تفاوت باورها بین دو مذهب اهل سنت و شیعه

۱- عزیزان شیعه معتقد هستند عملا ختم نبوت صورت نگرفته زیرا (به عقیده عزیزان شیعه) امامانی پس از حضرت رسول آمدند که هیچ تفاوتی با پیامبر گرامی صلی الله و علیه و آله و سلم نداشتند! ( چشم پوشی از برتریهایی که بنابر ادعای شیعه نسبت به پیامبر گرامی داشتند، مانند علم غیب و تقسیم بهشت و جهنم و غیره) این امامان:
الف: معصوم بودند.
ب- قولشان مانند قول پیامبر گرامی فصل الخطاب بود.
ج- علم غیب داشتند.
د- با آسمانها در ارتباط بودند.
هـ: حق تشریع و قانونگذاری و حلال و حرام داشتند! و ….
و: اینها دقیقا وظایف یک پیامبر است، و صرف اینکه نام آنها امام باشد و نه پیامبر؛ چیزی را تغییر نخواهد داد.
اما اهل سنت ختم نبوت را یک عقیده فاصل بین دو مرحله زمانی می دانند: مرحله نبوت و رسالت و نزول وحی و شکل گرفتن دین اسلام که با وفات پیامبر گرامی پایان یافت؛ و مرحله انقطاع وحی و تشریع و کامل شدن دین اسلام؛ که با رفتن پیامبر گرامی آغاز گردید و کس دیگری بعد از ایشان حق تشریع و قانونگذاری و حلال و حرام ندارد.

۲- عزیزان شیعه معتقد هستند: انسانها پیش از قیامت برای حسابرسی و قصاص! توسط امام زمان اکنون زنده!! به دنیا باز خواهند گشت که این عقیده عجیب (ناشی از عقده و دشمنی با سران مهاجرین و انصار و امهات المؤمنین رضی الله عنهم که مورد ستایش قرآن کریم هستند) در اصطلاح شیعه«رجعت» نامیده می شود! در حالیکه اهل سنت این اعتقاد را مغایر با قرآن و در تناقض با عقیده معاد و ایمان به زنده شدن پس از مرگ و حسابرسی حقیقی توسط الله متعال می دانند.

۳- عزیزان شیعه کلید ورود به اسلام یعنی شهادتین مسلمانان را قبول ندارد و برای ورود به اسلام شیعی! اقرار به «علی ولی الله» را واجب می داند! که اهل سنت پیامبر این مورد را یک بدعت خطرناک می داند.

۴- عزیزان شیعه معتقد است: که خداوند گاهی به دلیل اکتشافات و علوم جدیدی که نعوذبالله برای او تعالی آشکار می شود! که قبلا نمی دانسته!! نظرات اعلان شده اش را تغییر می دهد که این مورد در اصطلاح روحانیت شیعه «بدا» نام گرفته است! در حالیکه اهل سنت این عقیده فاسد را مغایر با قرآن کریم و توحید باری تعالی می دانند.

۵- عزیزان شیعه معتقد است: شیعیان عزیز مکلفند از در آمد کسب و کار خود! علاوه بر ۲ و نیم در صد زکاتی که خداوند متعال فرض گردانیده ۲۰% (بیست در صد مالیات یا باج یا عوارض شیعه بودن!) به عنوان خمس به مراجع تقلید! پرداخت نمایند!! در حالیکه اهل سنت این باجگیری را نه تنها مخالف قرآن و سنت و کردار صحابه و اهل بیت می دانند که عقیده دارند این عقیده نوعی حیله گری برای غصب مال مردم و یک دزدی مقدس! و خلاف رسالت دین و دینداری است.

۶- عزیزان شیعه معتقد است کسی که توانایی ازدواج دایم ندارد می تواند جهت ارضای شهوت جنسی خود حتی با هزار زن در یک زمان برای مدت محدد و معینی (از یک ساعت تا چند سال) ازدواج نماید، در حالیکه اهل سنت این عقیده فاسد را نه تنها مخالف قرآن و سنت صحیح و سیرت پاک صحابه و اهل بیت می بینند؛ که آنرا اهانتی آشکار به مقام شامخ و کرامت والای زن و بدترین نوع بهره کشی جنسی از زن و بدترین وسیله برای ترویج فحشا یعنی زنای مقدس با کلاه شرعی می دانند.

۷- عزیزان شیعه معتقدند ولی فقیه و ولی فقهی و مراجع تقلید از سوی خداوند تعین شده اند! لذا بر علیه مخالفان ولایت فقیه شعار مرگ و نفرین سر می دهند در حالیکه اهل سنت این اندیشه را مغایر با قرآن و سنت و مخالف با اصل آزادی انسان و نوعی دیکتاتوری و بهره کشی از انسانها و نوعی بردگی مقدس می دانند.

۸- عزیزان شیعه معتقد است بایستی از دشمنان اسلام بیزاری جست! و بر اساس تعریف شیعه از دشمنی با اسلام! صمیمی ترین یاران و همسران پیامبر گرامی اسلام را دشمنان اسلام می دانند!! و لعن و دشنام به آنها را بهترین عبادت می دانند! در حالیکه اهل سنت بر اساس آموزه های نورانی اسلام و قرآن و سیره پاک پیامبر گرامی صلی الله و علیه و آله و سلم و اخلاق اسلامی و طبق فرمان حضرت علی علیه السلام در خطبه ۲۰۶ نهج البلاغه دشنام و ناسزا را حرام می دانند.

۹- غالب علمای عالیقدر جهان تشیع مدعی هستند قرآن کریم تحریف شده است! و قرآن حقیقی نزد امام زمان است! در حالیکه اهل سنت و حتی برخی علمای شیعه این اعتقاد را کفر می دانند.

۱۰- عزیزان شیعه معتقد است کتمان حقیقت و اظهار خلاف آن (که اصطلاحا تقیه گفته می شود) نه تنها جزو اصول اعتقاد است که ۹۰ در صد دین تقیه است و با مسلمانان بیشتر باید از تقیه کار گرفت یعنی دروغ گفت!!! اما اهل سنت این مورد را جز در حالت تهدید شدن به مرگ نفاق می دانند.
۱۱- عزیزان شیعه ساخت گنبد وبارگاه بر قبر و کمک خواستن از مردگان را جزو احترام به صاحبان قبر تلقی می کنند!!! در حالیکه اهل سنت بر اساس آیات صریح قرآن کریم و روایات بیشمار شیعه و سنی و طبق فرمان بزرگواران اهل بیت بخصوص حضرت علی این عمل را حرام می دانند.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …