ساز و موسیقی

 

ساز و موسیقی دو ابزار هستند که شیطان توسط آن قلبها را فاسد می کند و روح و روان را تخریب می کند، ابن قیم می فرماید: از جمله دسیسه و حیله های شیطان که بوسیله آنها کسانی را که بهره وافری از عقل، علم و دین ندارند و بوسیله آنها دلهای جاهلان و مبطلان را شکار می کند، شنیدن صدای کف زدن و نوازیدن آلات موسیقی هستند، ‌اینها ابزاری هستند که شیطان بوسیله آنها دلها را از قرآن باز می دارد و همه تن آنها را متوجه فسق و عصیان می کند .

موسیقی و نوازیدن در واقع قرآن شیطان هستند و مانع بزرگی از رسیدن به جوار رحمن می‌باشند، آنها زمینه ساز لواط و زنا هستند. شیطان بوسیله آن درون باطل‌گرایان را شکار می کند و آن را برای ذهن های کج زیبا جلوه می دهد و برای زیبا جلوه دادن آن شک و شبهات بی اساسی را جلوه‌ می‌دهد و القائات شیطانی پذیرفته می شود و بخاطر پذیرفتن القائات شیطانی، قرآن پس پشت انداخته می شود .( انماثته اللمفان: ۱/۲۴۲ .)

شگفت آور اینکه بعضی از مدعیان عبادت و بندگی، ساز، موسیقی، رقص و تآتر را بعنوان وسیله عبادت اختیار می کنند. آنها شنوایی رحمانی را گذاشته و به شنوایی شیطانی روی آورنده‌اند. علامه ابن قیم برای این شنوایی بیش از ده اسم را گذاشته است: لهو، لغو، باطل، دروغ، سوت‌کشیدن، کف‌زدن، ‌پی‌گیری زنا، قرآن شیاطین، محل رشد نفاق در دل و درون، صدای احمقانه‌، صدای فاجرانه‌، ‌صدای شیطان، سرود شیطان و غرور.

و درباره حرام بودن و دروغ و بهتانی که در بر دارد، به درازا سخن گفته است، در صورت تمایل مراجعه بفرمائید.

 

زنگوله موسیقی شیطان است

رسول الله صلی الله علیه وسلم  فرموده است: « الجرس مزامیر الشیطان ».

(زنگوله آلت موسیقی شیطان است).

بهمین خاطر فرشتگان با کاروانی که همراه آن سگ یا زنگوله باشد، همراه نمی شوند.( مسلم: ۳/۱۶۷۲ شماره ۲۱۱۴ .)

 

مقاله پیشنهادی

هدف از کار کردن و رزق حلال به دست آوردن

فرد مسلمان هرکاری که می‌‌‌‌کند، هدفش این باشد که به فرمان و حکم الهی عمل …