مجموعه پیام‌های دکتر محمد العریفی بمناسبت کریسمس

۱- تعامل ما با نصارا و بودایی ها و دیگران بایستی بر اساس همزیستی، خوش اخلاقی و مهربانی و نرمخویی، همراه با لبخند و هدیه دادن به آنها باشد، به این امید که دل‌هایشان را بدست آوریم.

۲- خوش اخلاقی با غیرمسلمانان و صدقه و هدیه دادن به آنان، و حل مشکلاتشان و خوردن و نوشیدن با آنان جهت بدست آوردن دل‌هایشان و رهنمون ساختن آنان به اسلام شرعا جایز است و ایرادی ندارد.

۳- عیسی مسیح علیه السلام در تابستان متولد شده است نه در زمستان و ماه دسامبر، خداوند در وصف تولد او می‌گوید: {وَهُزِّی إِلَیْکِ بِجِذْعِ النَّخْلَهِ تُسَاقِطْ عَلَیْکِ رُطَبًا جَنِیًّا} و (این) تنه ی (درخت) خرما رابه طرف خود تکان بده، (که) رطب تازه ای بر تو فرو می ریزد.

( درخت خرما در تابستان رطب می‌دهد نه زمستان، و در انجیل نصوصی وجود دارد مبنی بر اینکه عیسی علیه السلام در تابستان متولد شده است).

۴- هدیه دادن به غیر مسلمانان و پذیرفتن هدایای آنها در اعیاد غیر دینیشان جایز است، اما در اعیاد دینی آنان به هیچ عنوان جایز نیست.

۵- تبریک گفتن به غیرمسلمانان بمناسبت‌های ترفیع مقام، فارغ التحصیلی و … جایز است، اما تبریک گفتن مناسبت‌های دینی آنان شرعا حرام است، وقتی آنها میلاد “فرزند خدا” را جشن می‌گیرند، تبریک گفتن به آنان اقرار و پذیرش اعتقاد و باورشان است.

۶- بابا نوئل شخصیتی مسیحی است، نماد کشیش نیکولا، که به مردم کمک می‌کند، و داستان‌های زیادی در مورد او وجود دارد، و برای گرامیداشت نصرانیت او را بزرگ می‌دارند.

۷- درخت کریسمس نماد دینی نصرانیان است همانند صلیب، و ریشه در باورهای اعتقادی آنان دارد، لهذا ساختن و تعظیم آن شرعا جایز نیست.

۸- اگر غیر مسلمانی سال نو {نه کریسمس و میلاد مسیح} را به تو تبریک گفت، با یک لبخند پاسخی کلی به او بده:
متشکرم، برایت آرزوی خوشبختی می‌کنم.

مقاله پیشنهادی

دنیا، اینگونه آفریده شده است

روزی مارکس اویلیوس، یکی از فیلسوفان بزرگ دربار امپراطوری روم، گفت: امروز افرادی را ملاقات …