آغاز نبوت ۱

 مدت ها بود که پیامبری در جهان  برانگیخته نمی شد پیامبرانی که در اصل بزرگترین مصلحین بشریت محسوب می شوند و اگر مصلحی وجود نداشته باشد جامعه به سمت خرافات و بدعت و انحرافات سوق پیدا میکنند که جامعه اعراب هم از این امر مشتثنی نیست و در اوج جهالت خود روزگار میگذراندند.

 حضرت محمد ص  در این ایام زندگی میکرد و وضعیت اسف بار عرب جاهلی را مشاهده میکردند ولی به افکار شرک آلود انها آلوده نشده بود و در بین اعراب جاهلی او را با لقب “امین” می شناختند.

بر همین مبنا که از این جامعه منحرف دوری کنند چند سالی بود که بعضی اوقات مقداری اب و غذا همراه خود با غار حرا می رفتند و خلوت میکردند و در انجا به تفکر و عبادت مشغول می شدند چون ایشان بر دین حنیف ابرهیم ع  بودند.

 در سن ۴۰ سالگی طلایه های نبوت آشکار، و اثار پیامبری در وجود آن حضرت مشهود بود، از جمله اینکه در مکه تخته سنگی بود که بر آن حضرت سلام می کرد؛ رؤیاهای صادقه مشاهده می کردند؛ و هرگاه که خواب می دیدند، نوری را در عالم خواب همانند سپیدی صبحگاهان می دیدند؛ تا اینکه بر این منوال، شش ماه گذشت.

 توضیحات :
رویا صادقه :  یعنی خواب های واقعی  مثلا در خواب چیزی رو ببینی فردا عینا همونی که تو خواب دیدید براتون اتفاق بی افته که در حدیثی امده که این یک چهل ششم پیغمبری است و  اگر کسی رویای صادقه دارد این نشانه خوبی است.

مقاله پیشنهادی

روش حج رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللهِ رضی الله عنهما قَالَ: إِنَّ رَسُولَ اللهِ صلی الله علیه …