دعاهای ازقرآن وسنت

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ الْمَسْأَلَهِ،وَخَیْرَ الدُّعَاءِ، وَخَیْرَ النَّجَاحِ، وَخَیْرَ الْعَمَلِ،وَخَیْرَ الثَّوَابِ،وَخَیْرَ الْحَیَاهِ، وَخَیْرَ الْمَمَاتِ، وَثَبِّتْنِی،وَثَقِّل مَوَازِینِی،وَحَقِّقْ إِیمَانِی، وَارْفَعْ دَرَجَاتِی، وَتَقَبَّلْ صَلاَتِی، وَاغْفِرْ خَطِیئَتِی، وَأَسْأَلُکَ الدَّرَجَاتِ العُلاَ مِنَ الْجَنَّهِ، اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ فَوَاتِحَ الْخَیْرِ، وَخَوَاتِمَهُ، وَجَوَامِعَهُ، وَأَوَّلَهُ، وَظَاهِرَهُ، وَبَاطِنَهُ، وَالدَّرَجَاتِ الْعُلَا مِنَ الْجَنَّهِ آمِینْ، اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ مَا آتِی، وَخَیْرَ مَا أَفْعَلُ، وَخَیْرَ مَا أَعْمَلُ، وَخَیْرَ مَا بَطَنَ، وَخَیْرَ مَا ظَهَرَ، وَالدَّرَجَاتِ العُلَا مِنَ الْجَنَّهِ آمِینْ، اللَّهُمَّ إنِّی أَسْأَلُکَ أنْ تَرْفَعَ ذِکْرِی، وَتَضَعَ وِزْرِی، وَتُصْلِحَ أمْرِی، وَتُطَهِّرَ قَلْبِی، وَتُحَصِّنَ فَرْجِی، وَتُنَوِّرَ قَلْبِی، وَتَغْفِرَ لِی ذَنْبِی، وَأَسْأَلُکَ الدَّرَجَاتِ الْعُلَا مِنَ الْجَنَّهِ آمِینْ، اللَّهُمَّ إنِّی أَسْأَلُکَ أنْ تُبَارِکَ فِی نَفْسِی، وَفِی سَمْعِی، وَفِی بَصَرِی، وَفِی رُوحِی، وَفِی خَلْقِی، وَفِی خُلُقِی، وَفِی أَهْلِی، وَفِی مَحْیَایَ، وَفِی مَمَاتِی، وَفِی عَمَلِی، فَتَقَبَّلْ حَسَنَاتِی، وَأَسْأَلُکَ الدَّرَجَاتِ العُلَا مِنَ الْجَنَّهِ، آمِینْ
———————–
خدایا بهترین درخواست و بهترین دعا و بهترین موفقیت، بهترین عمل، بهترین ثواب، بهترین حیات و بهترین مرگ را از تو درخواست می‌نمایم، و مرا استوار گردان، ترازوی نیکی‌هایم را سنگین گردان و ایمانم را ثابت گردان و درجاتم را رفیع گردان و دعا و نمازم را بپذیر و خطایم را ببخش و درجات عالیه بهشت را از تو درخواست می‌نمایم. خدایا! آغازهای خیر و خاتمه‌های آن و اول و آشکار و پنهان آنرا و درجات عالیه بهشت را از تو درخواست می‌نمایم (بپذیر و اجابت نمای خداوندا) خدایا! بهترینِ آنچه که می‌آورم و بهترین آنچه که انجام می‌دهم و به آن می‌پردازم و بهترینِ آنچه که پنهان و نمایان است و درجات بلند بهشت را از تو درخواست می‌نمایم (آمین) اجابت کن ای خداوند.
خدایا! از تو می‌خواهم که نامم را رفیع گردانی و بار سنگین گناهم را فرو نهی، و حالم را نیک گردانی و درونم را پاک نمائی و دامنم را از آلودگی حفظ کنی و قلبم را منوّر گردانی و گناهم را ببخشایی، و درجات بلند بهشت را از تو درخواست می‌نمایم و خدایا! از تو می‌خواهم که به درون و شنوایی و بینایی و روح و خلق و اخلاق و اهل و حیات و مرگ و کردارم برکت بیفزایی و حسناتم را پذیرا باشی و درجات رفیع بهشت را از تو مسألت می‌نمایم.

أخرجه الحاکم عن أم سلمه مرفوعاً ، ۱/ ۵۲۰، وصححه ووافقه الذهبی، ۱/۵۲۰، والبیهقی فی الدعوات، برقم ۲۲۵، والطبرانی فی الکبیر، ۲۳/ ۳۲۶، برقم ٧۱٧.

مقاله پیشنهادی

آنچه به هنگام بازگشت از حج یا عمره یا غیره گفته می‌‌شود

عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ رضی الله عنهما قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه …