چرا بعضی از تعویذنویسان برای مداوای بیماری از شیوه خفه کردن [جن] استفاده می‌کنند؟

چرا بعضی از تعویذنویسان برای مداوای بیماری از شیوه خفه کردن [جن] استفاده می‌کنند؟ و نظر شما در مورد پزشکی که تأثیر تعویذ در مداوای بیماری‌های عضوی و جسمی مثل شکستگی‌ها را انکار می‌کند و می‌گوید : تعویذ به چه کار شکستگی می‌آید و شکستگی باید گچ گرفته شوند، چیست؟

ج : قرآن کریم به هر نیتی خوانده شود برای آن کار مفید و مؤثر است و این یک قاعده‌ی اصیل دینی است که باید به آن باور داشته باشیم قرآن به سه شیوه در معالجه بیماری‌ها و تعویذ مورداستفاده قرار می‌گیرد :

۱-    شفای بیماری‌۲-   های عضوی و … .

۳-    هدایت انسانها و جنیان [که در بدن بیمار نفوذ می‌۴- کنند]،۵-      خداوند می‌۶-    فرماید :

Ðقُلْ هُوَ لِلَذّینَ آمَنُوا هُدًی و شِفَاءٌÑ

بگو : قرآن برای مؤمنان مایه راهنمایی و بهبودی است.

۷-    احراق جنّ در داخل جسد بیمار.

متأسفانه اکثر تعویذکنندگان از دو شیوه‌ی اول غفلت می‌ورزند و به شیوه‌ی سوم مداوا می‌کنند که مشقت و اذیت بیمار و تعویذکننده را در پی دارد و در نتیجه دوره‌ی معالجه به طول می‌انجامد و گاهی به چند سال می‌رسد در حالی که اگر به نیت هدایت آن جنی تعویذ کنند در کمتر از سه روز شفا حاصل می‌شود و ما این شیوه را آزموده‌ایم و به فایده آن پی برده‌ایم. و حتی آب و روغن زیتونی که قرآن به نیت هدایت و شفا بر آن خوانده شود بسیار سودمند خواهد بود.

در جواب سؤال دوم که آیا تعویذ فایده‌ای به عضو شکسته می‌رساند یا نه، می‌گوئیم: آری حتماً سودمند خواهد بود و بلکه به اذن خدا شفا را تسریع می‌بخشد همچنانکه مشاهده شده است مثلاً اگر قرار بوده گچ به مدت دو ماه بر روی دست باقی بماند، مشاهده شده که در کمتر از یک ماه شفا حاصل شده است و این مطلب در گزارشات پزشکی درج شده است. و قبل از هر چیزی حدیث پیغمبر(ص) در داستان مارگزیده و شفای آن از طریق تعویذ گویای این مطلب است در حالی که نیش زدن مار یک بیماری جسمی است و شکر خدا بین ما و پزشکان مشهوری که موافق تعویذ هستند همکاری زیادی وجود دارد.

مقاله پیشنهادی

علم چگونه از بین می‌رود؟

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِکٍ قَالَ: أَلَا أُحَدِّثُکمْ حَدِیثًا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللهِ صلی الله علیه وسلم …