داستان تهمت به حضرت عایشه چه بوده؟ (۲)

مگر آنکه بنام مسلمان و در دل منافق باشد . مگر آنکه به قرآن ایمان نداشته باشد آیه می فرماید : {الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ أُولَئِکَ مُبَرَّأُونَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُمْ مَغْفِرَهٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ} (النور:۲۶). (زنان نا پاک لایق مردان نا پاکند و مردان خبیث برای زنان خبیث استند و زنان پاک مال مردان پاکند و مردان پاک مال زنان پاک اند آنها برئ اند از آنچه که ( منافقان ) میگویند و برای آنها آمرزش و رزق کریم است )این آیه یعنی چه ؟ یعنی اگر عایشه خبیث بود باید نصیب خبیث می شد و اگر طیبه و پاک و پاکیزه بود باید حق طیب و پاک میشد و این آیه در باره عایشه است زیرا از برائت او از تهمت صحبت میکند .خوب آدمهای حسابی ! عایشه نصیب کی بود از لحظه بلوغ نصیب رسول خدا شد و پیامبر در حالی از جهان فانی رحلت نمود که سرشان بر سینه عایشه بود و پس از وفات رسول الله حضرت عایشه تا آخر عمر شوهر هم نکرد و در همان اطاق که ده سال با پیامبر سپری کرده بود باقی عمر را نیز به سر برد و پیامبر در حق او فرموده که ( او زن من در بهشت است )‌.و این اظهر من الشمس است ، که بعد از خدیجه ، عایشه بیش از زنان دیگر عزیز و مورد توجه پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بوده است . روزی که افترا زدن به عایشه ورد زبانها شد حضرت عمر رضی الله عنه به حضرت محمد صلی الله علیه آله وسلم عرض کرد . ( یارسول الله تو یادت میآید که یکبار در نماز ، لباست آلودگی داشت و جبریل بتو خبرداد خوب خدائی که راضی نشده آلودگی را در لباس تو ببیند چطور امکان دارد که زنت را ، شریک زندگیت را ، آلوده ببیند و خبرت ندهد .)
حضرت عمر در پایان این جمله فریاد زد . ( هذا بهتان عظیم )  ( این افترائى بس بزرگ است .) وخداوند آیه نازل کرد وحرف عمر راتایید فرمود و عیناً تکرار کرد. آیه آمد که( هذا بهتان عظیم ) سوره النور آیه ۱۶٫

کجاست عمر تا امروز ببیند که برخى از مسلمین به حضرت عایشه تهمتى بزرگتر از زنا را نسبت میدهند ؟ به ام مومنان اتهام کفر و نفاق و ارتداد میاورند؟ کجاست عمر تا نعره بزند .( سبحانک هذا بهتان عظیم ) سوره النورآیه ۱۶٫ حالا که او نیست بیایید اى مسلمانان یکصدا براى حفظ ناموس پیامبر بگوییم .( سبحانک هذا بهتان عظیم )بعضى از دانشمندان شیعه که علم خویش را در راه رشد مردم بکار نمى گیرند مثال عجیبى میاورند و مى گویند . ( این تازگى ندارد که زن پیامبرى فاسد باشد بیش از این زن حضرت لوط و زن حضرت نوح نابکار بودند ) آنها در این دلیل تراشى به همان شیوه عجیب یعنى قیاس خود متوسل مىشوند درجواب باید گفت .( این که حرف نشد ! زن حضرت لوط و نوح فاسد بودند که بودند به زن پیامبر چه ربطى دارد با این استدلال چرا زن حضرت على نباشد ( استغفرالله ) ما الان گفتیم که خدا آلودگى را بردامان پیامبر خویش تحمل نمى کند وبه همین دلیل است که زن نوح را غرق کرد وبرسر زن لوط باران آتش بارید ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍اما با زن محمدصلی الله علیه وآله وسلم چه کرد‍‍‍؟ محمد صلی الله علیه وآله وسلم تا لحظه مرگ در اتاق عایشه در کنار عایشه بود خدا در باره زن پیامبر ما جز خوبى نفرموده است . آخر اینها چه وجه تشابهى بین حضرت عایشه وزنان حضرات نوح و لوط یافتند . حتى ببینید بعد ها وقتى که بین على و عایشه اختلاف بروز کرد و على پیروز شد بر سرزن پیامبر باران آتش نباراند ویا او را غرق نکرد بلکه با احترام تام او را به خانه پیامبر بر گرداند پس این یک قانون کلى است که خبیث باطیب یکجا نمى توانند باشند چنانکه بین لوط بین نوح و زنش و بین آسیه و فرعون جدائى افتاد و اگر تا آخر عمر یکجا بودند این معنى را دارد که یا هر دو پاکند ویا هر دو نا پاک . تا نظر علماى شیعه چه باشد.

مقاله پیشنهادی

محبت صحابه رضی الله عنهم

از علامت‌های ایمان عبارت‌اند از: محبت داشتن به تمام صحابه با قلب، و تعریف و …