مردان و زنانیکه بسیار ذکر خدا می کنند

امام نووی رحمه الله می فرماید:لازم است دانستن اینکه زنان و مردانیکه یاد خدا بسیار می کنند و نامشان در آیه ی۳۵سوره احزاب آمده چه کسانیند.

ابن عباس رضی الله عنه می فرماید:آنها کسانی هستند که بعد از نمازها و صبحگاهان و شامگاهان و در وقت خوابیدن و بیدار شدن از خواب و هر وقت که بیرون از منزل می روند و یا به منزل برمی گردند ذکر خدا می کنند.

مجاهد رحمه الله می فرماید:امکان ندارد از آن گروه باشی تا وقتیکه ایستاده و نشسته و خوابیده ذکر و یاد خدا کنی.

عطاءرحمه الله می فرماید :هر کسیکه نمازهای پنج گانه را به وجه اکمل ادا نماید از این گروه می باشد.و خود امام نووی می فرماید:حدیث معروف و مشهوری است
که ابو داود و نسائی و ابن ماجه در سنن خود از ابی سعید خدری رضی الله عنه روایت می کنند که پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:💫

موقعی که شخص در دل شب همسرش را بیدار می کند و با هم دو رکعت نماز بخوانند آن دو در گروه کسانیکه یاد خدا بسیار می کنند از مردان و زنان نوشته می شوند.

و می فرماید:از پیشوای بزرگ ابو عمر بن صلاح رحمه الله پرسیده شد تا چه اندازه ذکر کننده از {ذاکرین الله کثیرا و الذاکرات} به حساب می آید؟ فرمود: هر گاه کسی بر اذکاریکه از حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و اصحابش وارد شده در وقت صبح و شام و در تمام احوال چه شب و چه روز که در کتابهای مخصوص اذکار آمده بخواند از آن گروه به شمار می اید.

کتاب اذکار امام نووی رحمه الله

مقاله پیشنهادی

فضیلت سفارش به قرآن

عَنْ طَلْحَهَ ابْنِ مُصَرِّفٍ قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِی أَوْفَى: آوْصَى النَّبِیُّ صلی الله …