حضرت ابوبکر از دیدگاه اهل بیت (۲)

در کتب شیعه اورده اندکه حضرت علی درباره حضرات ابوبکر و عمر چنین فرمود:«فلما قضی من ذلک ماعلیه قبضه الله عزوجل صلی الله علیه و رحمه و برکاته ثم ان المسلمین استخلفو به امیرین صالحین عملا بالکتاب و السنه و احسنا السیره و لم یعدو السنه ثم توفاهما الله عزوجل رضی الله عنهما»

یعنی:«چون رسول الله (ص) انچه از فرایض را که بر عهده او بود انجام داد خدای عزوجل او را که صلوات خدا و رحمت و برکاتش بر او باد وفات داد انگاه مسلمانان دو امیر شایسته را جانشین او نمودند و ان دو به کتاب و سنت عمل کردند و روش خود را نیکو نموده و از سنت و روش پیامبر (ص) تجاوز نکردند سپس پروردگار عزوجل ان دو را که خدا از ایشان خوشنود باد قبض روح نمود».
[الغارات”ثقفی”ج۱ص۲۱۰-الدرجات و الرفیعه”سید علی خان شوشتری”ص۳۳۶-تاریخ طبری ج۳ص۵۵۰-شاهراه اتحاد”حیدرعلی قلمداران ص۸].

همچنین بارها از امام صادق روایت شده که من از دو نسب به ابوبکر میرسم و به این افتخار کرده.
و قال الحافظ عبدالعزیز بن الاخضر الجنابذی رحمه الله ابوعبدالله جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب علیهم السلام الصادق . و امه ام فروه و اسمها قریبه بنت القاسم بن محمد بن ابی بکر الصدیق رضی الله عنه و امها اسما بنت عبدالرحمان بن ابی بکر الصدیق و لذلک قال جعفر علیه السلام
(((( ولقد ولدنی ابوبکر مرتین ))))). ( من دوبار از ابوبکر متولد شدم ) .

آیا وقت آن نرسیده که شیعیان بیدار بشوند و بادیده علمی و بدون تعصب به تاریخ اسلام نگاه کنند و پیرو واقعی اهل بیت باشن . ایا اگر اهل بیت با خلفا و صحابه آنطور که شیعیان میگویند اگر دشمن بودن آیا اسلام انقدر در جهان گسترش میافت؟؟؟

التماس تفکر بدون تعصب.

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …