دفاع از ابن تیمیه مظلوم و کشف اکاذیب دشمنان ملعون(۳)

شبهه بعدی:

شوکانی( از بزرگان اهل سنت) می گوید اطلاق شیخ الإسلام به ابن تیمیّه کفر است

«من أطلق على ابن تیمیه أنه شیخ الإسلام فهو بهذا الإطلاق کافر»

پــاســـــخ:

این دیگر اوج افترا و کذابیت روافض و دشمنان ابن تیمیه را می رساند. در اینجا سخن امام شوکانی را قیچی کرده اند و امام شوکانی از شخصی دیگر دارد نقل قول می کند که با قیچی کردن متن، جمله را به خود امام شوکانی نسبت داده اند. حال بیایید اوج بی حیایی و رسوایی روافض الحمقی را نشانتان بدهم…

امام شوکانی در ترجمه محمد بن محمد بن محمد بن محمد بن محمد بن محمد بن محمد العلاء البخارى العجمى الحنفى الصوفی چنین می گوید:

«… أنه کان یسأل عن مقالات ابن تیمیه التی انفرد بها، فیجیب بما یظهر له من الخطأ فیها وینفر عنه قلبه، إلى أن استحکم أمره عنده فصرح بتبدیعه ثم بتکفیره، ثم صار یصرح فی مجلسه بأن من أطلق على ابن تیمیه أنه شیخ الإسلام فهو بهذا الإطلاق کافر فانتدب للرد علیه الحافظ بن ناصر وصنف کتابا سماه الرد الوافر على من زعم أن من أطلق على ابن تیمیه أنه شیخ الإسلام کافر جمع فیه کلام من أطلق علیه ذلک من الأئمه الأعلام من أهل عصره من جمیع أهل المذاهب سوى الحنابله وضمنه الکثیر من ترجمه ابن تیمیه وذکر مناقبه وأرسل بنسخه منه إلى القاهره… »

البدر الطالع بمحاسن من بعد القرن السابع ج:۲ ص:۲۵۳-۲۵۴

ترجمه: از  او در باره سخنان ابن تیمیه که منفرد به آن بوده سؤال می شد واو جواب می داد که ابن تیمیه خطا کرده است و با قلبش از ابن تیمیه متنفر بود تا اینکه بر این امر استحکام یافت ، تا اینکه تصریح به بدعت گذاری ابن تیمیه نمود و سپس او را تکفیر کرد . کار او به جایی رسید که در مجلسش تصریح کرد به اینکه : هر کس بر ابن تیمیه لقب شیخ الاسلام را اطلاق کند با این کارش کافر است. الحافظ بن ناصر هم به رد او بر آمد و کتابی نوشت به اسم رد فراوان بر آنکه گمان میکند کسی که به ابن تیمیه شیخ الاسلام اطلاق کند کافر است. در آن اقوال ائمه اعلام زمان خودش در همه مذاهب سوای حنابله را که به او لقب شیخ الاسلام اطلاق کرده بودند جمع کرد  و در آن ترجمه های زیادی را برای او نوشت و مناقبش را ذکر کرد و نسخه ای از آن را به قاهره فرستاد…

همانطور که می بینید روافض کذاب جمله محمد العلاء را قیچی کرده اند و اینطور القا کرده اند که این جمله رای و نظر امام شوکانی می باشد و این امام شوکانی بوده که گفته است هر کسی به ابن تیمیه شیخ الاسلام بگوید کافر است.

حال بیاییم به همان کتابی که روافض به آن استناد کرده اند یعنی البدر الطالع بمحاسن من بعد القرن السابع برویم.

همانطور که از اسم کتاب پیداست ، امام شوکانی در این کتاب بزرگان قرن هفتم را معرفی میکند که با تمام تاسف برای دشمنان نادان ابن تیمیه، یکی از این ماه های تابانی که امام شوکانی در کتابش معرفی کرده است شیخ الاسلام ابن تیمیه می باشد. حال نگاه کنید در ترجمه ابن تیمیه چه نوشته است:

( ۴۰ )  أحمد بن عبد الحلیم بن عبد السلام بن عبد الله بن القاسم بن تیمیه الحرانى الدمشقى الحنبلى تقى الدین أبو العباس شیخ الاسلام امام الأئمه المجتهد المطلق ولد سنه ۶۶۱٫٫٫

البدر الطالع بمحاسن من بعد القرن السابع ج:۱ ص۵۷

همانطور که می بینید امام شوکانی در ترجمه شماره چهل که متعلق به ابن تیمیه است برای او سه لقب افتخار آمیز ذکر میکند

  • شیخ الاسلام
  • امام الائمه
  • المجتهد المطلق

اینجاست که باری دیگر اوج حماقت و کذابی و خیانت دشمنان نادان شیخ الاسلام ابن تیمیه برای همگان روشن میشود.

بنده فقیر الی مالک یوم الدین برادر کوچکتان مجاهد دین از همه محبان أحمد بن عبد الحلیم تقى الدین تقاضا دارم که از این به بعد علاوه بر به کار بردن لقب شیخ الاسلام برای ابن تیمیه این دو لقب دیگر را نیز برایش به کار ببرید تا دشمنان ابن تیمیه چشمانشان کور شود و بیشتر از پیش با خشم خود بمیرد.پس از این به بعد بگویید شیخ الاسلام امام الائمه المجتهد المطلق ابن تیمیه رحمه الله.

مقاله پیشنهادی

فواید مطالعه

۱- دور شدن وسوسه‌ها و غم واندوه. ۲- پرهیز از فرو رفتن در کارهای بیخود …