جزای کسی که بر شرک بمیرد چیست؟

جواب: جزای کسی که خداوند متعال را یکتا و یگانه و بی¬همتا نداند و در حالی بمیرد که به الله متعال شرک ورزیده است، خداوند متعال عملش را قبول نمی¬کند و گناهانش را نمی¬بخشد و او را وارد بهشت نمی¬کند بلکه او را جاودانه و برای همیشه وارد آتش می¬کند. الله متعال می¬فرماید: «وَلَقَدْ أُوحِیَ إِلَیْکَ وَإِلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکَ لَئِنْ أَشْرَکْتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُکَ وَلَتَکُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِینَ» [الزمر: ۶۵] «و براستی به تو و به کسانی ‌که پیش از تو بودند، وحی شد که اگر شرک آوری، یقیناً اعمالت (تباه و) نابود می‌شود و از زیان‌کاران خواهی بود».
و می¬فرماید: «إِنَّ اللهَ لاَ یَغْفِرُ أَن یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِکَ لِمَن یَشَاءُ وَمَن یُشْرِکْ بِاللهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْماً عَظِیماً» [النساء: ۴۸] «بی‌گمان الله این را که به او شرک آورده شود، نمی‌بخشد و غیر از آن را برای هرکس بخواهد می‌بخشد و هرکس به الله شرک ورزد، یقیناً گناهی بزرگ بر بافته است».
و می¬فرماید: «إِنَّهُ مَن یُشْرِکْ بِاللهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللهُ عَلَیهِ الْجَنَّهَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنصَارٍ» [المائده:۷۲] «همانا هرکس به الله شرک آورد، الله بهشت را بر او حرام کرده است و جایگاه او دوزخ است و ستمکاران را یاوری نیست».

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …