شبه ازدواج هابیل و قابیل با خواهرانشان

سؤال:
سلام علیکم. لطفاً به شبهه‌ی ملحدان مبنی بر ازدواج قابیل و هابیل با خواهرانشان بپردازید لطفا.
جزاکم الله خیرا
جواب: علیکم السلام دوست عزیز.
ممنون از این‌که سؤال خود را برای ما ایمیل نمودید.
در پاسخ به سؤال شما باید گفت، بله این از شبهات رایج و شایعی است که توسط ناباوران مطرح شده و به نتیجه‌گیری‌های متنوعی می‌پردازند، مثلاً ازدواج هابیل و قابیل با خواهرانشان و تکثیر نسل بشر به این معنی است که تمام بشریت حاصل ارتباط نامشروعی هستند و همه مردم، حرام‌زاده هستند!!
توجه بفرمایید این کجفهمی‌ای بیش نیست. با هبوط سیدنا آدم و سیدتنا حوا روی کره زمین، قرار بر این شد تا بشریت از یک نقطه و مرحله شروع کنند تا تمدن و فرهنگی نو را آغاز کنند، اول اینکه باید از یک جایی این نسل آغاز شود و مسئله ازدواج با محارم در مرحله دوم یعنی شروع یک تمدن قانون‌گذاری شده است و منعیت این قانون در مرحله بعدی و ایجاد شرایط آن آغاز شده است.
پس اولاً باید دانست که این موضوع تحریم نشده بود که بخواهیم از نظر فقهی بگوییم نتیجه‌های این ازدواج حرام‌زاده‌اند. «تحریم ازدواج با محارم بعد از تشریع (قانون‌گذاری) بوده است و عطف به ما سبق نمی‌شود.» و این یک قاعده حقوقی نیز می‌باشد.

و ثانیاً برای آغاز یک نسل مطرح برای قانون پ‌پذیری این ازدواج ضروری و حیاتی بوده در غیر این صورت جمعیتی وجود نداشته که قوانینی همچون ازدواج با محارم و‌… تحریم شود.

مقاله پیشنهادی

شبهه مخالفان حدیث و آیه «در کتاب هیچ چیز را فرو نگذاشته‌ایم»

یکی دیگر از شبه‌هایی که مطرح می‌کنند فهم آن‌ها از فرموده‌‌ی خداوند و این آیه …