عقیده به جواز لواط کردن با زنان

ابوجعفر محمدبن حسن طوسی در کتاب استبصار گفته است: عبدالله‌بن‌ ابی یعفور گفته است: از ابو عبدالله در ارتباط با مردی که از پشت با زنش دخول می‌کند، سؤال کردم، گفت: اشکالی ندارد اگر آن زن راضی باشد. گفتم پس با این قول خدا چه کار می‌کنی: ﴿فَأۡتُوهُنَّ مِنۡ حَیۡثُ أَمَرَکُمُ ٱللَّهُ﴾ [البقره: ۲۲۲].  «پس از جایی که الله تعالی به شما دستور داده با آنها جماع کنید» گفت: این برای طلب کردن فرزند است. پس فرزند را در جایی طلب کنید که الله تعالی به شما دستور داده است. خداوند می فرماید: «زنان شما کشتزار شما هستند، پس از هر جا که می‌خواهید به سراغ کشتزارتان بروید»[۱].

و ایضاً در کتاب استبصار از موسی‌بن‌عبدالملیک نقل کرده. که مردی گفت: مردی از حضرت ابوالحسن رضا درباره حکم لواط کردن مرد با زنش سؤال کرد، او گفت: آیه‌ای از کتاب الله آن را حلال کرده است. و آن گفته لوط  علیه السلام است:

﴿هَٰٓؤُلَآءِ بَنَاتِی هُنَّ أَطۡهَرُ لَکُمۡ﴾ [هود: ۷۸].

«آنها دختران من هستند، آنها برای شما پاک‌تر هستند».

 لوط حقیقتاً دانسته بود که آنها فرج را نمی‌خواهند (بلکه معقد را می‌خواهند)[۲].

و ایضاً در استبصار آمده: یونس‌بن عمار گفته است: به ابو عبدالله یا ابوالحسن  علیه السلام گفتم، من چه بسا که با جاریه‌ای از پشت جماع کنم و او ترشح می‌کند، با خود عهد کردم که اگر دوباره این کار را انجام دهم، باید پولی را به‌عنوان صدقه بپردازم. و البته این کار هم برای من زحمت آفرین است. گفت‌: چیزی بر تو نیست، و این حق تو است (که چنین کاری انجام دهی)[۳].

و ایضاً در استبصار از علی‌بن حکم آمده: از صفوان شنیدم که می‌گفت: به رضا گفتم، مردی از خدمتکاران چون خودش رویش نمی‌شود، از من خواسته که از شما سؤالی بپرسم. گفت: چه سؤالی؟! گفتم:‌‌ آیا مرد می‌تواند در مقعد زنش دخول کند؟! گفت: آری، این حق را دارد[۴].

و ایضاً در استبصار از حماد بن عثمان نقل شده که گفت: از ابو عبدالله  علیه السلام پرسیدم، یا اینکه کسی که از او درباره حکم کسی که با زنش لواط می‌کند، به من خبر داد، و در آن خانه جماعتی حضور داشتند، با صدایی بلند به من گفت: پیامبر  صلی الله علیه و سلم فرموده است: کسی که بنده‌اش را به کاری وا دارد، که از عهده آن خارج است، پس او را بفروشد. پس در چهره‌های اهل بیت نگاه کرد، سپس به گوش من نزدیک شد و گفت: اشکالی ندارد»[۵].

و نویسنده استبصار، در شرح دو روایتی که لواط با زنان را منع می‌کنند، می‌گوید: «این دو روایت دال بر کراهیت این کار می‌باشند. چه بهتر است که از این کار خودداری شود اگر چه حرام نباشد. و احتمال دارد که این دو روایت از باب تقیه ذکر شده باشند زیرا ، کسی از «عامه» [ اهل سنت] این کار را جایز نمی‌داند».[۶]

و ما می‌گوئیم: آیا روایت‌هایی که در باب جواز این کار آمده‌اند، این احتمال را ندارند که از باب تقیه ذکر شده باشند چون مردم به عمومی این کار را دوست دارند؟! و ائمه هم بخاطر آنها و بخاطر کسب رضایت آنها، در این مسأله تقیه را انتخاب کرده‌اند. تقیه در هر چیز و در هر روایتی از آنها انتظار می‌رود.

در هر حال، این کار حرام و اساساً باطل است و با هدی نبوی جور در نمی‌آید. و همه اینها چیزی جز پیروی کردن از تمایلات نفسانی نیست

[۱]– الاستبصار ج ۳ ص ۲۴۳٫

[۲]– مرجع سابق.

[۳]– مرجع سابق.

[۴]– مرجع سابق ج۳ ص ۴۴۴٫

[۵]– مرجع سابق  ص ۲۴۳٫

[۶]– مرجع سابق

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …