دعای روز جمعه

۴۸- عَنْ أَبِی هُرَیْرَهَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ «ذکر یَوْمَ الْجُمُعَهِ فَقَالَ فِیهِ سَاعَهٌ لَا یُوَافِقُهَا عَبْدٌ مُسْلِمٍ وَ هُوَ قَائِمٌ یُصَلِّی یَسْأَلُ اللَّهَ تَعَالَیْ شَیْئاً إِلَّا أَعْطَاهُ إیَّاهُ وَ أَشَارَ بِیَدِهِ یُقَلِّلُهَا».
متفق علیه: صحیح بخاری/۹۳۵ و صحیح مسلم ۱۴۰۶

ابو هریره رضی الله عنه می گوید، رسول خدا صلی الله علیه وسلم سخن از روز جمعه به میان اورد، سپس فرمود:( در روز جمعه لحظه ای وجود دارد که هیچ مسلمانی نیست که در آن ایستاده و از خداوند طلب خیر می کند، مگر این که به او می دهد و با اشاره ای دستش کوتاه بودن آن لحظه را به ما فهماند).

۴۹- عَنْ جَابِرِ بْنِ عبدالله عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ «قَالَ یَوْمَ الْجُمُعَهِ ثِنْتَا عَشْرَهَ یُرِیدُ سَاعَهٌ لاَ یُوجَدُ مُسْلِمٌ یَسْأَلُ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ شَیْئاً إِلَّا أَتَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ فَالْتَمِسُوهَا أَخَّرَ سَاعَهٍ بَعْدَ الْعَصْرِ».
صحیح سنن ابو داود/۱۰۵۰

جابر بن عبدالله روایت می کند که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:(روز جمعه ۱۲ ساعت است، هیچ بنده ی مسلمانی نیست که در آن از الله چیزی بخواهد، مگر این که به او می دهد، لذا آن را در ساعت آخر بعد از عصر جستجو کنید).

مقاله پیشنهادی

آنچه به هنگام بازگشت از حج یا عمره یا غیره گفته می‌‌شود

عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ رضی الله عنهما قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه …