چه سندی در باب مدح و پذیرش عمر بن خطاب موجود است؟

طبق نقل شیعه و سنی این همه مذمت و اثار جرم و خطایی که از عمر بن خطاب در کتاب ها رسیده است به چه صورت است ؟؟ آیا صحت دارد ؟؟ آیا عمر به خانه حضرت زهرا جسارت کرده ؟؟ آیا عمر در صحیح بخاری امده است ابنه ای بوده است ؟؟ ایا عمر بدعت گذار بوده است ؟؟

چه سندی در باب مدح و پذیرش عمر بن خطاب موجود است ؟؟

الحمدلله،

مغرضین عمر ابن خطاب – یعنی رافضیان – از هیچ دروغ و اتهامی برای نابود کردن و تخریب شخصیت عمر ابن خطاب رضی الله عنه صرف نظر نمی کنند، هیچیک از آن اتهامها صحت ندارد و فقط ادعایی دروغین است که ناشی از غرض ورزی رافضیان است و بس که بعلت کینه ی شدید دچار توهم شده اند و حقیقت را بر خود وارونه کرده اند تا بتوانند از طریق فحش و دشنام و لعن فرستادن کینه ی خود را خالی کنند!!

در مورد رد دروغ سوزاندن در خانه ی فاطمه رضی الله عنه توسط عمر به فتوای (۲۷) و (۵۳۸) و مقاله “بررسی پرونده ادعای قتل فاطمه رضی الله عنها ” مراجعه کنید.

و اما بزرگترین سند برای حقانیت عمر ابن خطاب رضی الله عنه گواهی خدا و رسول خدا دراین آیات و این احادیث هستند:

قال الله تعالی:

« وَالسَّابِقُونَ الأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالأَنصَارِ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِیَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُواْ عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی تَحْتَهَا الأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا ذَلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ» (توبه ۱۰۰).

یعنی: پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و کسانى که به نیکى از آنها پیروى کردند، خداوند از آنها خشنود گشت، و آنها (نیز) از او خشنود شدند؛ و باغهایى از بهشت براى آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیر درختانش جارى است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و این است پیروزى بزرگ!

و می فرماید:

« لَقَدْ رَضِیَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ إِذْ یُبَایِعُونَکَ تَحْتَ الشَّجَرَهِ فَعَلِمَ مَا فِی قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّکِینَهَ عَلَیْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِیبًا» (فتح ۱۸).

یعنی: خداوند از مؤمنان -هنگامى که در زیر آن درخت با تو بیعت کردند- راضى و خشنود شد؛ خدا آنچه را در درون دلهایشان (از ایمان و صداقت) نهفته بود مى‏دانست؛ از این رو آرامش را بر دلهایشان نازل کرد و پیروزى نزدیکى بعنوان پاداش نصیب آنها فرمود.

و عمر ابن خطاب جزو مهاجرین و جزو کسانی بود که زیر درخت با پیامبر صلی الله علیه وسلم بیعت داد.

و پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید: « ابُو بَکْرٍ فِی الْجَنَّهِ وَعُمَرُ فِی الْجَنَّهِ وَعُثْمَانُ فِی الْجَنَّهِ وَعَلِیٌّ فِی الْجَنَّهِ وَطَلْحَهُ فِی الْجَنَّهِ وَالزُّبَیْرُ فِی الْجَنَّهِ وَعَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ فِی الْجَنَّهِ وَسَعْدٌ فِی الْجَنَّهِ وَسَعِیدٌ فِی الْجَنَّهِ وَأَبُو عُبَیْدَهَ بْنُ الْجَرَّاحِ فِی الْجَنَّهِ ».( إمام أحمد، أبوداود، ترمذی ۳۶۸۰، وابن ماجه وغیره .)

یعنی: ابوبکر در بهشت خواهد بود، و عمر در بهشت خواهد بود، و عثمان در بهشت خواهد بود و علی در بهشت خواهد بود و …

و این سند گواهی رسول خدا صلی الله علیه وسلم مبنی بر بهشتی بودن عمر ابن خطاب رضی الله عنه است، و گواهی این صداقت توسط پیامبری داده شده که خداوند متعال در باره ی او می فرماید: « وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَى * إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى » (نجم)

یعنی: و (محمد) هرگز از روى هواى نفس سخن نمى‏گوید! آنچه مى‏گوید چیزى جز وحى که بر او نازل شده نیست.

و کسانی که با این آیات و احادیث صحیح مخالفت می کنند، قطعا با خدا و رسولش مخالفت ورزیده اند و کسی که با خدا و رسولش مخالفت ورزد براستی که جزو شقی ترین انسانهاست.

و متاسفانه روافض که اساس دین آنها بر کینه، غرض ورزی، بغض، دشنام، لعن، ذکر خطاهای دیگران، مرثیه خوانی، بنا نهاده شده است، انتظاری جز این وجود ندارد که با اتهام و جعل تاریخ و استناد به روایات بی ربط کمی از کینه و بغض خود را خالی کنند، کسی که به شیعه و اعتقاداتشان می نگرد، انگار خداوند متعال هزاران پیامبر را فرستاد تا آنکه سرانجام انسانها مشغول (لعن و نفرین صحابه، و غلو و زیادروی در حق اهل بیت، و نوحه و مرثیه خوانی) شوند و دیگر چیزی جز این برای مردمان جهان ندارند..

والله اعلم

وصلی الله وسلم علی محمد وعلى آله وأصحابه والتابعین لهم بإحسان إلى یوم الدین

مقاله پیشنهادی

فضیلت مهاجران و انصار

الله متعال می‌فرماید: ﴿لِلۡفُقَرَآءِ ٱلۡمُهَٰجِرِینَ ٱلَّذِینَ أُخۡرِجُواْ مِن دِیَٰرِهِمۡ وَأَمۡوَٰلِهِمۡ یَبۡتَغُونَ فَضۡلٗا مِّنَ ٱللَّهِ وَرِضۡوَٰنٗا …