چگونه ممکن است زمانی بیاید که نه کعبه باشد نه مسلمان؟

نویسنده:
محمد باقرسجودى

متن سوال: من چند سی دی از سایت عقیده بدستم آمد که بسیار اطلاعاتم را افزود اما فقط کتابی که در مورد قیامت بود یکمی ناراحتم کرد و فکرم را مشغول کرد بخصوص در مورد خراب شدن کعبه و اینکه اخرزمان مومنی بر زمین نیست ولی من از رسول اکرم(ص) شنیدم که فرمودند: «گروهی از امت من در راه خدا جهاد میکنند تا قیامت بر پا شود»  خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید آیا اون حرفها درست بوده یا نه؟ خانه خدا یک اصل دین چطور میتونه نباشه؟

پاسخ اهل سنت:
دوست عزیز
حدیثی که میگوید قیامت بر مومنان بر پا نمی شود درست است:
رسول الله از قتل یأجوج ومأجوج و  با برکت شدن حال مسلمانان در زندگى خبر داده اند و از جمله گفته اند: {فبینما هم کذلک إذ بعث الله ریحا طیبه فتأخذهم تحت آباطهم فتقبض روح کل مؤمن ومسلم ویبقى شرار الناس یتهارجون تهارج الحمر فعلیهم تقوم الساعه} ( رواه مسلم وابن ماجه وقد صححه الألبانی فی صحیح سننه ج: ۴۱۴۸ وفی تخریج فضائل الشام(۲۵) وفی الصحیحه (۱۷۸۰)
ترجمه: {در اثناى آن, که عیسى علیه السلام با همراه مؤمنان در فراخى و پرنعمتى حیات به سر مى بردند, که الله تعالى نسیم خوشى را مى فرستد, که آن روح همه مسلمانان را مى گیرد. بعد این تنها مردمان بدکار باقى مى مانند و ایشان به سر همدیگر مثل خران حمله مى کنند وبعد این قیامت واقع گردد} اما حدیثی که میگوید (گروهی از امت من در راه خدا جهاد میکنند تا قیامت بر پا شود) درست نیست

حدیث صحیح این است: «لا تزال طائفه من أمتی یقاتلون على الحق ظاهرین على من ناوأهم حتى یقاتل آخرهم المسیح الدجال» رواه أبو داود وإسناده صحیح
همانطور که در حدیث صحیح میبیند رسول الله فرمودند همیشه از امت من گروهی هستند که جهاد میکنند …. تا اینکه آخرین آنها با مسیح دجال می جنگد.
پس آخرین مجاهدین، همانهای هستند که در رکاب عیسی مسیح بوده و با دجال میجنگند و حدیث نمیگوید تا برپا شدن قیامت!
پس تضادی وجود ندارد.
و اگر خوب متن حدیث اول را بخوانید متوجه میشوید  که این امت،  اول به رهبری مهدی و بعد به رهبری حضرت عیسی،  جهاد کرده و به نعمات میرسند،  و آنها آخرین گروه مجاهدان هستند و بعد از مرگ آنها قرار است قیامت برپا شود.
و  در متن حدیث، کفار بعد از آنها را بی ارزش نامیده و چون خران دانسته و در حدیث دیگری آنها را آشغال مینامد ( او کما قال رسول الله صلی الله علیه و سلم )پس  بر خلاف برداشت شما، این احادیث با هم تضادی ندارند، الله روح مومنان را با نسیمی گورا میگیرد و قیامت هولناک را بر سر کفار فرود میاورد.

اما حدیث خراب شدن کعبه:
بله حدیث خراب شدن کعبه نیز  صد درصد صحیح است، و همینطور خواهد شد. قال رسول الله  صلی الله علیه وسلم {یخرب الکعبه ذو السویقتین رجل من الحبشه} ( رواه مسلم)
ترجمه: {مردى از حبشیان, که نام او ذو سویقه مى باشد کعبه را ویران مى کند} و تعجب شما ازاین است که چگونه  میتوان تصور نمود، یک پایه دین تعطیل شود و در همان حال دین زنده باشد؟!

دوست عزیز
این که تعجب ندارد، مگر در زمانه ما بسیاری از قوانین اسلامی در  بین مسلمانان تعطیل نیست؟ آیا دست دزد بریده میشود؟  آیا در همه جا شراب خواری عام نیست؟ بنده هواپیمایی قطر را سوار شدم دیدم در وسط هوا هم شراب را تحت نام آب طلایی به مسافران میدهند!!!
بی حجابی زنها، آیا عجیب نیست؟ هست! اما چون زیاد است برایمان عادی شده است! رباخواری عام است در حالیکه گناه یک ربا  بدتر از این است که مسلمان با مادر خود  ۷۰ بار زنا کند!!
اما شما بگو: ربا خواری در بین ما کاری  عادی هست یا نیست؟!!
حالا در زمانه ما، سالهاست که قبله اول مسلمانها در دست یهود است ولی دین همچنان برقرار است پس خرابی کعبه نمیتواند دین ما را از بین ببرد ، البته خلل در دین هست خللی مثل خللهای بیشمار امروزی، اما یادتان باشد که قرار طیاست قیامت برپاشود. پس کعبه خراب میشود! وصدق فرموده های پیامبر، ایمان مومنان را بیشتر می نماید.

مقاله پیشنهادی

علم چگونه از بین می‌رود؟

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِکٍ قَالَ: أَلَا أُحَدِّثُکمْ حَدِیثًا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللهِ صلی الله علیه وسلم …