آیا عمر رضی الله عنه داماد علی ابن ابیطالب رضی الله عنه بوده؟ و ام کلثوم دختر کدام خلیفه بود؟

آیا امیر المومنین عمر فاروق رضی الله عنه با دختر امیر المومنین علی رضی الله عنه ازدواج کرده است یا خیر؟ و آیا ام کلثوم دختر علی رضی الله عنه بوده است یا خیر؟ هم چنان در باره قرابت و خویشاوندی خلفای راشدین دربین خود شان معلومات دهید.

الحمدلله،

بر خلاف آنچه اهل تشیع ادعا دارند که صحابه مرتد شدند و خلافت را غصب کردند و به اهل بیت پیامبرصلى الله علیه و سلم ظلم کردند، و با آنها دشمنى میکردند، و خویشاوندى بین آنها را پنهان و یا انکار میکنند، میبینیم که این ادعاها دروغى بیش نیست، و گرنه با همدیگر مصاهره و رابطه خویشاوندى برقرار نمیکردند، و تاریخ و سیرت پیامبر صلى الله علیه و سلم این روابط خویشاوندى را ثابت میکند، و بعنوان مثال برخى از این خویشاوندى را بین پیامبر صلى الله علیه و سلم  و اصحابش و همچنین بین اصحابش و بین اهل بیت را بعنوان نمونه بیان میکنیم:

۱-    پیامبر صلى الله علیه و سلم با عایشه یعنى دختر ابوبکر رضی الله عنه ازدواج کرد.

۲-    پیامبر صلى الله علیه و سلم با حفصه یعنى دختر عمر رضی الله عنه ازدواج کرد.

۳-    عمر رضی الله عنه با ام کلثوم دختر علی بن ابی طالب رضی الله عنه ازدواج کرد.

۴-    عثمان رضی الله عنه با رقیه یعنى دختر پیامبر صلى الله علیه و سلم ازدواج کرد.

۵-  عثمان رضی الله عنه با ام کلثوم یعنى دختر پیامبر صلى الله علیه و سلم ازدواج کرد، و از آنجاییکه با دو تا از دختران پیامبر صلى الله علیه و سلم ازدواج کرد به “ذی النورین” ملقب شد.

۶-    علی بن ابی طالب رضی الله عنه با فاطمه دختر پیامبر صلى الله علیه و سلم ازدواج کرد.

۷-    أبان بن عثمان با أم کلثوم دختر عبدالله بن جعفر ابن أبی طالب ازدواج کرد.

۸-    مروان بن أبان بن عثمان با “أم القاسم” یعنى دختر حسن بن حسن بن علی بن أبی طالب رضی الله عنه ازدواج کرد.

۹-    زید بن عمرو بن عثمان با سکینه دختر حسین رضی الله عنه ازدواج کرد.

۱۰-                       عبدالله بن عمرو بن عثمان بن عفان با فاطمه دختر حسین بن علی رضی الله عنه ازدواج کرد.

و میبینیم که بعلت محبت اصحاب پیامبر صلى الله علیه و سلم با اهل بیتش، چگونه اسامى فرزندانشان را از اسامى اهل بیت انتخاب میکردند، بعنوان مثال:

۱-  علی بن ابی طالب رضی الله عنه یکى از فرزندانى که از یکى از زنانش بنام ” لیلى بنت مسعود الحنظلیه” داشت را ابوبکر نام نهاد، و علی رضی الله عنه اولین کسى از بنى هاشم بود که اسم فرزندش را ابوبکر نامید.

۲-  علی بن ابی طالب رضی الله عنه یکى از فرزندانى که از یکى از زنانش بنام ” أم حبیب بنت ربیعه الصهباء التغلبیه ” داشت را عمر الاصغر نام نهاد، که عمرش از بقیه برادرانش طولانیتر بود و میراثبر آنها شد.

۳-    حسن بن علی رضی الله عنه فرزندانش را ابوبکر و عبدالرحمن و طلحه و عبیدالله نامید.

۴-    حسن بن علی فرزندانش را ابوبکر و عمر نامید.

۵-    موسى کاظم یکى از دخترانش را عایشه نامید.

۶-    زین العابدین بن علی رضی الله عنه کنیه اش ابوبکر بود.

۷-     موسى الکاظم دخترش را عایشه نامید.

۸-    علی الهادی دخترش را عایشه نامید.

در اینجا فقط برخى از رابطه خویشاوندى خلافاء راشدین را با اهل بیت پیامبر صلى الله علیه و سلم بیان کردیم، زیرا بقیه اصحاب پیامبر صلى الله علیه و سلم نیز چنین خویشاوندى با اهل بیت داشتند، و همه این روابط نشاندهنده محبت اصحاب پیامبر صلى الله علیه و سلم با یکدیگر و مخصوصا با اهل بیت پیامبر صلى الله علیه و سلم میباشد، و نام آنها را روى فرزندان خود میگذاشتند، و اهل سنت همه آنها را بزرگوار میشمارند و به هیچ یک از آنها توهین نمیکینند، ولى متاسفانه آنهایى از اهل تشیع که خود را محب اهل بیت پیامبر صلى الله علیه و سلم میدانند به چنین اشخاصى مانند ابوبکر و عمر و عثمان و عایشه و بقیه اصحاب پیامبر صلى الله علیه و سلم اهانت و لعن میکنند و آنها را غاصب و نواصب و دشمنان اهل بیت میدانند.

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

مقاله پیشنهادی

فضیلت مهاجران و انصار

الله متعال می‌فرماید: ﴿لِلۡفُقَرَآءِ ٱلۡمُهَٰجِرِینَ ٱلَّذِینَ أُخۡرِجُواْ مِن دِیَٰرِهِمۡ وَأَمۡوَٰلِهِمۡ یَبۡتَغُونَ فَضۡلٗا مِّنَ ٱللَّهِ وَرِضۡوَٰنٗا …