شبهه رافضی درباره نسب ابوبکر صدیق رضی الله عنه(۲)

– اسم أبیه عثمان وکنیته أبو قحافه قال أبو بکر عبد الله بن عثمان بن عامر بن عمرو ابن کعب بن سعد بن تیم بن مره بن کعب بن لؤى بن غالب بن فهر بن مالک وأمه أم الخیر بنت صخر بن عامر بن کعب بن سعد بن تیم بن مره (وقال الواقدی) اسمه عبد الله بن أبى قحافه واسمه عثمان بن عامر وأمه أم الخیر واسمها سلمى بنت صخر بن عامر بن کعب بن سعد بن تیم بن مره وأما هشام فإنه قال فیما حدثت

تاریخ الطبری.ج۲ ص۶۱۵-۶۱۶

 

۱۲- وأمه أم الخیر واسمها سلمى بنت صخر بن عامر بن کعب بن سعد بن تیم بن مره

تاریخ دمشق نویسنده ابن عساکر/ ج ۳۰ ص۱۷

 

۱۳- عبد الله بن عثمان بن عامر بن عمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مره التیمی أبو بکر الصدیق الأکبر بن أبی قحافه خلیفه رسول الله صلى الله علیه و سلم وصاحبه فی الغار وقیل اسمه عتیق وأمه أم الخیر سلمى بنت صخر بن عامر بن کعب

[ تهذیب التهذیب – ابن حجر ] ج ۵ ص ۲۷۶

 

۱۴- أبو بکر الصدیق رضوان الله علیه اسمه عبد الله ویقال عتیق بن أبی قحافه واسم أبی قحافه عثمان بن عامر بن عمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مره أمه أم الخیر بنت صخر بن عامر بن کعب بن سعد بن تیم بن مره مات بالمدینه فی جمادی الآخر سنه ثلاث عشره وصلى علیه عمر بن الخطاب

[ الطبقات – ابن خیاط ]ص ۱۷

 

و…

 

اما آنچه که رافضی  به آن استناد کرده، از سلسله نسب مربوط به مادر ابوبکر صدیق رضی الله عنه، چنین است که  «و ام ابی بکر رضی الله عنه: ام الخیر سلمی بنت صخر بن عامر بن عمرو بن کعب بن سعد بن تیم بن مره بن کعب بن لوی بن غالب بن قهر بن مالک».

این را چه کسی روایت کرده است؟

پاسخ: طبرانی.

حال بریم سراغ سند روایت طبرانی:

۱ – حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ خَالِدٍ الْحَرَّانِیُّ، حَدَّثَنِی أَبِی، ثنا ابْنُ لَهِیعَهَ، عنْ أَبِی الْأَسْوَدِ، عَنْ عُرْوَهَ، قَالَ: ” أَبُو بَکْرٍ الصِّدِّیقُ اسْمُهُ عَبْدُ اللهِ بْنُ عُثْمَانَ بْنِ عَامِرِ بْنِ عَمْرِو بْنِ کَعْبِ بْنِ سَعْدِ بْنِ تَیْمِ بْنِ مُرَّهَ، شَهِدَ بَدْرًا مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، وَأُمُّ أَبِی بَکْرٍ رَضِیَ اللهُ عَنْهُ: أُمُّ الْخَیْرِ سَلْمَى بِنْتُ صَخْرِ بْنِ عَامِرِ بْنِ عَمْرِو بْنِ کَعْبِ بْنِ سَعْدِ بْنِ تَیْمِ بْنِ مُرَّهَ بْنِ کَعْبِ بْنِ لُؤَیِّ بْنِ غَالِبِ بْنِ فِهْرِ بْنِ مَالِکٍ، وَأُمُّ أُمِّ الْخَیْرِ: دِلَافُ وَهِی أُمَیْمَهُ بِنْتُ عُبَیْدِ بْنِ النَّاقِدِ الْخُزَاعِیِّ، وَجَدَّهُ أَبِی بَکْرٍ: أُمُّ أَبِی قُحَافَهَ أَمِینَهُ بِنْتُ عَبْدِ الْعُزَّى بْنِ حُرْثَانَ بْنِ عَوْفِ بْنِ عُبَیْدِ بْنِ عُوَیْجِ بْنِ عَدِیِّ بْنِ کَعْبٍ “

المعجم الکبیر – دار النشر: مکتبه ابن تیمیه – القاهره – الطبعه: الثانیه جلد ۱ صفحه ۵۱

در سند این روایت ابن لهیعه وجود دارد که ضعیف الحدیث است

این نیز معلومات ابن لهیعه:

http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=5033

پس ای رافضی ، بدان که نسب سیدنا ابوبکر صدیق رضی الله عنه هیچ مشکلی ندارد بلکه در نسب اولاد متعه باید شک کرد که به خود چنین جسارتی داده اند که به بهترین این امت اینگونه تهمت بزنند.

دقت کنید، توهین به نسب ابوبکر رضی الله عنه، توهین به خود رسول خدا صلی الله علیه وسلم است. چون پیامبر صلی الله علیه وسلم با دختر ایشان ازدواج کرده است، و اگر پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌دانستند و با علم و آگاهی، با دختر ابوبکر ازدواج کرده است، پس العیاذ بالله انگشت اتهام به خود رسول خدا نشانه می‌رود.

پس دقت کنید که توهین شیعه به صحابه و ازواج نبی، هدف غایت آن، توهین به خود نبی است، منتها چون مستقیم نمی‌توانند به رسول خدا صلی الله علیه وسلم بدگویی کنند، در نتیجه مجبور هستند بگویند که رسول خدا صلی الله علیه وسلم با دختری که از راه نامشروع به دنیا آمده و نیز پدرش هم که از راه نامشروع به دنیا آمده، ازدواج کرده است و نتیجۀ شبهات این ملحد‌های رافضی در لباس اسلام، تنها ضربه زدن به خود رسول خدا می‌باشد و بس.

یعنی  کاری که روافض کردند، تا به حال هیچ ملحدی به خود جرأت انجامش را نداده است، در لباس اسلام، این همه توهین به رسول خدا؟ لا حول ولا قوه إلا بالله

 

با تشکر: مجاهد دین

مقاله پیشنهادی

شبهه مخالفان حدیث و آیه «در کتاب هیچ چیز را فرو نگذاشته‌ایم»

یکی دیگر از شبه‌هایی که مطرح می‌کنند فهم آن‌ها از فرموده‌‌ی خداوند و این آیه …