حضرت ابوبکر رضی الله عنه از دیدگاه اهل بیت (۱)

مردم شیعه میدانند که هر وقت پیش آخوندها از خلفا حرف میزنند فوری خلفای راشدین را لعن کرده و انهارا ظالم و غاضب میدانند . اما چرا یک شیعه تا حالا از آخوندا نپرسیده حجت السلام نظر شما زا نمیخوام برای من نظر اهل بیت مهم است . میخوام نظر اهل بیت را بدانم .
و این آخوندا برای اینکه مردم از خواب بیدار نشن فورا میگن درک از روایت کار شما نیست . کار مراجع تقلید است که میدانند اهل بیت در کجا تقیه کردن و در کجا تقیه نکردن .
و از سلاح تقیه برای فرار از واقعیت و فریب عوام شیعه استفاده میکنند.

در این سلسله از مقالات میخواهیم نظر اهل بیت را راجع به خلفای راشدین بیان کنیم شاید شیعیان به خودشان آیند و دیگر فریب آخوندا را نخورند .

روایت اول ما از کتاب( کشف الغمه فی معرفه الائمه) تالیف العلامه المحقق ابی الحسن علی بن ابی الفتح الاربلی است ایشون در کتاب خودشون روایتی از عروه نقل میکند که شاید شیعیان اصلا نشنیده باشن . روایت را با همدیگر میبینیم .

عن عروه بن عبدالله قال سالت ابا جعفر محمد بن علی علیهما السلام عن حلیه السیوف فقال لا باس به قد حلی ابوبکر الصدیق رضی الله عنه سیفه . قلت فتقول الصدیق ؟ قال فوثب و ثبه واستقبل القبله و قال نعم الصدیق نعم الصدیق نعم الصدیق . فمن لم یقل له الصدیق فلا صدق الله له قولا فی الدنیا و لا فی الاخره .

عروه بن عبدالله از امام باقر درباره تذهیب شمشیر با طلا پرسید . آیا درست است ؟؟ ایشون فرمودند اشکالی ندارد زیرا ابوبکر صدیق شمشیر را با طلا تزیین کرده است . عروه میگویید ازش پرسیدم ایا تو به او صدیق میگوی ؟؟امام باقر گفتن بله او صدیق است او صدیق است او صدیق است . و کسی ابوبکر را صدیق نداند سخن خدا را در دنیا و آخرت تصدیق نکرده است .

نکته : نظر امام باقر این است که لقب صدیق برای سیدنا ابوبکر است .
کسی که سیدنا ابوبکر را صدیق نداند کلام خدا را تایید نکرده است . ( یعنی کافر است ).
امام باقر این جمله را سه بار تکرار میکند. و در ادبیات عرب کسی که بخواهد مطلب مهمی را بیان کند سه بار آن را تکرار میکند .
اما برای اینکه نگویند این از تقیه امام بوده . باید بگوییم که اولا از روایت معلوم میشود که این سخن امام باقر در جمع نبوده که بگویند شاید افرادی از اهل سنت در انجا بودن .
دوما : امام باقر این حرف را به یکی از یاران نزدیک و مطمن خود گفته است .
اقای خوئی در کتاب معجم الرجال الحدیث در باره عروه بن عبدالله میگویید .
عروه بن عبدالله : من اصحاب الصادق علیه السلام .
که عروه از یاران نزدیک اهل بیت بوده است .

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …