پاسخی کوتاه به شبهه ای کودکانه از یک ملحد

شبهه : چرا در قرآن اسمی از برف نیامده است؟! مادامی که اسمی ار برف نیامده ، پس این به این معناست که قرآن فقط خاص عرب و عربستان بوده ، و صاحب آن از چیزی به نام برف آگاهی نداشته ، تا اسمی از آن را ذکر کند؟!!

پاسخی مختصر :
الحمدلله و الصلاه و السلام علی رسول الله و علی آله و صحبه و من والاه. أما بعد:
براستی که : تلخی عسل در زبان مریض ، چیزی از شیرینی آن نمیکاهد!!
براستی که وقتی هوا و هوس بر انسان غلبه نمود ، عقل و إنصافش تعطیل میگردد!!
این بیچارگان نا آگاه ، و مقلدان جهل و جهالت دیگران ، همینطوری و بدون علم ، چیزهایی که از دیگران میشنوند را تکرار میکنند. در جواب این بی خردان میگویم:
برف غالباً در مناطق سردسیر میبارد .
برف همان باران است که به سبب برودت زیاد هوا ، به شکل برف در می آید.
اگر برودت هوا بالاتر رفت ، این برف ، به شکل تگرگ در آمده و یخ مانند از آسمان میبارد.

خوب اگر قرار میبود ، عدم ذکر برف در قرآن ، به آن سبب جاهلانه ای بود که این ملحدان بی عقل ذکرش نموده اند. یعنی به این سبب که عربستان گرم بوده و عربها أصلا برف ندیده باشند و لذا ذکری از آن نیامده باشد. خوب میبایست واقعا در هیچ جای قرآن و سنت ، دکری از برف که هیچی ، بلکه از تگرگ که درجه ای بالاتر از برف است هم نمی آمد. آما زهی خیال باطل این ملحدان!
در قرآن شریف و سنت نبوی ، به کرات ذکر ازتگرگ و برف شده است.
الله متعال در سوره ی النور آیه ی ۴۳ اینگونه میفرماید:

{ألَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ یُزْجِی سَحَاباً ثُمَّ یُؤَلِّفُ بَیْنَهُ ثُمَّ یَجْعَلُهُ رُکَاماً فَتَرَى الْوَدْقَ یَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ وَیُنَزِّلُ مِنَ السَّمَاءِ مِن جِبَالٍ فِیهَا مِن بَرَدٍ فَیُصِیبُ بِهِ مَن یَشَاءُ وَیَصْرِفُهُ عَن مَّن یَشَاءُ یَکَادُ سَنَا بَرْقِهِ یَذْهَبُ بِالْأَبْصَارِ}.

 ترجمه :
مگر نمی دانی که خداوند ابرها را آهسته ( به سوی هم ) می راند ، سپس آنها را گرد می آورد ، بعد آنها را متراکم و انباشته می سازد ، آن گاه می بینی که باران از لابلای آنها بیرون می ریزد ، و نیز خدا از آسمان ، از ابرهای کوه مانند آن ، تگرگهای بزرگی را فرو می آورد ، و هرکس را بخواهد با آن زیان می رساند ، و هرکس را بخواهد از زیان آن به دور می دارد . درخشش برق ( حاصل از اصطکاک ) ابرها ( آن اندازه نیرومند است ) نزدیک است چشمها را ( خیره و ) از میان بردارد . ( هر یک از این پدیده ها دلیل بر قدرت خدا و موجب ایمان به آفریدگار آنها است ).
« بَرَدٍ » : تگرگ . نکره آمدن آن اشاره به بزرگی دارد. یعنی تگرگهای بزرگ.
خوب : تگرگ مگر همان برف یخ زده نیست؟؟!! و برف همان باران سرد شده نیست؟؟!!
در سنت رسول الله صلی الله علیه و سلم و کلام أصحابش هزاران بار اسم برف آمده است. کافی است که کلمه ی ( الثلج = برف ) را در مکتبه الشامله ، بخش أحادیث و… سرچ نمایی تا هزاران نمونه از آن را برایتان بیاورد. چون در نزد آنها هم برف باریده. و الان هم در حجاز برف میبارد . و وقتی تگرگ ذکر شده ، یعنی برف و بالاتر از آن ذکر شده … .
و شریعت خداوند آمده تا راه راست را به انسان نشان دهد ، نه اینکه ذکر أسامی تک به تک أنواع مخلوقات در آن ذکر شده باشد…

{قلْ یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَکُمُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکُمْ فَمَنِ اهْتَدَى فَإِنَّمَا یَهْتَدِی لِنَفْسِهِ وَمَنْ ضَلَّ فَإِنَّمَا یَضِلُّ عَلَیْهَا وَمَا أَنَا عَلَیْکُمْ بِوَکِیلٍ} (۱۰۸)یونس.
براستیکه !! ملحدان بی عقل اند!! و گرنه با اتباع از هوی و هوسشان و هوی و هوسهای شیاطین جن و إنس ، و با أمثال این قبیل شبهه های کودکانه و بی خردانه ، به این کلام خدا و معجزه ی جاودان رسول أکرم صلی الله علیه و سلم ، کفر نمیورزیدند.
أما : وقتی عقل نبود ، و حماقت و حقد و هوی و هوس جای آن را گرفت ، بایستی منتظر طرح شدن چنین شبهات کودکانه ای از جانب ابلیس و سربازانش هم بود.
قال الله تعالی : {وإِنْ کُنْتُمْ فِی رَیْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَهٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ (۲۳) فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَلَنْ تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِی وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَهُ أُعِدَّتْ لِلْکَافِرِینَ (۲۴) البقره}.
لا إله إلا اللهمحمد رسول الله
جای تطویل و ذکر و توضیح مسائل بسیار است ، أما عاقل را اشارتی کافی است ، و أما کافر {سوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ (۶) خَتَمَ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَهٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ (۷) البقره}.
والله تعالی أعلم. وصلی الله و سلم علی نبینا محمد و علی آله و صحبه أجمعین.

مقاله پیشنهادی

شبهه مخالفان حدیث و آیه «در کتاب هیچ چیز را فرو نگذاشته‌ایم»

یکی دیگر از شبه‌هایی که مطرح می‌کنند فهم آن‌ها از فرموده‌‌ی خداوند و این آیه …