خلقت جنین در قرآن(۶)

شبهه:

جالبتر از همه اینست که بدانید که این گفته ی قرآن در مورد مراحل رشد جنین از قرنها قبل از اسلام در جوامع آن زمانها رایج بوده است. گالن پزشک مشهور یونانی در حدود سال ۱۵۰ پس از میلاد ( ۴۵۰ سال قیل از محمد) در ترکیه ی فعلی نوشته است که:

پاسخ:

توجه داشته باشید،از هر خدعه ای استفاده می کنند تا تفکر الحادی خود را در جامعه ترویج دهند.
یک ساعت است حرف قرآن را نقد می کند و غیر علمی می داند،حال می گوید برگرفته از کتاب های گذشته است،خب چرا از همان اول نمی گفتید قرآن از کتاب های گذشته مطلب نقل کرده و آن مطالب به دلایل علمی زیر نادرست می باشند؟ متوجه نیرنگ او شدید که جهت فریب مخاطب چگونه مطالب را پشت سر هم تنظیم کرده اند …
اما دوستان توجه داشته باشید،این ادعای خودشان است:
اولا ثابت کردیم مطالب قرآن کاملا درست می باشد ثانیا بدانید مطالب قرآن با حرف پزشکان قبل از خود کاملا تفاوت دارد و به هیچ عنوان از آنها نقل نشده است. و هرگز آنها در این حد نیستند.
شبهه افکن سخنان گالن را قید کرده است،ببینیم آیا گالن هم مانند قرآن به بیان مراحل خلقت پرداخته اند

شبهه:

حرف های گالن:
” خلقت جنین به چهار مرحله تقسیم می شود. مرحله ی اول که شکل منی (معادل نطفه) غالب است….وقتی که با خون پرشد (معادل علقه)و هنوز قلب و مغز و کبد ساخته نشده اند و بی شکل است ولی دارای جسمیت است و اندازه ی قابل ملاحظه ای دارد این مرحله ی دوم است و شکل گوشت دارد (معادل مضغه) نه منی….مرحله ی سوم بدنبال می آید..که در آن سه جزء مشخص، یک طرح کلی ورای همه ی قسمتهای دیگر قابل مشاهده است. پیدایش سه جزء مشخص را واضحتر می بینی معده را
مبهمتر و دست و پاها را. سپس آنها شاخه (برجستگی که دستها یا پا ها را می سازند) تولید می کنند.در چهارمین و مرحله ی نهائی همه ی قسمتهای اندامها مشخص شده اند…و حرکت می کند چون حیوان بطور کامل ساخته شده است…..زمان آن برای طبیعت فرا رسیده است که ارگانها را بطور دقیق بهم مرتبط کند و کامل کند. بنابراین طبیعت موجب می شود که گوشت بر رو و اطراف استخوانها رشد کند …و در انتهای استخوانها لیگامنتها را قرار داد که استخوانها را بهم نگه می دارد و در سراسر اطراف استخوان پرده ای قرار داد که به آن پریوستئال گفته می شود”

پاسخ:

دوستان قبل از هر چیز توجه داشته باشید این سه عبارت (معادل نطفه،معادل علقه و معادل مضغه) توسط اسلام ستیزان وارد این عبارت شده است،یعنی آنها به نظر خودشان(!) فکر می کنند این مراحل مشابه توصیفات قرآن است.ولی ببینیم آیا واقعا این گونه است؟!!!

دوستان حیفم می آید متن را خط به خط نقد نکنم،لذا یک کلمه را هم جا نمی گذاریم:

 

 خلقت جنین در قرآن،قسمت دواز دهم

دوستان حیفم می آید متن را خط به خط نقد نکنم،لذا یک کلمه را هم جا نمی گذاریم:

گالن:
خلقت جنین به چهار مرحله تقسیم می شود

پاسخ:

ما عرض کردیم که قرآن می فرماید شش مرحله،اسلام ستیزان پاسخ دهند کجاست تشابه؟

گالن:
مرحله ی اول که شکل منی (معادل نطفه) غالب است

پاسخ:

اولا عرض کردیم این (معادل نطفه )توسط دشمنان قرآن مبارک گذاشته شده است،آن را در نظر نگیرید.
ثانیا گفته شکل منی غالب است، پس مایع جنسی زن چه می شود؟ قرآن فرموده نطفه یعنی ترکیب هر دو،ولی این می گوید منی غالب است یعنی چه؟ …اسلام ستیزان پاسخ دهند ،کجاست تشابه؟

گالن:
وقتی که با خون پرشد(معادل علقه)

پاسخ:

باز هم طبق معمول، معادل علقه حرف خودشان است. همچنین چه شده که با ذکر خون یادی از علقه کرده اند! چرا در مطالب گذشته که بحث زالو و علقه و …بود سکوت کرده بودند؟
قرآن وقتی می فرماید علقه،شکل زالو مانند،مکیدن خون و آویزان بودن جنین را در این مرحله شرح داده است.ولی آیا آقای گالن هم به این مراحل اشاره کرده؟ یا فقط گفته با خون پر می شود!…اسلام ستیزان پاسخ دهند،کجاست تشابه؟

گالن:
و هنوز قلب و مغز و کبد ساخته نشده اند و بی شکل است ولی دارای جسمیت است و اندازه ی قابل ملاحظه ای دارد این مرحله ی دوم است و شکل گوشت دارد (معادل مضغه) نه منی

پاسخ:

و باز هم عبارت معادل مضغه را که برچسپ ناباوران می باشد را از جمله پاک کنید چون برداشت خودشان است.
اولا او تازه به مرحله ی دوم می رسد و مضغه در قرآن مرحله ی سوم می باشد.ثانیا مضغه با مفهوم جویده شدن و …حالت جنین را برای ما به تصویر می کشد که سومیت ها و قوس های حلقی چگونه به جنین شکل داده اند،ولی آقای گالن چه چیزی را بیان کرده است؟…اسلام ستیزان پاسخ دهند،کجاست تشابه؟

گالن:
مرحله ی سوم بدنبال می آید..که در آن سه جزء مشخص، یک طرح کلی ورای همه ی قسمتهای دیگر قابل مشاهده است. پیدایش سه جزء مشخص را واضحتر می بینی معده را مبهمتر و دست و پاها را. سپس آنها شاخه (برجستگی که دستها یا پا ها را می سازند) تولید می کنند.

پاسخ:

اسلام ستیزان که مدعی تشابه هستند باید توضیح دهند،این دقیقا کدام مرحله از مراحل توصیف شده ی قرآن می باشد؟
دوستان بدانید بیان مراحلی از خلقت جنین حائز اهمیت فراوان است که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست.نه اینکه وقتی دست و پا شکل گرفت و با چشم دیده شد در مورد آن سخن گفته شود.
چون پزشکان دنیای قدیم روی جنین های زیادی مطالعه کرده اند و این مسائل را دیده اند و بیان کرده اند.
ولی قرآن مجید توصیفاتی را بیان نموده که فقط با میکروسکوپ ها و ادوات پزشکی عهد حاضر قابل بررسی است.(حالات و کیفیات علقه و مضغه و عظام و …)
و نه توسط پیامبر(که دشمنان می گویند این حرف خودش است) بلکه توسط هیچ دانشمندی در آن زمان نمی تواند این مسائل فهمیده شود چون (به عنوان مثال آن زمان

 شبهه:

انصافا می بینید که گلن مراحل ذکر شده توسط قرآن را با دقت و صحت بیشتر گفته است. صحت بیشتر به این دلیل که پرشدن از خون گرچه کاملا درست نیست ولی از نظر جنین شناسی قابل قبول تر است چون رگهای خونی در اطراف و درون ساختار اولیه ی جنین تشکیل می شوند اما خون بسته شده غلط است.

پاسخ:

انصافا تلبیس می کنید.
از گفتار شما مشخص است که هنوز نمی دانید خون بسته چیست؟
آیا همین خونی که ذکر کرده اید در رگ هایی که ذکر می کنید و خون در آنها وجود دارد،آیا خون مورد نظر در جریان است؟
خیر،چون هنوز ضربان قلب شروع نشده است. و اینجاست که مفهوم خون بسته تداعی می شود.
دوستان دقت کرده اید هر بار علقه را یک جور معنا می کند؟ تا به آنچه می خواهد برسد.

شبهه:

در مرحله ی بعد گلن گفته که جنین شبیه گوشت شده که با مضغه تناسب دارد اما مفهوم جویده شده معنی را تحریف کرده است.

پاسخ:

اتفاقا اوج لطافت قرآن در این مفهوم جویده شدن آشکار می گردد، که جای دندان بر روی شی جویده شده باقی می ماند.می توانید در اینترنت به عکس ها نگاه کنید که چگونه سومیت ها مثل جای دندان در جنین نمایان می شوند.

شبهه:

در مراحل بعد جوانه زدن دستها و پاها و تکمیل آنان را بدرستی توضیح داده است ولی در قرآن و حدیث نیامده است.

پاسخ:

قرآن به صورت کلی و در کمترین کلمات ساختار خارجی و تکوین داخلی را شرح داده است،این که نیامده ریز به ریز تمام مراحل را شرح دهد و گزیده گویی کرده است،آیا این اشکال و نقص تلقی می شود؟ هرگز

شبهه:

همچنین رشد گوشت در اطراف استخوانها را ذکر کرده که درست است ولی محمد بجای بیان صحیح گلن بیان غلط قرآن را بکار برده که مضغه به استخوان تبدیل می شود (یعنی در این مرحله جنین از جنس استخوان است) که غلط است و سپس گوشت در اطراف آن می روید.

پاسخ:

باور کنید تمام این شبهه و بخصوص این استدلال را که چندمین بار است تکرار می کند بی احترامی به شعور خود تلقی می نمایم. چون قرآن از «تبدیل» حرفی به میان نیاورده است،بلکه می فرماید استخوان ها بر روی مضغه ایجاد می شود،خلق می شود
ببیند با چه معلوماتی به نقد قرآن پرداخته اند! و چه جوانانی که حرف این افراد را باور کرده اند!

شبهه:

بنظر می رسد این اندیشه های گلن از طریق تجارت و روابط دیگر از ترکیه به سرزمینهای دیگر از جمله عربستان رسیده و محمد اینها را بطور ناقص شنیده و بصورت ناقص تر از اصل، در قرآن آورده است که البته برای یک انسان امری طبیعی است نه برای خدا.

پاسخ:

جالب آنکه نویسنده خد را هم قبول ندارد ولی تمساح مانند اشک می ریزد و می خواهد ثابت کند که این گفته ی محمد(صلی الله علیه و سلم) است نه کلام الهی.
در مورد داستان سرایی دیگری که انجام داده هم(از طریق کاروان تجاری و …) می گویم، سیندرلا کفشش را در کالکسکه ی شاهزاده جا گذاشت و …داستان نوشتن خیلی راحت است دوستان،ولی باید برای ادعاهایی که صورت می پذیرد دلیل ارائه داد.
که دلیل هایش را دیدیم!

شبهه:

از معجزه تراشان باید پرسید این چه معجزه ایست که بطور ناقص از دیگران قرض گرفته می شود. این قرض گیری ناقص ایده ها توسط محمد دلیلی قطعی بر غیر الهی بودن منشأ قرآن است.

پاسخ:

بگردید تا بگردیم،ان شاء الله به زودی تمام تلبیس های های شما را آشکار خواهیم کرد آن موقع خواهیم فهمید،چه کسی قرض گیری کرده است،ما یا شما که شبهات تار عنکبوت گرفته و پاسخ داده شده ی تبشیری ها را دوباره در فضای مجازی باز نشر می کنید.

 

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw