دربارۀ زنان پیامبر صلی الله علیه وسلم است !
دو سوم از اول همین آیۀ مورد بحث را شیعه قبول دارد که دربارۀ زنان پیامبر صلی الله علیه وسلم است، اما می گوید: یک سوم آخر دربارۀ دختر و نوه ها و داماد است نه درباره زنان .
اما عجیب این است که همین قسمت کوچک هم با (واو) به آیه بعدی متصل شده است که باز به اتفاق شیعه و سنی درباره زنان است!
پس محال است که این قسمت وسط از آیه دربارۀ زنان نباشد !
و اگر اینطور نباشد؛ یعنی، اگر تفسیر شیعه درست باشد پس قرآن کتاب معما و لغز وچیستان است!!
پس قران کتابی است که اگر گفت مغرب باید تاویل کنیم مشرق!
اگر گفت شرق یعنی مقصدش غرب است،
می گوید ای زنان پیامبر صلی الله علیه وسلم ! ولی مقصدش دختر و نوه ها هستند!
حالا از این اشکال بگذریم، و به ادعای دیگر شما بپردازیم که می گویید این آیه دلیل بر معصوم بودن علی و فاطمه و حسن و حسین است!
آیه هرگز این را نمی گوید الله اراده حتمی کرده است ، بلکه آیه میگوید الله میخواهد، اما به بشر اختیار هم داده!
الله اراده کرده که در زمین، انسان خلیفه کند و برای هدایت انسان کتاب را هم فرستاد اما چون انسان مختار است بعضی ها ابو جهل و یا فرعون می شوند! چون الله بیشتر اختیار داده است
الله می خواهد اهل بیت را از پلیدی پاک کند و برای همین به آنها دستوراتی را می گوید که در آیات قبل و بعد آیه مورد بحث ما آمده است.
و شرط پاک شدن عمل به دستورات است. اگر فاطمه معصوم بوده پس چرا الله در چند آیه بعد خطاب به او می گوید که حجابت را خوب درست و رعایت کن!
«یا أَیهَا النَّبِی قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یعْرَفْنَ فَلَا یؤْذَینَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا»
ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: چادرهای بلند خود را بپوشند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ و خداوند همواره آمرزنده رحیم است. «الأحزاب/۵۹»
معصوم که به این اندرز ها و پند ها نیاز ندارد
اگر شیعه بگوید که این آیه درباره دختران دیگر پیامبر صلی الله علیه وسلم است میگوییم پس آنها در پیش الله بیشتر مطرح بودند تا فاطمه! چون از فاطمه یادی نمیکند ولی فرزندان دیگر را با نام ای دختران پیامبر صدا میکند
آیه بالا یک چیز دیگر را هم ثابت میکند اهمیت زنان بیشتر بوده از دختران
ترتیب کلمات را ببینید
( همسرانت ، دخترانت، زنهای مومنان )
دیدید؟؟!!
و بیاید این آیه را هم ببینید!
«…….فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَیمَّمُوا صَعِیدًا طَیبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَأَیدِیکُمْ مِنْهُ مَا یرِیدُ اللَّهُ لِیجْعَلَ عَلَیکُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَکِنْ یرِیدُ لِیطَهِّرَکُمْ وَلِیتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَیکُمْ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ»«المائده/۶»
……..و آب (برای غسل یا وضو) نیابید، با خاک پاکی تیمم کنید! و از آن، بر صورت و دستها بکشید! خداوند نمی‌خواهد مشکلی برای شما ایجاد کند؛ بلکه می‌خواهد شما را پاک سازد و نعمتش را بر شما تمام نماید؛ شاید شکر او را بجا آورید

آیا باید نتیجه بگیریم که هر کس وضو بگیرد معصوم است ؟؟؟؟!!

«إِذْ یغَشِّیکُمُ النُّعَاسَ أَمَنَهً مِنْهُ وَینَزِّلُ عَلَیکُمْ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً لِیطَهِّرَکُمْ بِهِ وَیذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیطَانِ وَلِیرْبِطَ عَلَى قُلُوبِکُمْ وَیثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ» «الأنفال/۱۱»
و (یاد آورید) هنگامی را که خواب سبکی که مایه آرامش از سوی خدا بود، شما را فراگرفت؛ و آبی از آسمان برایتان فرستاد، تا شما را با آن پاک کند؛ و پلیدی شیطان را از شما دور سازد؛ و دلهایتان را محکم، و گامها را با آن استوار دارد!

آیا پس باید نتیجه بگیریم که همه مجاهدان بدر، معصوم بوده اند؟!
پس الله اراده پاک کردن دارد اما این اراده جبری نیست!این پاک کردن مطلق نیست
زیرا بشر برای امتحان آفریده شده و اگر قرار باشد. الله او را معصوم و ضد ضربه بیافریند پس دیگر هنر علی در چیست؟! نه!! این درست نیست. این تفسیر شما شیعه ها،درست نیست.
اینجا می خواهم یک راز را به خوانندگان بگویم:
از سست ترین و پوچ ترین دلایلی که شیعه ها، در حقانیت مذهب خود شاهد میاورند یکی همین تمسک آنها به آیه تطهیر است!
از هر زاویه که بنگری دلایل آنها را پوچ و نابخردانه می بینی!! ولی راز این است که آنها باطل خود را با قیافه حق بجانب ، پی در پی و پشت سرهم تکرار می کنند و این تکرار باعث می شود تا مردم عادی شیعه فریب بخورند
اگر باطل از رو نرود و خود را نبازد پس باز هوادارانی پیدا می کند
و انا لله و انا الیه راجعون!

ادامه دارد…/ سجودی

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw