مقام و منزلت کربلاء و نجف و قبور أئمه (۱)

آنچه در این جا بیان میشود مختصری از مقام و منزلت کربلا و نجف و قبور أئمه
است که برگرفته شده از منابع معتمد و غیر قابل انکار آنها میباشد.
کلینی(به دروغ) از ابوعبداالله «جعفر صادق» روایت میکند که فرموده است:
«هرگاه مؤمنی در نهر فرات غسل نموده و در روز عرفات به قبر حسین بیاید، به
هرگامی که بردارد ثواب یک حج و مناسک آن را دریافت میکند»!!. [فروع کافی۵۸۰/۴] کربلا و نجف در نزد شیعه افضلتر از کعبه معظمه میباشند، آنها نجف را نجف اشرف
مینامند یعنی با منزلتترین و شریفترین مکان در روی زمین، یعنی اشرفتر و افضلتر
از کعبه معظمه و مسجد نبویص و بیت المقدس! و معتقدند که نماز در نجف افضلتر
از نماز در کعبه معظمه میباشد!!.
در کتاب منهاج الصالحین آیت االله خوئی که یکی از مراجع تقلید بزرگ شیعه در این
عصر بود، آمده است:
«مسأله ۵۶۲: نماز خواندن در زیارتگاههای أئمه علیهم السلام مستحب است. بلکه
گفته اند که افضلتر از نماز خواندن در مساجد میباشد. و روایت شده است که نماز در
کنار قبر علی علیه السلام برابر با دوصد هزار (دویست هزار) (۲۰۰۰۰۰) نماز میباشد».
خوئی در مسأله ۵۶۱ – همین کتابش در باره نماز در مسجد رسولص میگوید:
«نماز در مسجد نبیص معادل ده هزار نماز میباشد»!!! یعنی نماز در مسجد بهترین
عالم، سردار اولاد آدم محمد مصطفیص صدونود هزار (۱۹۰۰۰۰) درجه پائینتر از نماز در کنار قبر علی است!!!.

محمد صادق صدر یکی دیگر از علمای شیعه در عراق به صراحت میگوید:
روایات متعددی در باره فضیلت کربلا بر بیت االله الحرام آمده است. پس به این نتیجه می
۱- رسیم که قبر (علی) نیز افضلتر از مکه میباشد۱

واین شعر مشهور در کتاب التربه الحسینیه صفحه ۵۶ از محمد حسین کاشف الغطاء
آمده است که:
وفی حدیث کربلاء والکعبه لکربلاء بان عـلو الرتبـه
«هنـگــام ســــخـن گفتــن کربــلاء و کعـــبه آشکار میشود که کربلاء قطعاً
درجه بلندتری دارد».
و آیت االله میرزا حسن حائری بدون هیچ تردیدی اظهار میکند:
«کربلاء مزار مسلمین و کعبه موحدین میباشد»
۲- (آیت االله سید صادق شیرازى بتارخ ۱۳۸۵/۸/۱۶ هـ ش در بخشـ ی از بیانـاتش کـه در
پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه رسول اعظم در ایران نشر شد به جایگاه والاى زمـین کـربلا ء
اشاره نموده، تأکید کرد: «جماعتى از أعاظم علما و فقهاى مـا نظیـر شـیخ انصـارى، سـید
ابوالحسن اصفهانى، سید محمد کاظم یزدى، میرزا محمد تقى شیرازى و میرزاى نـائینى ـ
به پیروى از روایات گهربار اهـل بیـت در رسـاله هـا ى عملیـه خـود فرمـوده انـد:
نمازخواندن در شهر کربلاء ـ و نه فقط حرم مطهر سیدالشهدا یا قمر بنى هاشم إ ـ از
نمازگزاردن در مسجدالحرام فضیلت بیشترى دارد».)
در جواب این مزخرفات این حدیث شریف را کـه ابـن عبـاس باز پیـامبر ص
روایت نموده نقل میکنیم که در روز فتح مکه فرمودند: «االله در روز خلـق آسـمانها

زمین این شهر را کرامت و حرمت بخشیده است و تا روز قیامت به حرمت االله حـرام
شده است». [نه قبری و نه زیارتگاهی در قرآن]!

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw