راه علاج و باطل کردن سحر و جادو

الحمدلله
البته علت این امر ممکن است دلیل ژنتیکی نداشته باشد و احتمالا شما مرتکب سحر شده باشید و شما را سحر کرده باشند . سحر و جادو در لغت عبارت است از چیزی که سبب و علت آن پوشیده و پنهان باشد. و در اصطلاح: سحر به افسون گفته می شود، و نوعی از آن در بدن و دلها تأثیر می گذارد و فرد را مریض می کند، و نوعی از سحر زن و مرد را از همدیگر جدا می کند؛لذا بهتر است از راه علاج شرعی و باطل کردن سحر ،سلامت خود را بازیابید.

خداوند متعال می فرماید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآَنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ » [الأسراء-۸۲] «و ما آیاتی از قرآن را فرو می فرستیم که مایه ی بهبودی و رحمت مومنان است، ولی بر ستمگران جز زیان نمی افزاید ».

ظاهر آیه این است که از قرآن آیاتی هست که خواندن آن سبب شفا و رحمت می باشد، علما گفته اند: (مِنْ) برای بیان جنس است. یعنی جنس قرآن شفا و رحمت است، تردیدی نیست که آیاتی هست که بر این امر دلالت می کند که از آن برای شفا استفاده شود.

و از سلف، یعنی از صحابه و تابعین ثابت است که با بعضی از آیات قرآنی و دعاهای نبوی علاج می کردند، و آیات سه گانه سحر در سوره اعراف و یونس و طه برای سحر تجربه شده اند.  ثابت شده که در باطل کردن سحر و معالجه کسی که نمی تواند با همسرش همخوابی نماید مؤثرند، پس سحر و جادو تأثیر دارد، اما این تأثیر با اجازه و خواست تکوینی و تقدیری الهی است؛ چون هیچ چیزی در جهان هستی جز با اجازه و تقدیر الهی اتفاق نمی افتد، اما جادو علاج و دوایی دارد.
برای باطل نمودن سحر ، چند نوع علاج وجود دارد.
اوّل: اینکه ببیند که جادوگر چه کاری کرده است؛ اگر دانست که مثلاً مقداری مو را در جایی قرار داده یا در شانه هایی آن را قرار داده است، و یا دانست که با چیزی جادو کرده آن را کجا گذاشته است، آن را از محلش خارج نموده  بسوزاند و از بین ببرد، آن وقت اثر سحر از بین می رود و آنچه را جادوگر خواسته انجام دهد باطل می شود.

دوّم: جادوگر را اگر شناخته شد مجبور کنند آنچه را که انجام داده از بین ببرد و به او گفته شود آنچه را که انجام داده ای از بین ببر و گر نه کشته می شود، پس از این که سحرش را باطل کرد ولی و حاکم او را به قتل  برساند؛ زیرا بنا به قول صحیح جادوگر بدون آن که از او درخواست توبه شود کشته می شود، چنان که عمر رضی الله عنه چنین کرد، و از پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم روایت است که فرمود: «مجازات جادوگر ضربه ی شمشیر است» الترمذی (۱۴۶۰)، والدر قطنی فی «سننه»۳/۱۱۴(۱۱۲).

وقتی ام المؤمنین حفصه دانست که یکی از کنیزهایش جادو می کند او را کشت. «موطأ مالک» ۲/۸۷۱(۱۵۶۲).

سوّم: خواندن  اذکار و اوراد شرعی؛ زیرا این اذکار در از بین بردن جادو تأثیر زیادی دارد، به این صورت که آیه الکرسی و آیات سحر که در سوره ی اعراف و یونس و طه هستند به همراه کافرون و اخلاص و معوذتین، بر کاسه ای از آب خوانده شوند و به جادو زده داده شوند تا از آن آب بنوشد، و یا این آیات خوانده شوند و بر او دَم شوند، و  برای بهبودی و عافیت او دعا شود و (قل هو الله احد) و معوذتین را سه بار بخواند. یا این دعاها بر مقداری از آب بخواند و دم کند و فرد جادو زده از آن بنوشد و از باقیمانده ی آن یکبار یا بیشتر بر حسب نیاز غسل کند، به حکم خداوند اثر سحر از بین خواهد رفت، این را علما رحمهم الله گفته اند: چنان که شیخ عبد الرحمان بن حسن رحمه الله در کتاب (فتح المجید شرح کتاب التوحید)در باب (ما جاء فی النُّشرَه) ذکر کرده است.

چهارم: هفت برگ سبز درخت سدر کنار بردارد و آن ها را خرد کند و داخل آب قرار دهد و آیات سوره ها و دعاهای گذشته را در آن بخواند و دم کند؛ و از آن بنوشد و همچنین غسل کند. همچنین مردی که نمی تواند با همسرش همبستر شود این نسخه برایش به حکم خداوند مفید است. آیاتی که روی آبی که در آن برگهای سبز سدر  کنار خوانده می شوند برای جادو زده و بر کسی که از آمیزش با همسرش باز داشته شده به شرح ذیل هستند:

_سوره  فاتحه
_آیه الکرسی در سوره بقره: «اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَلَا نَوْمٌ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ (۲۵۵)».

– خواندن آیات سوره اعراف که عبارتند از: آیه ۱۰۷ تا آیه ۱۲۲ « قَالَ إِنْ کُنْتَ جِئْتَ بِآَیَهٍ فَأْتِ بِهَا إِنْ کُنْتَ مِنَ الصَّادِقِینَ (۱۰۶) فَأَلْقَی عَصَاهُ فَإِذَا هِیَ ثُعْبَانٌ مُبِینٌ (۱۰۷) وَنَزَعَ یَدَهُ فَإِذَا هِیَ بَیْضَاءُ لِلنَّاظِرِینَ (۱۰۸) قَالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِ فِرْعَوْنَ إِنَّ هَذَا لَسَاحِرٌ عَلِیمٌ (۱۰۹) یُرِیدُ أَنْ یُخْرِجَکُمْ مِنْ أَرْضِکُمْ فَمَاذَا تَأْمُرُونَ (۱۱۰) قَالُوا أَرْجِهْ وَأَخَاهُ وَأَرْسِلْ فِی الْمَدَائِنِ حَاشِرِینَ (۱۱۱) یَأْتُوکَ بِکُلِّ سَاحِرٍ عَلِیمٍ (۱۱۲) وَجَاءَ السَّحَرَهُ فِرْعَوْنَ قَالُوا إِنَّ لَنَا لَأَجْرًا إِنْ کُنَّا نَحْنُ الْغَالِبِینَ (۱۱۳) قَالَ نَعَمْ وَإِنَّکُمْ لَمِنَ الْمُقَرَّبِینَ (۱۱۴) قَالُوا یَا مُوسَی إِمَّا أَنْ تُلْقِیَ وَإِمَّا أَنْ نَکُونَ نَحْنُ الْمُلْقِینَ (۱۱۵) قَالَ أَلْقُوا فَلَمَّا أَلْقَوْا سَحَرُوا أَعْیُنَ النَّاسِ وَاسْتَرْهَبُوهُمْ وَجَاءُوا بِسِحْرٍ عَظِیمٍ (۱۱۶) وَأَوْحَیْنَا إِلَی مُوسَی أَنْ أَلْقِ عَصَاکَ فَإِذَا هِیَ تَلْقَفُ مَا یَأْفِکُونَ (۱۱۷) فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ (۱۱۸) فَغُلِبُوا هُنَالِکَ وَانْقَلَبُوا صَاغِرِینَ (۱۱۹) وَأُلْقِیَ السَّحَرَهُ سَاجِدِینَ (۱۲۰) قَالُوا آَمَنَّا بِرَبِّ الْعَالَمِینَ (۱۲۱) رَبِّ مُوسَی وَهَارُونَ (۱۲۲)

_خواندن آیه های ۷۹ ،۸۰ ، ۸۱ و ۸۲ سوره یونس«وَقَالَ فِرْعَوْنُ ائْتُونِی بِکُلِّ سَاحِرٍ عَلِیمٍ (۷۹) فَلَمَّا جَاءَ السَّحَرَهُ قَالَ لَهُمْ مُوسَی أَلْقُوا مَا أَنْتُمْ مُلْقُونَ (۸۰) فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَی مَا جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ إِنَّ اللَّهَ لَا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ (۸۱) وَیُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِکَلِمَاتِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ (۸۲)».

– خواندن آیه های ۶۵ ، ۶۶ ،۶۷ ،۶۸ و ۶۹ سوره طه «قَالُوا یَا مُوسَی إِمَّا أَنْ تُلْقِیَ وَإِمَّا أَنْ نَکُونَ أَوَّلَ مَنْ أَلْقَی (۶۵) قَالَ بَلْ أَلْقُوا فَإِذَا حِبَالُهُمْ وَعِصِیُّهُمْ یُخَیَّلُ إِلَیْهِ مِنْ سِحْرِهِمْ أَنَّهَا تَسْعَی (۶۶) فَأَوْجَسَ فِی نَفْسِهِ خِیفَهً مُوسَی (۶۷) قُلْنَا لَا تَخَفْ إِنَّکَ أَنْتَ الْأَعْلَی (۶۸) وَأَلْقِ مَا فِی یَمِینِکَ تَلْقَفْ مَا صَنَعُوا إِنَّمَا صَنَعُوا کَیْدُ سَاحِرٍ وَلَا یُفْلِحُ السَّاحِرُ حَیْثُ أَتَی (۶۹)».

– خواندن سوره کافرون.

– خواندن سوره اخلاص و معوذتین(سوره فلق و ناس) سه بار.
– خواندن بعضی از دعاهای شرعی مانند: « اللَّهُمَّ رَبَّ النَّاسِ أَذْهِبْ الْبَاسَ، واشفِ   أَنْتَ الشَّافِی لَا شِفَاءَ إِلَّا شِفَاؤُکَ شِفَاءً لَا یُغَادِرُ سَقَمًا» و همراه آن« بِاسْمِ اللَّهِ أَرْقِیکَ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ یُؤْذِیکَ مِنْ شَرِّ کُلِّ نَفْسٍ أَوْ عَیْنِ حَاسِدٍ اللَّهُ یَشْفِیکَ بِاسْمِ اللَّهِ أَرْقِیکَ» مسلم (۲۱۸۶).«به نام الله تو را دم می کنم از شرّ هر چیزی که تو را آزار می دهد و از شرّ هر کس، یا چشم حسادت کننده ای خداوند تو را شفا بدهد، به نام الله تو را دم می کنم» سه باراین دعا را بخواند. و اگر این آیات و دعاها را بخواند و بر سر و سینه جادوزده دم کند انشاءالله از اسباب شفا است.شیخ ابن باز  مجموع فتاوی و مقالات متنوعه(۸/۱۴۴).

والله تعالی اعلم.

مقاله پیشنهادی

خیار(داشتن اختیار در معامله)

حکمت مشروعیت داشتن اختیار در معامله داشتن حق اختیار در معامله از محاسن اسلام است؛ …