«جهاد چیست؟! تروریسم چیست؟!» ۱

➖یکی از مغرضانه ترین شبهات اسلام ستیزان در مورد اسلام و قرآن، مسئله جهاد است.
وقتی برای مسلمانان واجب است تا از جان و مال و مردم خود دفاع کنند، تا مردان زیربار بردگی و غل و زنجیر نروند، زنان نیز زیر بار بردگی جنسی نروند و در محافل مختلف برای شهوت‌رانی مردان عرضه نشوند.
مسلما هیچ انسان عاقلی در هیچ جای دنیا، قبول نمی کند که بنیان هزاران خانواده متلاشی شود و پدر را بکشند، سربازان به مادر و دختران تجاوز کنند
و پسران جوان، بار روحی و جسمی این ظلم را تحمل کنند، فرزندان کوچک مادر، آواره این دیار و آن دیار شوند
( مانند مهاجران کشور افغانستان)
دیگر هرگز نه مادری باشد و نه خانواده ای. شاید خسارت های مالی قابل جبران باشد و نابودی بازار ها و محل درآمد قابل ترمیم باشند، اما هرگز این خسارات یعنی خسارات جانی و زیر پا نهادن ارزش های انسان قابل بازیافت نیست.
هیچ کس جنایات صرب ها را در بوسنی و هرزگوین فراموش نمی کند.
جنگ بوسنی که از سال ۱۹۹۲ آغاز و در سال ۱۹۹۵ به پایان رسید، که بیشترین آسیب را بر کودکان و زنان بوسنیایی وارد کرد. در شهر مظلوم «سربرنیتسا»
هزاران زن مسلمان، زنانی که مردان نامحرم اجازه ورود به منزلشان را نداشتند. مورد تجاوز سربازان صرب ها قرار گرفتند.
📌۸۰۰۰ انسان فقط به جرم مسلمان بودن و استقلال طلبی، به معنای واقعی قتل عام شدند، این حادثه شوم و فراموش نشدنی در حضور نیروهای سازمان ملل متحد صورت گرفت، این جنایت مخوف برای همیشه بعنوان برگی سیاه در کارنامه سازمان ملل متحد ثبت شد و لکه ننگی در تاریخ اروپا باقی می ماند. فجیع ترین و وحشتناک ترین جنایت علیه بشریت و مسلمین را شاهد بودیم که تنها حدود بیست سال است از این ماجرا می گذرد.
تا پایان جنگ بیش از ۸ هزار مسلمان به قتل رسیدند و بیش از ۳۰۰ هزار غیرنظامی کشته و هزاران زن مسلمان مورد تجاوز قرار گرفتند.
➖سربازان وارد منازل مسلمین می شدند و به دختران خانه در مقابل دیدگان پدر و مادر تجاوز می کردند و مادر بیچاره را به قرارگاه پلیس می بردند و چندین بار در آنجا به وی تجاوز می شد. و این خفت بسیار عمیقی بود، برای این زنان مسلمان با حیاء و محجبه.
بین مسلمانان، صربها و کروات های بوسنی هزاران زن بوده و هستند که به خاطر شرم از این موضوع منزوی شده و از خانه هایشان بیرون نمی آمدند
در حالی که خبرها از تجاوز به ده ها هزار زن و دختر از ۱۱ تا ۶۰ ساله خبر داده است.
📌بسیاری از خانواده های مسلمان بر اثر این جنایت از هم پاشید و نیز بسیاری از زنان کشور خود را رها کرده و زندگی در غربت را انتخاب کردند.
جنایات فراموش نشدنی بوسنی و هرزگوین خود یک کتاب می طلبد که البته روشفکران مسلمان سکوت نکرده اند و کتاب مفصلی را در این ‌باره به رشته تحریر در آورده اند.
کتاب
«درس هایی از فجایع بوسنی و هرزگوین»📚
نویسنده: محمد قطب
ترجمه: عبد الحکیم عثمانی،

در مقدمه این کتاب چنین می خوانیم:

« با چه عنوانی تعبیر شود؟ وحشی­گری، جنایت، فاجعه، آنچه با واژه «توصیف نمی­‌شود» بیان کرد. مگر کلمات تا چه حدّ می­‌تواند واقعیت را روشن کنند؟
بهتر است توصیف این حادثه را از زبان «شفارتز» عضو حزب دمکراتیک مسیحی حاکم در آلمان، و عضو پارلمان آلمان که برخی از جنایات صرب­‌ها را در بوسنی تحت عنوان «آنچه با چشم سرم دیدم» روایت می‌­کند،بشنویم:

📌کودکی را دیدم که سه سال بیش نداشت، گوش­هایش قطع شده بود و بینی ­اش بریده.
📌عکس‌­هایی از زنان باردار دیدم، که شکم­‌هایشان پاره شده بود و جنین‌
­های‌شان مثله.
📌عکس‌­هایی از جوانان و پیرمردان را دیدم که کاملاً ذبح شده بودند.
📌زنانی را دیدم که حرمت­شان هتک شده بود و چند هفته بیش به وضع حمل­شان نمانده بود.
📌عکس‌­های کسانی را دیدم که از دمِ گلوله‌­های صرب­‌ها نجات یافته بودند اما سرمای شدید آن­ها را از پای درآورده بود.
📌صحنه­‌هایی را دیدم که تا بحال بر صفحه­‌ی هیچ تلویزیونی نه در غرب و نه در شرق ندیده‌­ام.
📌 آنچه را دیدم هرگز فراموش نخواهم نمود.
➖صحنه­‌ی ذیل را که در زمان خودش تمام روزنامه­‌ها آن را نقل کردند ملاحظه‌ نمایید:
«صرب­‌های وحشی طفل شیرخواری را گرفتند، جلوی چشم پدر و مادرش آن را روی آتش گذاشتند تا کباب شود. سپس بدن کباب شده­‌اش را تکه­ تکه کردند و پدرش را با تهدید گلوله مجبورکردند تا از گوشت جگر گوشه­‌اش بخورد و در پایان، پدرش را با شلیک گلوله‌­ا‌‌ی به شهادت رساندند».
اگر رقم کشته­‌ها، مجروحین، معلولین و زنانی که توسط صرب­‌های وحشی ربوده شدند که مجموعاً به ده­‌ها و صدها هزار می­‌رسند بیان شود، آیا تصویری هرچند کوچک از عمق فاجعه و بربریت صرب­‌های وحشی در ذهن بوجود می­آید؟

نویسنده: «رد شبهات ملحدین»

مقاله پیشنهادی

شبهه مخالفان حدیث و آیه «در کتاب هیچ چیز را فرو نگذاشته‌ایم»

یکی دیگر از شبه‌هایی که مطرح می‌کنند فهم آن‌ها از فرموده‌‌ی خداوند و این آیه …