عقیده رجعت

و عباس قمی در کتاب فارسی (منتهی الامال) گفته است: «صادق  علیه السلام فرموده است: از ما نیست کسی که به رجعت ما ایمان ندارد، و به حلال بودن صیغه اعتراف نمی‌کند»[۱].

و محمد باقر مجلسی گفته است: «ابن بابویه در ـ علل الشرایع ـ از امام محمد باقر  علیه السلام نقل کرده که او گفته است: وقتی که مهدی ظهور می‌کند، عایشه را زنده خواهد کرد، و بر او حد جاری می‌کند»[۲].

و مقبول احمد در ترجمه معانی قرآن نقل کرده است: «از امام محمد باقر  علیه السلام، در تفسیر قمی و تفسیر عیاشی، روایت شده که مراد از این آیه « الآخره» رجعت است و معنای رجعت این است که رسول  صلی الله علیه و سلم و ائمه  علیه السلام و خواصی از مؤمنان و خواصی از کافران، قبل از قیام قیامت، به دنیا خواهند آمد، تا خیر و ایمان برتری یابد و کفر و عصیان نابود شود»[۳].

و ملا محمد باقر مجلسی در کتاب حق‌الیقین فارسی، کلام طویلی را ذکر کرده که حاصل آن چنین است: وقتی که مهدی  علیه السلام (اندکی قبل از قیامت) ظهور می‌کند، دیوار قبر رسول   صلی الله علیه و سلم را خواهد شکافت، و ابوبکر و عمر را از قبرهایشان بیرون می‌آورد، و آنها را زنده می‌کند سپس آنها را به دار می‌آویزند. (پناه بر خدا) سپس در ارتباط با مهدی می‌گوید: «سپس به مردم دستور می‌دهد که جمع شوند. سپس ظلم و کفری که از آغاز جهان تا پایان آن صورت گرفته، گناه آن، همگی بر روی آن دو نوشته می‌شود (یعنی بر دوش ابوبکر و عمر قرار داده می‌شود.)، و هر خونی که در هر زمانی که از آل محمد  صلی الله علیه و سلم ریخته شده، بلکه هر خون بناحقی که ریخته شده، و هر جماع حرامی که صورت گرفته، و هر مال ربا یا حرامی که خورده شده و هر ظلم و گناهی که تا ظهور مهدی واقع شده، همه این‌ها، در شمار اعمال آن دو قرار خواهند گرفت»[۴].

و مجلسی بعد از این سخن نیز نقل کرده: «وقتی که مهدی ظهور می‌کند، اولین کسی که با او بیعت می‌کند، محمد  صلی الله علیه و سلم، پس علی علیه السلام است و الله تعالی او را به وسیله ملائکه مساعدت می‌کند. و شیخ طوسی و نعمانی از امام رضا علیه السلام روایت کرده‌اند که: از علامت‌های ظهور مهدی این است که او به‌صورت عریان در مقابل خورشید ظاهر می‌شود. و ندا دهنده‌ای ندا در می‌دهد: این همان امیرالمؤمنین است. بازگشته تا ظالمان را به هلاکت برساند»[۵].

و این از بزرگترین اکاذیب شیعه مخالف با قواعد دین اسلامی و اسلام است، و همه ادیان آسمانی بر این اجماع دارند، که انسان در این دنیا عمل می‌کند، سپس می‌میرد سپس در روز قیامت در مقابل الله تعالی محشور کرده می‌شود. و در آنجا خداوند  در ارتباط با اعمالش او را بازخواست خواهد کرد. اما شیعه به دروغ و افتراء می‌خواهند که مهدی را در مقام محاسبه کننده انسان‌ها بنشانند. این روایت‌ها با وجود آنکه باطل هستند، در واقع توهین بزرگی به حضرت محمد  صلی الله علیه و سلم و سالار ما، حضرت علی می‌باشند. زیرا آنها را طوری قرار می‌دهند که با مهدی که از فرزند آنها پدید خواهد آمد، با او بیعت می‌کنند. و آیا این هم اهانت نیست که مهدی به‌صورت عریان و بدون لباس ظاهر می‌شود؟! و اما در ارتباط با دو شیخ بزرگوار حضرت ابوبکر و عمر و بغض و کینه‌ای که نسبت به آنها ظاهر می‌شود، باید بگوییم که احتیاج به توضیح ندارد، زیرا همه این‌ها که درباره آنها می‌گویند خلاف نقل و عقل است، حال چه رسد به اینکه منطقی باشد که شخصی گناهان افراد قبل از خود را به دوش بکشد. در حقیقت این چشمها نیستند که کور هستند بلکه این قلب‌هایی که در سینه‌ها هستند، کور می‌باشند.

-[۱] منتهی‌الآمال، ج ۲، ص ۳۴۱، عباس قمی

[۲]– حق الیقین، ص ۳۴۷، محمدباقر مجلسی

[۳]– بیوگرافی مقبول احمد، ص ۵۳۵

[۴]–  حق‌الیقین، ص ۳۶۰، محمدباقر مجلسی.

[۵]– حق‌الیقین، ص ۳۴۷، محمدباقر مجلسی.

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …