وحشی‌گری‌ها و جنایات آمریکا در سده‌ی ۲۰ میلادی

 

  1. در ماه آبریل سال ۱۹۱۶: نیروی دریائی آمریکا برای سرکوب شورشی در دومنیکن به پا خواستند، سپس این کشور به تمامی ‌‌در آخر ماه مایو اشغال شد و این اشغال گری به مدت ۸ سال ادامه داشت.
  2. در ماه مایو سال۱۹۴۵: هواپیماهای آمریکا شهر درسدن آلمان را بمباران کرد که به خاطر این بمباران‌ها ۱۵۰ هزار شخص غیر نظامی‌‌کشته شدند و ۶۰ درصد از بناهای شهر تخریب گشت.
  3. در ۶ آگوست ۱۹۴۵ میلادی: رئیس جمهوری آمریکا ترومن دستور داد که بمب اتمی ‌‌بر سر هیروشیما ریخته شود که بخاطر این دستور ۷۸٫۱۵۰ نفر غیر نظامی ‌‌در این شهر ژاپنی کشته شدند و این حمله موجب معلولیت و زخمی‌ ‌شدن هزاران شخص نیز گردید.
  4. در ۹ آگوست ۱۹۴۵ میلادی: ترومن رئیس جمهور آمریکا دستور حمله ای اتمی ‌‌دیگری را داد که به خاطرش در شهر ناکازاکی در ژاپن ۷۳٫۸۸۴ هزار شخص دیگر نیز کشته شدند و ۶۰ هزار نفر زخمی‌‌شدند و این علاوه بر آنچه است که موجب از بین رفتن همه موجودات و رنگ زندگی در این شهر است.

۵ .در سال ۱۹۴۶ میلادی: آمریکا ۲۵۰ هزار تُن گاز تابون را در منطقه جورجیان در نمسا برای خرابکار و تخریب تولید نمود و از آنجا منتقلش نمود.

  1. در سال ۱۹۴۹: در یونان جنگ داخلی را به راه انداختند و آمریکائی‌ها این فتنه را به وجود آوردند که بخاطر این امر ۱۵۴ هزار شخص کشته شدند و نزدیک به ۴۰ هزار شخص زندانی شدند و ۶ هزار شخص اعدام گشتند.

ماکویگ سفیر پیشین سفارت آمریکا در یونان به این امر اعتراف نمود که این کار نتیجه‌ی کاری تکنیکی و تیمی‌ ‌بود که حکومت سربازی یونان ناچار شد به پا خیزد و این امر برنامه ای از پیش ساخته شده از سوی آمریکا در واشنگتن بود که در سال ۱۹۴۷ و ۱۹۴۹ اجرائی شد.

  1. در ۳ مارس ۱۹۴۹: دستگاه‌های خبری داخلی آمریکا کودتائی نظامی‌ ‌در سوریه به رهبری حسنی الزعیم را اعلام کردند که برنامه‌ی این کودتا را سفارتخانه‌ی آمریکا در دمشق ریخته بود.
  2. در ۱۴ آگوست سال ۱۹۴۹: جماعتی از افسران سوری با راهنمائی سفارت آمریکا در دمشق منزل حسنی الزعیم را محاصره نمودند و او را کشتند و این بخاطر این مساله بود که دیگر مطیع آمریکا نبود.
  3. در ۲۶ یونیو در سال ۱۹۵۰: آمریکا به حمایت نظامی ‌‌از کره جنوبی در برابر کره شمالی پرداخت.
  4. در ۲۶ تا ۲۹ یولیو سال ۱۹۵۰: در جنگ کره هواپیماهای آمریکائی نزدیک ۳۰۰ تا ۴۰۰ شخص از غیر نظامیان را در کره جنوبی در روستای نوژن-ری کشتند که بیشترشان زن و کودک و پیر بودند.
  5. در ۱۰ مارس ۱۹۵۲: آمریکا از ژنرال باتیسان در کودتای نظامی ‌‌در برابر جمهوری کوبا حمایت کرد. که بعد از به دست گرفتن قدرت اقدام به اجرای حکم دیکتاکوری و توحش کردند.
  6. در ۹ آگوست سال ۱۹۵۳: در ایران کودتائی نظامی ‌‌بر علیه حکومت محمد مصدق صورت گرفت که آمریکا و شخص کیم روزولت نوه‌ی تئودور روزولت رئیس جمهور آمریکا بود.
  7. در ۲۷ یونیو سال ۱۹۵۴: دستگاه استخباراتی آمریکا برای اجرائی کردن کودتا نظامی ‌‌در گواتمالا به پا خواست و هواپیماهای آمریکائی نیز پایتخت این کشور را بمباران کردند و در بعضی از مناطق هواپیمای ب.۲۶ را به کار بردند و این سپاه جدید تحت تعلیم آمریکا در گواتمالا بیشتر از ۱۵۰ هزار کشاورز بیچاره را کشتند.
  8. در ۲۵یولیو در سال ۱۹۵۸: لبنان نیز بعد از کودتای عراق اشغال شد و این بعد از اقدام نظامی ‌‌استولی آمریکائی با پشتیبانی از حکومت کمیل شمعون صورت پذیرفت.

۱۵٫در ۱۶ آبریل سال ۱۹۶۱: ایالت متحده تلاش برای اشغال کوبا نمود و این از طریق مهاجرین کوبائی بود که با پشیبانی سربازان آمریکائی صورت پذیرفت  و این جنگ به این اسم مشهور شد ( معرکه خلیج الخنازیر) که آمریکا در این جنگ شکست بزرگی نصیبش شد.

  1. در ۱۰ نوامبر سال ۱۹۶۳: دستگاه استخباراتی آمریکا، اقدام به ترور رئیس جمهور ویتنام (نیژو دین دیم) نمود که این شخص سابقاً مزدور خود آمریکا بود.

۱۷٫سال ۱۹۶۴: ایالت متحده اقدام به حمله نظامی‌‌ به لائوس نمود و این با هدف حمایت از حکومت مورد تائید خودش بود. در این جنگ ۵۰ هزار سرباز آمریکائی و ۱۵۰۰ هواپیمای جنگی و ۴۰ ناو جنگی مشارکت نمودند و همچنین آمریکا به صورت وسیع در این جنگ سلاح شیمیائی به کار گرفت.

۱۸٫در ۳۰ یولیو سال ۱۹۶۴: دستگاه‌های استخباراتی آمریکا، اقدام به فعالیتی نظامی ‌‌در خلیج تونکین در ویتنام نمودند که این ضمن برنامه‌ی ۳۴i بود که آمریکا آن را پایه ریزی کرده بود، تا مدارک لازم برای هجوم به ویتنام را به دست آورد. و در این فعالیت آمریکا ۶۴ حمله آسمانی بر ۴ قاعده‌ی دریائی انجام داد.

  1. در ۲۸ آبریل سال ۱۹۶۵: ایالت متحده به صورت نظامی ‌‌وارد جمهوری دومنیکن شدند که بعد از این اشغال گری بود که شورش و قیام های مردم دومنیکن شکل گرفت.
  2. در ۴ مایو سال ۱۹۶۵: جانسون به ۱۴ هزار سرباز آمریکائی دستور داد که سان دو منجو را برای مدتی نامعلوم اشغال کنند.
  3. در ۲۴ دسامبر ۱۹۶۶: نیروهای آمریکا ۱۲۵شخص مدنی را در ویتنام کشتند و این همراه با این مسئله بود که دستگاه‌های خبری اعلام آتش بسی ۴۸ ساعته به مناسبت جشن میلادی کرده بودند.
  4. در سال ۱۹۶۸: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اقدام به اجرای کودتائی سربازی از جانب سوهارتو نمودند که بر ضد سوکارنو رئیس جمهور اندونزی صورت پذیرفته بود. بعدها این اعمال آمریکا موجب این شد ویتنام از دست ژاپنی ها خلاص شود و بعدها موجب رستگاری آنان از دست هلندی ها نیز شد که بعد از این کودتا نمایش اعدام آغاز شد و نزدیک به یک میلیون نفر قربانی کودتا شدند.
  5. در ۴ آبریل سال ۱۹۶۸: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اقدام به ترور مارتن لوثر کنج کردند که این شخص ادعای دفاع از حقوق ستم دیدگان را داشت.

۲۴٫در ۲۰ آبریل سال ۱۹۷۰: ۳۲ هزار سرباز نظامی ‌‌آمریکا با پشتیبانی ۵۰۰ فروند آمریکائی و ۴۰ ناو جنگی اقدام به هجوم بر خاک کمبودیه نمودند.

  1. در ۵ سپتامبر سال ۱۹۷۳: نیکسون رئیس جمهور آمریکا اقدام به تهدید کشورهای نفتی نمود که نباید کشورهای خاورمیانه قیمت نفت را بالا ببرند، چرا که این سیاست آنان موجب از بین رفتن بازارهایشان می‌‌شود!!!.
  2. در ۱۱سپتامبر سال ۱۹۷۳: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اقدام به برپائی کودتا بر ضد سالواداور الندی در کشور شیلی کردند که سرانجام این کودتا کشته شدن سالوادور الندی و اعدام ۳۰ هزار شخص بود و زندانی گشتن ۱۰۰ هزار نفر.
  3. در ۲۳ یونیو سال ۱۹۷۷: مجلس سنا متشکل از بزرگان آمریکائی این مسئله را که مانع از تولید مواد خطرناک برای بمب نترونی شوند را رد کردند که این بمب بسیار ترسناک و انسان کش است.
  4. در ۱۴یولیو سال ۱۹۷۷: انجمن پیران آمریکا بر سر تولید بمب نیترونی راضی گشتند که کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که توسعه دادن به مسئله‌ی این بمب، حدود ۴۶ میلیون دلار آمریکائی از خزانه دولت را تا سال ۱۹۸۰ می‌‌طلبد.
  5. در ۲ اکتبر ۱۹۷۸: آمریکا اعلام نمود که شروع به نظارت و جاسوسی بر سر چند کشور و اتحاد شیوعی کرده است. و این اعتراف جنایت های این کشور را می‌‌رساند.
  6. در سال ۱۹۷۸: دستگاه اطلاعاتی آمریکا ۹۱۱ شخص را در غنا از جماعت معبد المشس اعلام نمود که این واقعه قصابخانه ای بزرگ بود و کار آمریکا بود. اما آمریکا باز هم در خبرگزاری های دروغینش گفت: این عمل نتیجه‌ی خودکشی دسته جمعی بوده است!!! یعنی ۹۱۱ شخص خودشان خودشان را کشته اند!!!
  7. در ۲۰ ینایر سال ۱۹۷۹: حکومت آمریکا از دستگاه‌های اطلاعاتی داخلی کشورش خواست که تحقیقات و جاسوس‌های وسیعی در مورد جماعات و احزاب اسلامی‌ ‌در سراسر دنیا انجام دهد.

۳۲٫در ۹ آگوست سال ۱۹۷۹: برژینسکی نماینده دولت آمریکا در امنیت ملی اعلام نمود که ایالت متحده در مدت ۲ سال نیروی اقدام سریع (قوه التدخل السریع) را درست کرده است با هدف حفظ منافع خودش و هم پیمانانش که با شیوه ای فعال  در مناطق مشکوک اقدام نمایند.

۳۳٫در اکتوبر سال ۱۹۷۹: دستگاه اطلاعاتی آمریکا اقدام به ترور (باک جون وی) رئیس جمهور کره جنوبی نمود.

۳۴٫در ۱۲نوامبر سال ۱۹۷۹: ایالت متحده اموال و دارائی های ایران را در بانک هایش متوقف و تجمد نمود. این هم می‌‌گفتند با هدف تحریم انقلاب اسلامی ‌‌ایران است.

۳۵٫در ۱۳ دسامبر سال ۱۹۷۹: آمریکا اعلام نمود که باید دیپلمات های ایرانی از خاک ایالت متحده خارج شوند.

  1. در آذار سال ۱۹۸۰: شماره کشتی‌های جنگی آمریکا در دریاهای آمریکا به ۳۰ کشتی رسید.
  2. در ۳۰ مارس ۱۹۸۰: دستگاههای اطلاعاتی آمریکا اقدام به ترور مانسیور رومرو سر اسقف السالوادر نمود با وجود اینکه این شخص احترام کلیسائی بالائی داشت.
  3. در ۲۵ آبریل سال ۱۹۸۰: جماعت دلتای آمریکا که متشکل از نیروهای ویژه بود، اقدام به تجاوز بر خاک ایران کردند و این هم به بهانه ی آزاد کردن زندانیان آمریکائی در سفارت آمریکا در ایران بود. بعدها معلوم شد که این یک اقدام برای کودتا با نوکری عده ای مزدور در داخل ایران بوده است که پیشتر به ایران فرستاده شده بودند و همچنین با همکاری طرفداران شاه سابق ایران بوده است. اما این اقدام به شکستی سنگین مبدل شد.

۳۹٫در یونیو سال ۱۹۸۱: حکومت آمریکا اعلام نمود که باید ارتش این کشور به گونه ای شود که توان جنگ در ۲ جنگ بزرگ را به صورت همزمان داشته باشد. مثلا یکی از آنان در اروپا ویکی هم در خاورمیانه.

  1. در آب سال ۱۹۸۱: هواپیمای استول ۶ آمریکا از شهر سرت بر دو هواپیمای لیبی یورش برده و آنان را ساقط کرد.
  2. در دسامبر سال ۱۹۸۱: گروه آتلاکاتل وحشی که از طرف دستگاه اطلاعاتی آمریکا حمایت می‌‌شد، اقدام به کشتن ۱۰۰۰ نفر در چند عملیات جدا در السالوادور نمودند.
  3. در ۲۵ فوریه سال ۱۹۸۲: دولت آمریکا تصویب کرد که چند شیوه برای قدغن کردن نفت لیبی در پیش بگیرد و اینکه خرید و فروش مواد نفتی و الکترونیکی لیبی ممنوع اعلام شود.
  4. در ۸ یولیو سال ۱۹۸۲: تعدادی از استول ۶های آمریکائی نزدیک رودهای لبنان در ۵۰ کیلومتری لبنان شدند و با پشتیبانی نیروهای صهیونیستی و صلیبی بر لبنان یورش بردند.

در این جنگ، اسرائیل با پشتیبانی آمریکا در یورش بر لبنان بیش از ۱۷هزار مسلمان را شهید نمودند.

  1. در سال ۱۹۸۲-۱۹۸۳نیروهای ویژه ی آمریکائی اقدام به بمباران مناطق مرزی نزدیک لیبی نمودند.
  2. در ۲۵ اکتبر سال ۱۹۸۳: نیروهای آمریکائی اقدام به هجوم بر سر گرینادا کوچکترین ولایت دنیا نمودند و به شیوه ای وحشیانه احترام و سیادت این سرزمین را شکستند و کشتار و تخریب بسیاری را به وجود آوردند. آمریکا در این جریان جزیره را نیز اشغال کرد و در اخبار اعلام نمود که دانشجویان آمریکائی دچار مشکل شده بودند، پس حمله کردیم و این عذر مسخره را برای عمل خودشان آوردند!!.
  3. در ۲۲مایو ۱۹۸۴: رئیس جمهور آمریکا جناب ریگان به فهد بن عبدالعزیز اعلام نمود که احتمالا ایالت متحده اقدام به جنگ نظامی ‌‌بخاطر حفاظت از وسائل حمل و نقل نفتی بر علیه شان انجام می‌‌دهد.
  4. در ۱۳یونیو سال ۱۹۸۵: انجمن نمایندگان آمریکا راضی شد برای شورشیان یاغی در نیکاراگوئه ۲۷میلیون دلار بفرستند.
  5. در ۲۰یونیو سال ۱۹۸۵: انجمن نمایندگان آمریکا قدغن بودن تولید سلاح شیمیائی به مدت ۱۶سال را اعلام نمود.
  6. در ۷ینایر سال ۱۹۸۶:آمریکا بعضی از سزاهای دارائی را بر ضد لیبی اعمال نمود.
  7. در ۲۴ینایر ۱۹۸۶: استول ششم آمریکا تعدادی حمله ی استفراضی به شیوه نظامی‌‌ بر علیه بنادر لیبی انجام داد.
  8. در مارس ۱۹۸۶: سنای آمریکا ۱۰۰میلیون دلار برای شورشیان نیکاراگوئه در نظر گرفت تا دولت این کشور را ساقط کنند.
  9. در ۲۳ آبریل سال ۱۹۸۶: ریگان رئیس جمهور آمریکا، ایران و سوریه را تهدید به حمله ی نظامی ‌‌نمود و گفت این بخاطر اعمال تروریستی آنان است.
  10. در ۶مایو۱۹۸۶: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد احتمال حمله به لیبی بسیار نزدیک است.
  11. در ۱۰یولیو سال ۱۹۸۶: وزیر دفاع آمریکا آشکار نمود که می‌‌خواهند چند پایگاه جدید برای ذخیره‌ی سلاح هسته ای در خاورمیانه و اروپا درست کنند.
  12. در ۱۴نوامبر سال ۱۹۸۶: ریگان تعدادی تحریم اقتصادی بر ضد سوریه به بهانه‌ی کمک آنان به تروریستانی چون حزب الله و حماس اعمال نمود.
  13. در ۷آبریل سال ۱۹۸۷: معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام نمود که نیروهای آمریکائی در هندوراس به مدت نامعلوم باقی می‌‌مانند.
  14. در ۶یونیو سال ۱۹۸۷: کشتی حمل کننده هواپیمای آمریکائی ساراتوجا و چند کشتی جنگی دیگر به مرز کانادا رفتند.
  15. در یونیو سال ۱۹۸۷: ایالت متحده اعلام کرد که نیروی نظامی ‌‌بیشتری به کانادا می‌‌فرستند که این نیروی سربازی به همراه ۶کشتی جنگی بودند.
  16. در ۱۷مارس ۱۹۸۸: ایالت متحده ۳۲۰۰ سربازش را به هندوراس فرستاد و بعد از چند ساعت اعلام کرد که هندوراس توسط نیگاراگوئه تصرف شده است.
  17. در ۲ آبریل سال ۱۹۸۸: وزیر دفاع آمریکا آمریکا اعلام کرد کمک سربازی بیشتری را به پاناما می‌‌فرستند و با اعلامی ‌‌دروغین گفتند که هدف آنان تامین آسایش هر چه بیشتر کانال پاناماست!.
  18. در ۲۶آبریل سال ۱۹۸۸: ریگان تحریم های بازرگانی را که بر سر نیکاراگوئه اعمال کرده بود، به مدت چهار سال دیگر تمدید کرد.

۶۲٫در ۳یولیو سال ۱۹۸۸: نیروهای استولی آمریکا یک هواپیمایی ایرانی را ساقط کردند که باعث شدن ۲۹۸ نفر از سرنشینان هواپیما شد.

  1. در ۲۰ سپتامبر سال ۱۹۸۹: نیروهای آمریکائی اقدام به حمله نظامی‌‌ به پاناما کردند و این به فرمان جورج بوش رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت و این قدام به منظور دستگیری ژنرال مانویا نوریگا و دادگاهی نمودن او در ایالت متحده صورت گرفت.
  2. در ۷ مارس سال ۱۹۹۰: ایالت متحده ، کشور لیبی را به تولید سلاح شیمیائی در کارگاه ( رابطه) متهم نمودند.
  3. در ۱۹۹۰: آمریکا کمک های سربازی و اقتصادی خود را برای پاکستان به دلیل اینکه می‌‌گفتند که در حال توسعه سلاح هسته ای هستند متوقف نمود.
  4. سال ۱۹۹۵: ویتنام در این سال اعلام نمود که شمار کشته شدگان این جنگ در دهه‌ی ۶۰ به ۵ میلیون تن رسیده است که اکثریت غالب آن غیرنظامیان بی دفاع بوده اند، اما در ساعتی قبل از آن وزیر دفاع آمریکا جناب ماکنامارا در پخش تلویزیونی اعلام کرده بود که شمار کشته شدگان ۳٫۴۰۰ میلیون بوده است.
  5. در ۱۹۹۶: ایالت متحده صندوقی تاسیس نمود به ارزش ۲۰ میلیون دلار برای ساقط کردن و مختل نمودن جمهوری اسلامی ‌‌ایران.

۶۸٫کشته شدن یک میلیون از مردم مسلمان اندونزی توسط ارتش این کشور با پشتیبانی آمریکا.

  1. سال ۱۹۹۹: بمباران یوگسلاوی در این سال روی داد. سازمان عفو بین الملل این بمباران ها رو محکوم نمود که نیروهای ناتو با پشتیبانی آمریکا اقدام بدان کرده اند و موجب کشته شدن حداقل ۴۰۰۰ و حداکثر ۵۰۰۰ هزار شخص غیر نظامی‌‌گردید.
  2. در جنگ سومالی سپاه آمریکا هزاران غیر نظامی ‌‌را کشت و در سالهای دهه‌ی ۹۰ همچنین آمریکا حمله موشکی با موشک کروز به افغانستان انجام می‌‌داد و در جنگ سودان شرکت داروئی را بمباران کرد و ۲ هزار تن را شهید کرد.
  3. اسرائیل غاصب کافر صهوینستی با پشتیبانی آمریکای شیطان بر فلسطین تعدی نموده و در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۰ هزار خانه را تخریب نمودند و نزدیک به ۷ هزار مسلمان بی گناه را از زیر تیغ جلادی گریشان گذراندند. و بیشتر شهید شدگان از کودکان و پیران و زنان فلسطینی بودند که با سلاح های آمریکائی به مقام شهادت نائل آمدند.

برای دانستن هر چه بیشتر تاریخ توحش و اقدامات درنده ی آمریکا این کتاب را مطالعه بفرمائید: تاریخ الولایات المتحده منذ۱۹۴۵٫

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …