تحقق یافتن فرموده رسول الله درباره ظهور قلم

بعضی از دوستان خاطره خوبی از احادیث شیعه ندارند، همین باعث میشود تا به همه احادیث مشکوک باشند حتی به احادیث صحیح اهل سنت نیز با دیده شک مینگرند. برای اثبات فرق بین احادیث شیعه و سنی ما گهگاهی مقالاتی در رابطه با تحقق یافتن  پیشگویی های رسول الله مینویسیم ….

تا خواننده مطمئن شود،که سخنان رسول نوعی وحی است .اینک یک نمونه دیگر از معجزات کلامی رسول الله را با هم بخوانیم: 
قلم در زمان رسول الله بود و اولین سوره نازل شده نیز سوره قلم نام دارد و اولین آیاتی که نازل شد نیز سخن از قلم میگوید  و الله در اولین آیات نازل شده خود را اینطور به مردم معرفی میکند:من  همان کسی هستم که نوشتن با قلم را به انسان یاد دادم!!
با این وجود رسول الله فرمود:از نشانه های نزدیک شدن قیامت یکی این است که قلم ظهور میکند.
 ظهوری همسان  ظهور دجال و  یا ظهور مهدی
پس بی تردید منظور از ظهور قلم همان قلم معمولی نیست، این قلم باید از نوعی دیگر باشد، قلمی که هیچ شباهتی با قلم های معمولی ندارد، قلمی که توانایی عجیب و غریب دارد. سخن از قلم دیگری است

اول بیاید حدیث را ببینیم:
طارق میگوید پیش عبدالله بن عمر نشسته بودیم که مردی آمد و به عبدالله گفت سلام بر تو ای ابو عبدالرحمن
ابن عمر در جواب عوض آنکه بگوید و علیکم السلام ،گفت:
الله راست گفت و پیامبر او سخن راست را بما رساند!
و بلند شد و رفت درون خانه اش !!
و ما بین خود گفتیم چرا در جواب سلام مرد چنین گفت؟ کی از او دلیل کارش را میپرسه؟
من¬گفتم :من میپرسم و رفتم درخانه اش ایستادم ، وقتی بیرون آمد از او پرسیدم؟
 جواب داد از رسول الله شنیدم که فرمود :
)إن بین یدی الساعه تسلیم الخاصه و فشو التجاره¬، حتى تعین المرأه زوجها على التجاره و قطع الأرحام و شهاده الزور و کتمان شهاده الحق و ظهور القلم) و در روایت دیگر (یظهر القلم)

معنی =قبل از آمدن قیامت این اتفاقات میافتد:
۱-مرد فقط  به آشنا و فرد معین سلام میکند ( مثل کار اون مرد که عوض آنکه بگه سلام بر همه شما، فقط به ابوعبدالرحمن سلام گفت)
۲ – تجارت خیلی زیاد میشه حتی که زن به شوهرش در کار تجارت کمک میکنه
۳ – رشته فامیلی از بین میره
۴ – گواهی دروغ، جای گواهی راست را میگیره
۵ – و قلم ظهور میکنه و در روایت دیگر آمده ( قلم ظاهر میشه ) صحیح مسلم مسند أحمد ( ۱/۴۰۷ -۴۰۸ ) الحاکم ( ۴/۴۴۵- ۴۴۶ ) و مسند طیالسی)

گفتیم قلم در زمان پیامبر بود پس چرا میفرماید ظاهر میشود؟ شاید منظور از ظهور قلم، وسایل چاپ و کامپیوتر و اینترنت باشه و میتواند چیزی پیچیده تر از اینها باشد که تاکنون ظاهر نشده
ماشین چاپ هم قلم است، یک نفر از انسانهای عصر جدید میتواند در عرض یک روز به  کمک ماشینهای چاپ، بیشتر از  تمام نوشته های بشر قدیم (در طول تاریخ)  بنویسد!! پس ماشین چاپ هم یک قلم است اما قلمی عظیم و حجیم و سریع
پس آشکار شدن قلم یعنی همین!
بعد از ماشین چاپ، کامپیوتر اختراع شد، و ما میدانیم کامپیوتر در اصل قلم است  که کارهای عجیبی میکند رنگ  نوع خط و اندازه ووو همه را در یک چشم بهم زدن عوض می نماید  و خلاصه مانورهای عجیبی میدهد که به خیال بیشتر شبیه است تا به حقیقت …. پس کامپیوتر قلم است اما شباهتی به قلم ندارد و منظور رسول  همین بود.
بعد از آن اینترنت  پدید آمد و  این قلم عجیب از هر نوشته ای فورا یک میلیارد و نیم نسخه کپی میکند و نه فقط این که بیشتر از این !!!
نوشته را فورا به همه جای کره زمین مثل برق میرساند .

اینترنت یک قلم عجیب است…. حالامن دارم مینویسم با یک قلم… و فورا این نوشته من میرود در سراسر کره زمین در هر خانه  در سر هر میز …. آیا قلمی از این عجیب تر دیده اید ؟؟ من مینویسم اینجا،  فتوکپی میشود همه جا!!
 یک و نیم میلیارد و بیشتر نسخه فورا پخش میشود….   این ظهور قلم است یا نیست؟
آری این قلم است، اما شباهتی با قلم زمان رسول الله ندارد،  پس صدق رسول الله صدق رسول الله……
 و صادق اند آنهایی که این احادیث و سخنان گهربار رسول الله را  با رعایت امانتداری کامل ، بما رساندند و ایمان ما را زیاد و زیاد تر کردند
نتیجه ظهور علم چیست؟  معلوم است که نتیجه زیاد شدن علم است
جالب است که بدانیم در این باره هم حدیث داریم
در روایت طیالسی و نسائی از عمرو بن تغلب آمده است  که او گفت: از پیامبر خدا -صلى الله علیه وسلم- شنیدم فرمود:«إن من أشراط الساعه….. أن یکثر التجار ویظهر العلم».
«از نشانه‌های قیامت…. این است تجارت افزایش می‌یابد و علم ظاهر می‌گردد».
ماشین های چاپ کتابها در میلیونها نسخه چاپ کردند و علم آشکار شد و منظور رسول همین بود.
بعد کتابهای الکترونیکی پیدا شد¬ و حالا کافیست که یک دستگاه کامپیوتر داشته باشید و و صد ها هزار کتاب را در آن ذخیره کنید این یعنی آشکار شدن علم و منظور رسول همین بود

اما از این هم بیشتر!!  از این هم عجیب تر اتفاق افتاد!
 با آمدن اینترنت، شما کافیست که به اینترنت وصل شوید و دانش بشری در سراسر جهان در اختیار داشته باشد و انتشار و پخش علم و دانش یعنی همین  و صدق رسول الله صلی الله علیه وسلم

منبع: اسلام تکس

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …