سلسله دفاعیات از ام المومنین عایشه ی صدیقه و پاسخ به شبهات حول ایشان (۱۷)

شبهه : عزاداران در خانه ی ام المومنین عائشه

شبهۀ شیعه: جناب عمر به خانه ی عایشه هجوم آورد و خواهر ابی بکر را بخاطر عزداری کتک زد.

پاسخ اهل سنت و جماعت :

خیر چنین چیزی کذب محض است و هیچ هجومی صورت نگرفته بلکه آنچه که در روایات صحیح وارد است حد زدن خواهر ابوبکر صدیق رضی الله عنه به سبب تعزیه است. آن هم نه هجوم بردن بلکه همانند شرایط حد، ایشان را ابتدا از خانه بیرون بردند و سپس حد جاری شد.

اصل روایت در صحیح بخاری آمده باب إخراج أهل المعاصی والخصوم من البیوت بعد المعرفه، وقد أخرج عمر أخت أبی بکر حین ناحت.

در باب بیرون کردن اهل معاصی و خصوم از خانه ها بعد اینکه فهمیدید.و عمر رض خواهر ابوبکر را خارج کرد

در این حدیث چند نکته است : وقتی منکری را فردی می بیند باید با دستش اگر نتوانست با زبانش اکر نتوانست با قلبش از آن بیزاری بجوید و عمل نوحه بر میت عملی مذموم بوده که رسول الله از آن نهی کرده به اتفاق فریقین.

پس اسلام در اجرای احکام با کسی شوخی ندارد ؛
اما اینکه شلاق زده و حد زده:
حاکم باید این کار را بکند وقتی منکری ببیند مگر حضرت علی شلاق نمی زده؟ مگر ماموران نیرو انتظامی به خانه های تیمی هجوم نمی آورند و شلاق نمی زنند؟ مگر امام جمعه ها ولایت فقیه دستور شلاق زدن بدحجاب را ندادند؟

همین شلاق زدن مردم توسط علی هم در کتب شیعه ثابت است:
۲۰- علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن ابن أبی عمیر، عن هشام بن سالم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: إن أمیر المؤمنین علیه السلام: رأى قاصا (راوی قصص) فی المسجد فضربه بالدره وطرده.
(الکافی ج۷ص۲۶۳)

روایت صحیح است و مجلسی نیز ان را تصحیح کرده و گفته “حسن”:
(الحدیث العشرون، حسن، مرأه العقول ج۲۳ص۴۱۰)

درجه حدیث حسن در رجال شیعه حتی بالاتر از صحیح هم است.

امام سجاد هم یک غلام را بی گناه شلاق زده از کارش پشیمان می شد او را آزاد می کند:
حدثنا الحسین بن سعید قال : حدثنا القاسم بن علی عن ابی بصیر عن ابی جعفر علیه السلام قال : ان ابى ضرب غلاما له قرعه واحده بسوط وکان بعثه فی حاجه فابطى علیه فبکى الغلام وقال : الله یا علی بن الحسین تبعثنی فی حاجتک ثم تضربنی ؟ قال : فبکى ابی وقال : یا بنی اذهب الى قبر رسول الله صلى الله علیه وآله فصل رکعتین ثم قل : اللهم اغفر لعلی بن الحسین خطیئته یوم الدین ثم قال للغلام : اذهب فانت حر لوجه الله قال أبو بصیر : فقلت له : جعلت فداک کان العتق کفاره للذنب ؟ فسکت

لینک نمایش آنلاین روایت:
http://lib.eshia.ir/11008/46/92/79

معنی روایت:
امام باقر علیه‏ السلام نقل فرموده ‏اند که: پدرشان یکی از غلامان خود را یک ضربه تازیانه زد و علت آن این بود که او را به دنبال کاری فرستاده بودند ولی سستی کرده و در انجام آن کم کاری کرده بود. غلام شروع به گریه کرد و گفت: «خدایا!! ای علی بن الحسین مرا برای حاجت خود می‏فرستی و بعد مرا کتک می‏زنی؟!!» امام باقر علیه‏ السلام می‏فرمایند: «پدرم گریه کرد و گفت: «پسرم به کنار قبر رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم برو و دو رکعت نماز بخوان و بگو: «بار الها علی بن الحسین علیه‏السلام را به خاطر خطیئه‏ای که امروز انجام داد بیامرز» و سپس رو به آن غلام کرد و فرمود: «برو که تو در راه خدا و برای خدا آزاده هستی.» (اذهب فانت حر لوجه الله). «ابوبصیر» که راوی این خبر است می‏گوید: من گفتم: «فدایت شوم، کان آزاد کردن برده کفاره زدن است؟!! ولی حضرت باقر سکوت فرمودند.» [۳]

اما آیا آخوندها دستور هجوم به خانه ها را نمی دهند؟

عبرت نیوز: امام جمعه اصفهان گفت: مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌ تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد. وی اضافه کرد: در ذهن برخی مسئولان نیز وارد شده که باید در برخورد با مسئله بدحجابی فرهنگ مردم را بالا برد اما باید قبول کنند که برخی مواقع جدیت لازم است و اکنون زمان آن رسیده که چوب‌تر را برای مقابله با بد حجابی بالا برد. وی افزود: برخی معتقد هستند قوه قهری در جامعه لازم نیست و باید از باب فرهنگ وارد شد، اما با نصیحت تنها نمی‌توان کاری کرد.

آیت‌الله طباطبائی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر هم زمان قدیم به صورت افرادی به نام محتسب بوده است که شلاق به دست بوده است.

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw