اظهارات علامه سید امیرعلی ازنویسندگان بزرگ شیعه

“جامعه ای که اساس مجتمع اسلامی را درعهد خلفای راشدین تشکیل می داد،نمونه و مظهرکاملی ازحاکمیت مردم وجمهوری دموکراسی بودکه در رأس آن خلیفه ای که ازسوی مردم برگزیده شده بود،قرار داشت.قدرت وسلطه ی خلیفه ،حول اموراداری و نظامی کشور می چرخید و نظم وقانون ب طورکامل حکمفرمابود واقشارمختلف جامعه ازقبیل ثروتمندان ،فقرا،اهل حکومت،کشاورزان درمقابل قانون برابر و یکسان بودند
((تاریخ مختصرعرب،ص۷۲)).

درادامه می گوید:همانا خلفای راشدین زندگی خودرا وقف رسیدگی به امورومصالح مسلمین کرده بودند،آنان درنهایت سادگی زندگی می کردند.بطوری که زندگی آنان مظهروالگوی کاملی از زندگی رسول گرامی بود که آن راازایشان به ارث بردند
آنان بارفتاروگفتارنیکو بردلهای مردم حکومت می کردندوازخدم وحشم وتشریفات دنیوی به دوربودند.

اسناد محکم در کتاب شیعیان در ارتباط با ازدواج حضرت عمر رضی الله عنه و ام کلثوم دختر حضرت علی و فاطمه .

قسمت اول . ( سند اول )

کتاب معرفه الامام آیت الله محمد حسین حسینی ج ۷ ص ۲۹۳ .

ان زواج عمر بن الخطاب بام کلثوم بنت الصدیقه الکبری سلام الله علیها من الحوادث التاریخیه المسلم بها . فلماذا یرید بعض الشیعه ان ینکر ذلک فی بعض الکتب ؟

ازدواج عمر بن خطاب با ام کلثوم دختر صدیقه کبری ( فاطمه ) از حوادث مسلم تاریخ است . اما چرا بعضی از شیعیان ما می خواهند این واقعیت را در بعضی از کتابها انکار کنند ؟؟

نکات مهم این اعتراف .:
۱٫ این عالم شیعه واقع شدن این ازدواج را از مسلمات تاریخ میداند .
۲ . ام کلثوم را دختر حضرت فاطمه زهرا علیها السلام میداند .
۳ . در ادامه این عالم شیعه ازدواج را بخاطر تقیه حضرت علی و زور گویی حضرت میداند . اما ما در جواب میگوییم این حرف نظر شخصی خود اوست درباره حضرت عمر و از یک عالم شیعه انتظار بیش از این نداریم . آنچه مهم است واقع شدن این ازدواج است . چون حرف ایشون مخالف شجاعت و رفتار سیدنا علی است . مگر اینکه این عالم منظورش یک علی دیگر باشد .

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …