دوست داشتن و پشتیبانی‌ات برای کیست؟

 

الله تعالی می‌‌فرماید:

﴿مَّا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِّن قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ﴾  [أحزاب: ۴]

« خداوند برای هیچ کس دو قلب در درونش قرار نداده است».

جایز نیست انسان مسلمان که خودش را مؤمن می‌‌داند، کمترین ولاء و محبتی برای آمریکا و سرزمین‌های کفر داشته باشد؛ زیرا ولاء و نصرت از اصول توحید و یکتاپرستی است. مسلمانان در هرجائی، باید تنها پشتیبان و دستیار برادران و خواهران مسلمانش باشد. اسلام حقیقی آن است که بگوئی مسلمانان برادرانمان هستند، خونشان خون ماست، ناراحتی‌شان ناراحتی ماست، خوشی‌هایشان خوشی ماست و این اسلام است که منهج رسول الله است است. الله تعالی می‌‌فرماید: ﴿ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ﴾ [حجرات:۱۰] یعنی: فقط مؤمنان برادران همدیگرند. پیامبر ع نیز، مؤمن را به یک جسد واحد تشبیه نموده است و می‌‌فرماید: «کمثل جسد واحد».

پس مشاهده نمودید که پیوند برادری، قوی‌ترین پیوند بین مسلمانان مؤمن است که باید پیوسته در یادمان باشد و باید این را همیشه در یاد داشته باشیم که تنها مؤمن برادر واقعی مؤمن است.

برعکس این مساله نیز، باید دشمنی و عداوت همه کسانی را بکنیم که دشمن خدا و پیغمبرش هستند و بی‌باور به الله هستند؛ چه این اشخاص پدرمان باشد یا مادرمان یا برادرمان یا اقواممان و نزدیکانمان. این اشخاص را دشمنی کنیم تا زمانی که آنان دشمنی خدا و رسولش را می‌‌کنند. الله می‌‌فرماید:

﴿یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاء﴾ [ممتحنه:۱]

«ای مؤمنان! دشمنان من و دشمنان خویش را به دوستی نگیرید».

بدانید که نشانه‌ی درستی ایمان این است که از کافر و عقایدشان دوری گزینی و آنان را دشمنی نمایی. به همین خاطر می‌‌بینیم که صحابه پیامبر ع در اینباره بسیار خوب متوجه شده اند و به همین خاطر است که در غزوات مشاهده می‌‌کنیم که صحابی بوده است که پدر خودش را بکشد[۱]، صحابی بود که برادر خودش را بکشد[۲]، بود که اقوام و نزدیکان خودش را بکشد[۳]. پس می‌‌بینیم که دعوا و مبارزه در بین حق و ناحق، اسلام و کفر است و آن کسی که در جبهه‌ی کفر باشد دشمن ماست، حال هرکسی که می‌‌خواهد باشد؛ چه نزدیکانمان باشد و چه هم زبانمان و این همان عقیده ای است که صحابه‌ی رسول الله ع به تأسی از پیامبر ع پرورش داده اند.

خداوند متعال ما را از پشتیبانی و دوستی با کفار به شیوه‌ای ترسناک آگاه می‌‌سازد و می‌‌فرماید:

﴿وَمَن یَتَوَلَّهُم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ﴾ [مائده:۵۱]

«و کسانی که از شما با آنها دوستی کنند، از آنها هستند».

پیامبر ع می‌‌فرماید: «المرء مع من احب»[۴] .یعنی: انسان در قیامت با کسی حشر می‌گردد که با او محبت داشته است.

و باید پیوسته در یادمان باشد که هرگز کافران و ناباوران از مسلمانان راضی نمی‌‌گردند و مسلمان را دوست نمی‌‌دارند، اما چه نوع مسلمانی؟ جواب واضح است، آن مسلمانی که قرآن در مورد آن بحث نموده است و نه آن مسلمانانی که فقط از رحم مسلمان زائیده شده‌اند و به صورت شناسنامه‌ای مسلمان هستند و جاهلانه و ضد دین‌شان پیرو و مطیع آمریکا و دیار کفار هستند. همانطور که گفته می‌‌شود «الإسلام علی طریقه امریکیه»  یعنی: اسلام به شیوه‌ی آمریکایی!!

اینگونه اشخاص دوست و دوست‌دار آمریکا و کافران هستند، اما مسلمان واقعی همانطور که الله Y در موردش بیان فرموده است، می‌‌داند که هرگز یهود و نصارا از او تا زمانی که تابع دین و منهج آنان نشود، راضی نمی‌‌گردد. الله Y می‌‌فرماید:

﴿وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ﴾ [بقره:۱۲۰]

«یهودیان و مسیحیان هرگز از تو خوشنود نخواهند شد، مگر این که از آئین (تحریف شده و خواستهای نادرست) ایشان پیروی کنی».

پس ای خواننده‌ی گرامی ‌‌و ای مسلمان گرامی ‌‌در خود بنگر و بدان که آیا کافر و بی باور و سکولار تو را دوست دارند یا نه؟! از تو راضی هستند یا نه؟!.

همچنین بدانید که سرکردگان آمریکا و کشورهای کافر این را به آشکار گفته‌اند که هرکس در کنار آنان نباشد و پشتیبان آنان نباشد، آن شخص دشمن آنان است، همانطور که جورج بوش خبیث بعد اشغال کردن آمریکا این را اعلام کرد و گفت: «و من لم یکن معنا فهو ضدنا» یعنی: آن کسی که همراه ما نباشد آن شخص ضد ما است.

پس بدانید که آمریکا تنها یک سیاست را دنبال می‌‌کند و آن این است که تنها خودش حاکم باشد و دستورات او اجرا گردد. پس ای مسلمان و ای موحد یکتاپرست، راه خودت را مشخص گردان که آیا با آمریکا هستی یا بر ضد آمریکا؟ مطیع آمریکا هستی یا مطیع خدای پروردگارت؟ امید و توکلت بر آمریکا است یا الله را صاحب قدرت می‌‌دانی و توکلت بر اوست؟ قلبت به آمریکا متصل است یا به الله بلند مرتبه؟

[۱] . مانند: ابی عبیده که در جنگ بدر الجراح پدرش را کشت.

[۲] . مانند: مصعب بن عمیر که برادرش عبید بن عمیر را در جنگ بدر کشت.

[۳] .مانند: حمزه و علی و عبیده بن الحارث که عتبه و شیبه و ولید بن عتبه را در جنگ بدر کشتند.

[۴] . متفق علیه

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …