و اعتصموا بحبل الله جمیعا

مرارت ها و سختی هایی که این روزها امت اسلام با آن رو به رو است به جای اشک، خون را در چشمان جاری می سازد.

بر هر نقطه ای از جهان که انگشت بگذارید، در فلسطین، افغانستان، چچن و هر جای دنیا شاهد جراحات مسلمانان خواهید بود.

این جراحات به مثابه شوکی الکتریکی است که بار دیگر هوشیاری را به جسم بی جان امت باز می گرداند.

گویی تاریخ دوباره تکرار می شود و رسول الله صلى الله علیه و سلم در چهارده قرن پیش در بازارهای حجاج می گردد و بانگ بر می آورد آیا کسی است که مرا یاری کند تا پیغام پروردگارم را برسانم و با این کار بهشت را از آن خود کند؟

این ندای اسلام است که در همه جای فلسطین به گوش می رسد که مردم این دیار فریاد می زنند چه کسی ما را پشتیبانی می کند و یاری می رساند تا بهشت را از آن خود کند؟

از این رو مشاهده می کنیم که در سایه وجود این دردها و جراحاتی که به جسم امت اسلام وارد آمده است مسلمانان با وجود اختلافاتی که با هم دارند به یکدیگر یاری می رسانند.

برادران عزیزم، همه ى ما مانند یک تن واحد هستیم که اگر عضوی از آن به درد آمد سایر اعضا نیز آرام و قرار نخواهند داشت.

وحدت و انس و الفت مسلمانان موجب قدرت، و تفرقه و پراکندگی آنها نشانه ضعف آنهاست. انسان اگر تنها باشد به حساب نمی آید در حالی که با وجود همنوعانش وجودش معنادار می شود.

یکی از بزرگ ترین دلایل پیروزهایی که الله تبارک و تعالی نصیب سلف صالح کرد پس از ایمان به پروردگار و پیروی از رسول الله صلى الله علیه و سلم این یکدلی آنها بر راه حق، پرهیز از تفرقه و اختلافاتی بود که بین آنها رخ می داد، از این رو مشاهده می کنیم که اخوت و محبتی که بین آنها وجود داشت هنوز سرمشق تمامی کسانی است که می خواهند معنای حقیقی اخوت را که برهیچ منفعت فانی دنیوی استوار نمی شود، پی بگیرند. خداوند متعال نیز در آیه “انما المومنون اخوه” بر این تأکید کرده است.

از این رو اگر مشاهده کردی که فرد با ایمانی برادری دینی ندارد بدان که ایمانش ناقص است و اگر دیدی که دوستانش را از بین افراد بی ایمان انتخاب کرده است بدان که این دوستان بر اساس منافع دنیوی انتخاب شده اند.

بنابر این بیایید معنای واقعی اخوت و برادری را همچون سلف صالح در زندگی خود به کار ببریم. با ما همراه شوید تا صفحه جدیدی از همبستگی و وحدت در راه حق را که برای همان هدف زنده هستیم، ایجاد کنیم و به خاطر حق به امتی تبدیل شویم که تنه در برابر هر دشمنی که در برابر اسلام و مسلمانان در هر جای دنیا قد علم می کنند بایستد. بدین گونه مجد و عزت اسلام به آن باز می گردد و پرچم لا اله الا الله برافراشته می شود. خداوند متعال فرموده است:”بهترین امتی بودید که در بین مردم برانگیخته شدید”. پس ای بهترین امت جهان، به سوی خدا روى بیاورید و به ریسمان الهی چنگ زنید و بار دیگر باز گردید.

ترجمه: ام طه ناوی

مقاله پیشنهادی

فضیلت سفارش به قرآن

عَنْ طَلْحَهَ ابْنِ مُصَرِّفٍ قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِی أَوْفَى: آوْصَى النَّبِیُّ صلی الله …