ثمرات ایمان به صفات اللّٰه متعال (۱)

برادر وخواهر مومن ام،بدان که آگاهی از صفات اللّٰه متعال و تدبر در معانی آن ها،و ایمان به این صفات بدان گونه که شایسته ایشان سبحانه وتعالی است،فواید ایمانی بسیاری را به دنبال دارد،که موجب می شود شخص موحد با شناخت صفات اللّٰه متعال طعم شیرین تری از ایمان را بچشد .. از این فواید و ثمرات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

انسان مومن با شناخت صفات اللّٰه متعال،به این امر پی می برد که .. همانگونه که اللّٰه متعال نام ها و صفات خود را دوست دارند؛ آثار و موجبات این نام ها وصفات را نیز دوست دارند ..

اللّه متعال جمیل (زیبا) هستند و زیبایی را دوست دارند .. پس بکوش و به ظاهر و باطنت برس تا ظاهرت زیبا وآراسته باشد .. و باطنت را نیز با اخلاص زیبا کن .. همچنین اللّٰه عفو(بخشنده) اند،و بخشش را نیز دوست دارند،در نتیجه تو نیز بخشنده باش .. و می دانیم که اللّٰه عز وجل نیز ستیر (پوشاننده عیب های بندگان) هستند،و پوشاندن عیب ها را دوست دارند .. وچون ایشان سبحانه وتعالی چنین صفتی را می پسندند،ما نیز همواره عیب ها و اشتباهات برادرانمان را می پوشانیم … و به همین منوال شخص مومن در تلاش است برای یادگیری و فهم آثار وموجبات صفات اللّٰه متعال تا بتواند در سایه سار این آثار وثمرات خود را به کمال برساند.

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …