شبهه شیعه: اصحاب از یهود و نصاری پیروی کردند

شیعه در طعن اصحاب محمد صلی الله علیه و سلم شبهات زیادی را مطرح میکنند که یکی از آن شبهات، شبهۀ زیر است که اصحاب رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم را متهم به پیروی کردن از نصاری و بنی اسرائیل میکنند..

شیعیان میگویند: خداوند در ابتدی سوره عنکبوت می‏فرماید: گمان نکنید بدون امتحان شدن، ایمان شما پذیرفته می‏شود. چنانچه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نیز هشدار می‏داد که بعد از من گمراه نشوید.
آیا داستان گوساله‏پرستی بنی اسرائیل برای مسلمانان نباید درس عبرتی باشد؟ مگر خداوند از اینان به خاطر صبرشان در برابر آزار فرعون تجلیل نکرد؟ (سوره اعراف، آیه ۱۳۷) چه شد که سرانجام کارشان آن شد که شنیدید؟ آیا جز مردودی در امتحان الهی است؟
به روایات زیر دقّت فرمائید:
۱٫ عن أبی سعید – رضی الله عنه – : أن النبی – صلى الله علیه وسلم – قال: «لتتبعن سنن من قبلکم شبرا بشبر، وذراعا بذراع، حتى لو سلکوا جحر ضب لسلکتموه». قلنا: یا رسول الله، الیهود والنصارى. قال: «فمن»؟ (بخارى:۳۴۵۶)
ترجمه: رسول اکرم – صلى الله علیه و آله وسلم – فرمود: «شما وجب به وجب و ذراع به ذراع از روش پیشینیان، پیروی خواهید کرد. حتی اگر آنان وارد سوراخ سوسماری شده باشند شما نیز وارد آن خواهید شد».
راوی می گوید: گفتیم: ای رسول خدا! منظور از گذشتگان، یهود و نصارا است؟ فرمود: «پس چه کسی است»؟!
۲٫ عَنْ أَبِی هُرَیْرَهَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَالَ «لَا تَقُومُ السَّاعَهُ حَتَّى تَأْخُذَ أُمَّتِی بِأَخْذِ الْقُرُونِ قَبْلَهَا شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ» فَقِیلَ «یَا رَسُولَ اللَّهِ کَفَارِسَ وَالرُّومِ» فَقَالَ «وَمَنْ النَّاسُ إِلَّا أُولَئِکَ» (بخارى:۷۳۱۹)
ترجمه: نبی اکرم – صلى الله علیه و آله وسلم – فرمود: «تا زمانی که امت من وجب به وجب و گام به گام از امت های گذشته، تقلید نکند، قیامت برپا نخواهد شد». صحابه عرض کردند: ای رسول خدا! منظور از امتهای گذشته، همان ایرانی ها و رومی ها هستند؟ فرمود: «مگر غیر از آنان، کسی دیگر هم هست».
۳٫ «عن عبد اللّه بن عمر و قال: قال رسول اللّه صلی‏الله‏علیه‏و‏سلم لیأتینّ علی امّتی ما اتی علی بنی اسرائیل حذو النعل بالنعل…».(ترمذی: ۲۶۴۱)
یعنی: امّتم مو به مو از رفتار بنی اسرائیل پیروی می‏کنند.

جواب:
دقت کنید؛ واضحات آشکار تاریخی جلوی چشم ماست و عقیدۀ اهل تشیع و افسانه های آنها را نیز همه از حفظیم ، شیعه میگوید: اصحاب بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم خلافت و فدک را غصب کردند ، فاطمه را زدن و فرزندش را سقط کردند و خانه اش را آتش زدند و…. الی آخر
ولی این مسائلی که شیعه به آن معتقد است و بر روی آن پافشاری دارد به هیچ وجه از بنی اسرائیل و از مسیحیان گزارش نشده است ، در صورتی که در روایت اول آمده که شما “وجب به وجب” از امت پیشین پیروی میکنید! یهودیان که جانشین موسی رو گرامی داشتند و اصلاً غصبی در کار نبوده و هیچ کدام از امت یهود و نصاری حق نبوت کسی را غصب نکردند، پس اگر شیعه پافشاری میکند که این روایت در شأن اصحاب است ، باید این را نیز قبول کند که  بنی اسرائیل هیچ وقت نبوّت را از کسی غصب نکردند(نبوت و سلطنت داوود و سلیمان را به یاد بیاورید) و خانۀ کسی را آتش نزدند و به همین ترتیب افسانۀ شهادت و غصب و … بر باد میرود.
* حال بیایید ببینیم که مصداق دقیق این احادیث چه اشخاص و چه گروهی هستند.
ما در قرآن خدا و در کتب حدیث جستجو میکنیم و اعمال زشت یهود و نصاری را از آن استخراج میکنیم و آن را بر امت اسلامی عرضه میکنیم تا ببینیم کدام گروه از عمل ناپسند یهود و نصاری پیروی کرده اند و میکنند .
۱٫ یک نمونه از آن احادیث؛ حدیث صحیح و معروفی است که طبق آن پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند:  «لَعَنَ اللَّهُ الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى اتَّخَذُوا قُبُورَ أَنْبِیَائِهِمْ مَسَاجِدَ»
((بخاری و مسلم) وسائل الشیعه ج۳ص۲۳۵ و الانتصار ج۵ ص ۲۱ و من لایحضره،بحار الانوار و..)
یا با این لفظ: «لعن الله الیهود والنصارى اتخذوا قبور أنبیائهم وصالحیهم مساجد = لعنت خدا بر یهود و نصاری باد که قبور انبیاء و بزرگانشان را مساجد(محل عبادت) قرار دادند»
(تفسیر ابن کثیر  ج ۳ ص ۸۲ زیر آیۀ (کهف:۲۲) – بیروت – لبنان)
حال بیایید کمی در عالم اسلامی سیر کنیم که چه گروهی از اهل قبله در این مورد مشابه یهود و نصاری هستند ودقیقاً از آنها تبعیت کرده اند.
مشخص و واضح است که جز اهل تشیع گروه دیگری برای بزرگان خود مرقد و بارگاه و ضریح و مسجد نمی سازند و آن را عبادتگاه قرار نمیدهند و این شیعیان هستند که جلوی قبر سجده میکنند و صاحبان قبور را “اله” قرر دادند و چنان مقامی به این مقابر و ضریح ها داده اند که گمان میکنم از یهود و نصاری هم جلو زده باشند!
در کتاب روایی و مفاتیح و سایر کتب شیعه ثواب یک زیارت گاهی از هزار حج و گاهی از یک میلیون حج بهتر و گاهی هر قدمی را یک حج و عمره به حساب آوردند چنانکه شاعر شیعه به صراحت میگوید:
یک طواف مرقد سلطان علی موسی الراضا   …  هفت هزار و هفتصد و هفتاد حج اکبر است!
کسی نبوده از ایشان بپرسد اگر ثواب زیارت از یک میلیون و یا هزار حج بالاتر است پس چرا در قرآن حتی در نیم آیه از آیات قرآن به این ثواب اشاره نشده، بلکه از این کارها نهی شده و آیات زیادی خواندن غیر خدا را شرک معرفی کرده.

۲. یهود و نصاری در مورد عیسی و موسی و بزرگانشان غلو کردند که خدا خطاب به آنها میفرماید: یَا أَهْلَ الْکِتَابِ لاَ تَغْلُواْ فِی دِینِکُمْ  (نساء:۱۷۱) .. و یهود عزیر را پسر خدا دانسته و مسیحیان میگویند: عیسی پسر خداست و اصلاً میگویند: عیسی خود خداست(نعوذ بالله) و بر همه چیز حاضر و ناظر است ولی خدا خطاب به آنها میگوید: إِنَّمَا الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ رَسُولُ اللّهِ (نساء:۱۷۱)  = قطعاً مسیح عیسى پسر مریم پیامبر خدا ست.
و شیعه هم اینچنین غلوهایی را در مورد بزرگانشان دارند.. تا جایی که در بعضی روایات شیعی آمده که حضرت علی بر ابرها سوار است (مدینه المعاجز ج۱ ص۵۴۲،هاشم بحرانی و بحار الانوار و تفسیر المیزان و..) و ائمه یک شبه راه مدینه تا بغداد را طی میکنند(مصباح الانوار ج ۲ ص ۲۵۱_شبّر) و ائمه از نور هستند و ائمه علم گذشته و آینده را میدانند و ائمه حاضر و ناظر و گواه بر اعمال ما هستند و… هزار داستان نامعقول و عجیب و غریب دیگر که بیشتر به قصه های هزار و یکشب شبیه است تا یک عقیده دینی!
اکنون نهایت غلو شیعیان را در اشعار آنها ببینید که شاعران آنان میگویند:
الف: جهان اگر فنا شود علی فناش میکند .. قیامت اگر به پا شود علی به پاش میکند!
ب: در مذهب عارفان آگاه  …  الله علی است و علی است الله!!   (نعوذ بالله)
پ: بجز از علی نباشد به جهان گره گشایی … طلب مدد از او کن چو رسد غم و بلایی!

۳٫یا این خصوصیت یهود و نصاری که قرآن آن را در “آیۀ ۱۱۱ سورۀ بقره” اینگونه بیان کرده است:
«وَقَالُواْ لَن یَدْخُلَ الْجَنَّهَ إِلاَّ مَن کَانَ هُودًا أَوْ نَصَارَى تِلْکَ أَمَانِیُّهُمْ قُلْ هَاتُواْ بُرْهَانَکُمْ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ (بقره:۱۱۱) = و گفتند هرگز کسى به بهشت درنیاید مگر آنکه یهودى یا مسیحی باشد این آرزوهاى ایشان است بگو اگر راست مى‏گویید دلیل خود را بیاورید»
حالا ببینید که همین قول را دقیقاً از اهل تشیع داریم چنانکه در کتاب(حق الیقین ص ۵۳۷ ملا باقر مجلسی) آمده: همه ی مردم بجز شیعه دوزخی اند.
زین العابدین بن علی عاملی که نزد شیعه ملقب به شهید ثانی است می گوید:
«إذ القائلون بإسلامهم یریدون ما ذکرناه من الحکم بصحه جریان أکثر أحکام المسلمین علیهم فی الظاهر، لا أنهم مسلمون فی نفس الامر، ولذا نقلوا الاجماع على دخولهم النار (حقائق الإیمان ص ۱۳۳، مرعشی _ قم) = کسانی که می گویند مخالفان مسلمان هستند می خواهند اجرای بیشتر احکام مسلمین در ظاهر بر آنها درست باشد، چون آنها فقط در نفس امر مسلمانند، و لذا اجماع شده که آنها به جهنم می روند »
نعمت الله جزائری: «إنهم کفار أنجاس بإجماع علماء الشیعه الإمامیه وإنهم شرٌّ من الیهود والنصارى
(الانوار النعمانیه ج۳ ص ۳۰۶)= اهل سنت بدتر از یهودی، نصرانی، و به اجماع تمام علماء شیعه کافر و نجس هستند»

کلینی در الکافی :«عن أبی عبد الله علیه السلام قال: سمعته یقول: إن الله خلقنا من نور عظمته، ثم صور خلقنا من طینه مخزونه مکنونه من تحت العرش، … وخلق أرواح شیعتنا من طینتنا ..ولذلک صرنا نحن وهم: الناس، وصار سائر الناس همج، للنار وإلى النار»
= «خداوند ما (ائمّه) را از نور عظمت خود آفریده‌است و سپس از خاکی که زیر عرش بوده‌است جسم ما را آفریده‌است!… و ارواح شیعیان ما را از جنس خاک ما آفریده‌است … و بنا براین ما و آنها انسان هستیم و بقیّهء مردم وحشی و برای آتش هستند و به سوی آتش میروند».
اصول کافی ج۱ ص۳۸۹_ دار الکتب الإسلامیه – طهران؛ باب:خلق أبدان الائمه وارواحهم وقلوبهم علیهم السلام و مانند آن را: صفّار در بصائر الدّرجات ص ۴۰،و مفید در الاختصاص ص ۲۱۶ و ..
خلاصه اینکه همه بد و خبیث و دیو دو سر هستنند ولی شیعه ها نازنین و فرشته و بچه مسلمان پاک! از همه مهمتر متن قرآن رو ببینیم که میگوید: یهود و نصاری میگفتند: همه جهنمین به جز ما … و شیعه هم میگوید همه جهنمین به جز ما .. چه تشابه و تفاهمی!!
این شعر معروفشون را نیز بخوانید:
عبادت بی ولایت حقه بازی است  …  اساس مسجدش بت خانه سازی است
چرا سنی نمی خواهد بفهمد … وضوی بی ولایت آب بازی است!!!
۴٫ باز هم یک شباهت دیگر بین شیعه و یهود و نصاری
معروف است که مسیحیها بهشت فروشی میکنند، قولنامه امضا میکنند و پولی پرداخت میکنند و بهشتی میشوند یا با اعتراف کردن به گناهانشان جلو کشیش از گناه پاک میشوند و یا هزار روش دیگر که برای بدست آوردن بهشت قرار داده اند.. شیعه ها مانند همین کار را کرده اند !
میگویند: تو بیا فلان قبر(مثلاً:قبر حضرت علی) را “عارفاً بحقه”زیارت کن خدا ثواب ۱۰۰ هزار شهید را به تو میدهد! .. میگویند هر کس در دلش حبّ علی باشد دیگر آتش جهنم بر او حرام است .. هر که در ایّام محرم یک قطره اشک از چشمانش به خاطر حسین بریزد (نه به خاطر خدا)  ..آن شخص همۀ گناهانش بخشیده میشود! حالا جالب اینجاست که یکی از دوستان میگفت:در همین مورد از یک آخوند پرسیده شدکه: یعنی ما میتوانیم نماز نخوانیم و روزه نگیریم و فقط روز عاشورا را گریه کنیم؟ یعنی به این شکل معاف میشویم؟ آخوند در جواب میگوید: نه اینجوریا هم نیست.. درست است گناهانتان بخشیده میشود ، درست است بی نمازی و بی روزه ای و اینها بخشیده میشود ولی باید توجه داشته باشید که مرگ خبر نمیکند شاید دو روز قبل از محرّم مُردی آنوقت تکلیف چیست؟!
دقت کردید حرف روحانی شیعه را؟ این آخوند خوب خوبش! بود آخر عجیب بود که نگفت: تو که عشق حسین و اهل بیت در قلبت هست ؛ این قلب را آتش لمس نمیکند! و یا للعجب از این اعتقادات!
در بالا فقط چهار نمونۀ تبعیت شیعیان از یهود و نصاری را مشاهده کردید که البته سخن در این بحث بسیار است ولی طبق قول معروف: «عاقل را اشارتی کافیست!»
در آخر :
مخاطب مخصوص این حدیث اصحاب رسول صلی الله علیه و سلم نیستند بلکه تمام امت اسلامی مورد خطاب رسول الله صلی الله علیه وسلم هستند چنانکه در حدیث ابوهریره رضی الله عنه آمده که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: « لَا تَقُومُ السَّاعَهُ حَتَّى تَأْخُذَ أُمَّتِی بِأَخْذِ الْقُرُونِ قَبْلَهَا شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ ». = قیامت برپا نخواهد شد تا زمانی که “امت من” وجب به وجب و گام به گام از امت های گذشته، تقلید نکند» (دقت کنید بر کلمۀ “امتی”= امت من)
حال دیدید که حدیثی که شیعه آن را عَلَم کرده کاملاً بر ضد خود اوست؟؟ و اینجاست که سخن ابن تیمیه به کار می آید که فرمودند: «شیعه به هر حدیثی که علیه اهل سنت استناد کند ما میتوانیم همان حدیث را بر ضدّ او به کار ببریم!»
“شیخ الاسلام” روحت شاد که اکنون صدق گفتارت را به وضوح مشاهده کردیم!
                                                                                                                                                        التماس دعا

منبع: اسلام تکس

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …