– تحریف دین و مسیر جامعه اسلامی (مشترک بین حضرت عمر و حضرت ابوبکر)(۷)

اگر مقصر اولیه و اصلی واقعه عاشورا این دو نفرند:

  • چرا امام حسین به سپاه عمر سعد می‌فرماید: برای این سخنان مرا نمی‌فهمید که دل‌هایتان از خوردن حرام سنگدل شده است؟ و در آن جایگاه که دیگر تقیه معنایی ندارد حضرت عمر و حضرت ابوبکر را رسوا نمی‌کنند براستی چه جایی بهتر از آنجا برای رسوایی غاصبان خلافت و پایه ریزان ظلم به اهل بیت (!!!!)
  • چرا یزید پس از شنیدن خبر شهادت ۷۲ نفر سپاهیان حسین می‌گوید: امروز انتقام کشته شدگان احد را گرفتیم و باز می‌بینیم ریشه قضیه به نزاع تاریخی بین بنی‌هاشم و بنی امیه برمی‌گردد.
  • چگونه حر که باعث اصلی توقف و تغییر مسیر کاروان کربلا بود بخشیده می‌شود ولی افرادی که ۵۰ سال قبل در شهری دیگر و مکانی دیگر زندگی کرده‌اند مقصرند؟
  • اگر پاسخ می‌دهید که حر توبه کرد و پشیمان شد. ما طبق قوی‌ترین متون (که حتی شیعه نیز آنرا تایید می‌کند) می‌دانیم ابوبکر با اینکه خلیفه بوده همراه حضرت عمر برای عذرخواهی به خانه حضرت فاطمه (س) می‌روند.[۱]و ابوبکر حتی با آن مقام و موقعیت گریه هم می‌کند[۲] (با اینکه طبق متون صحیح بی تعصب و خالی از شاخ و برگ، مرتکب جنایتی نشده) چگونه است که این عذر خواهی و حرکت آنها در وقایع بعدی بی‌تاثیر است و فقط برخی حرکات آنها مورد تقلید و تبعیت قرار می‌گیرد. اگر هم این بهانه آیندگان بوده مسلماً انسانهای فاسق در آینده هرچیزی را می‌توانند بهانه کنند، برای همین اگر حتی حضرت عمر و ابوبکر مرتکب آن رفتار نمی‌شدند آیندگان گنهکار و ظالم برای توجیه رفتار خود مستمسکی از گذشته پیدا می‌کردند[۳].
  • علت و مسبب اینکه کوفیان ابتدا ۱۸ هزارنامه برای حسین فرستاده و با عقیل بیعت کرده و سپس خلف وعده می‌کنند در چیست و چه کسی بوده؟ آیا این نشانه دمدمی بودن و ملون بودن مردم این شهر نیست که از: طوایف و قبایل نامتجانسی تشکیل شده و حدود ثلث آنها نیز ایرانی‌ بوده‌اند؟[۴] در حالیکه حکام قبلی این شهر نیز عمار یاسر (به کمک عبدالله ابن مسعود صحابی با وفای پیامبر) و حضرت علی علیه السلام و امام حسن علیه السلام بوده و با اینهمه موفق به تربیت آنها نشده‌اند گناه حضرت عمر و حضرت ابوبکر که در ۴۰ سال قبل در مدینه بوده‌اند چیست‌؟[۵].
  • چه کسانی برای اولین بار روبروی امام حسن و امام حسین شمشیر کشیدند؟ اگر نمی‌دانید برای شما می‌گویم: شورشیان علیه عثمان که از شهرهای بصره و مصر و کوفه بوده اند! زیرا امام حسن و امام حسین مقابل خانه عثمان برای دفاع از او ایستاده بودند و نبرد می‌کردند! کسانی مسبب واقعه عاشورا هستند که جنگ جمل یعنی اولین برادرکشی را در داخل امت اسلامی براه انداختند و طبق صریح متون تاریخی اینها نبودند مگر کسانی از سپاه علی که می‌دانستند اگر صلح شود آنها به خاطر شرکت در قتل عثمان قصاص می‌شوند پس آتش جنگ را شعله ور کردند در حالیکه تا شب قبل، همه امید صلح داشتند‌! کسانی که آب را بروی عثمان بستند و او را در حال خواندن قرآن کشتند و انگشتان زنش را قطع کردند و خلیفه کشی را باب کردند و حرمت‌ها را ریختند مسبب واقعه عاشورا نیستند ولی حضرت عمر و حضرت ابوبکر که صدها حدیث در فضیلت حضرت علی از آنها نقل شده مسبب واقعه عاشورا هستند فقط به این توهم پوچ و بچه گانه که پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم برای پس از خود به فرمان خدا جانشین تعیین کردند و اینها آمدند و خلافت را غصب کردند!.
  • اگر بنا باشد مثل منطق شیعه تحلیل و قضاوتی آبگوشتی داشته باشیم باید بگوییم که یاد و خاطره جنگهای مستمر و مداوم و کشته‌ها و… که در زمان حضرت علی علیه السلام و امام حسن بر سر مردم کوفه آمد در یاد و خاطر آنها بوده و آنها برای همین و برای دوری از دردسر و کشمکشهای مجدد با بنی امیه با پسر علی یعنی حسین بیعت نکردند و… زیرا در اینصورت ادعای ما قویتر است زیرا حضرت علی علیه السلام فقط چند سال قبل در این شهر فرمانروا بوده ولی حضرت عمر ۵۰ سال قبل در شهری دیگری حکومت می‌کرده و… ولی ما حتی همین تحلیل را هم قبول نداریم[۶]. بلکه یکی از دلایل واقعه عاشورا این بود که:
  • کسانی که از مهاجر و انصار در ابتدا به پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم ایمان آوردند از روی خلوص نیت و با رضای دل، مسلمان شدند ولی در زمان حضرت عمر که فتوحات فراوانی به عمل آمد، عده‌ای به زور یا به طمع غنیمت یا ندادن جزیه و… مسلمان شدند و بیشتر دردسرهای بعدی از ناحیه همین افراد بوجود آمد. اگر سری به سپاه عمر ابن سعد بزنید از این دست افراد در آنجا زیاد خواهید یافت.
  • باز هم اگر بخواهیم مانند برخی محققین شیعه تحلیل‌های عوضی داشته و گناه شهادت امام حسین علیه السلام را به گردن حضرت عمر بیندازیم می‌توانیم تز محکمتری بر خلاف این ارائه کنیم مبنی بر اینکه: ما می‌دانیم پدر عبید الله ابن زیاد یعنی زیاد ابن ابیه در زمان خلافت حضرت علی علیه السلام از جانب ایشان حاکم فارس بوده است. و در بصره هم سمتهایی داشته. مسبب و صادر کننده دستور جنگ و قاتل اصلی امام حسین علیه السلام عبید الله فرزند همین شخص می‌باشد. حالا آیا نعوذ‌بالله باید بگوییم اگر حضرت علی علیه السلام پدر این شخص را قدرت نداده بود فرزندش جرأت کشتن امام حسین علیه السلام را پیدا نمی‌کرد؟ در این صورت استدلال ما قویتر نیز هست چون زمان این وقایع نزدیکتر به عاشورا بوده و مسبب نیز نزدیکتر! بر خلاف حضرت عمر که ۵۰ سال قبل در مکانی دیگر حکومت می‌کرده! ولی ما حتی همین تز را نیز قبول نداریم.
  • مگر حضرت علی علیه السلام در طول خلافت خود به وسیله همین مردم کوفه، سپاهیان پرشور و پر ادعای جمل و نهروان را شکست نداده و حتی سپاه معاویه را تا آستانه شکست سوق نمی‌دهد؟ اگر بناست که بی وفایی و پلید بودن و سستی اخلاق و… کوفیان را به گردن عمر و ابوبکر بیندازیم؟ پس دلیل رشادت اینها چه بوده؟

[۱]– طبق برخی متون ضعیف، حضرت فاطمه ایشان را می‌بخشد. البته یکی از دلایل ضعف این متون را وصیت حضرت فاطمه مبنی بر تدفین مخفیانه ایشان می‌دانند ولی ما در جای خود به این نکته اشاره می‌کنیم که به احتمال فراوان علت وصیت آن حضرت چیز دیگری بوده. والله اعلم.

[۲]– طبق برخی متون حضرت فاطمه آنها را می‌بخشد. البته احتمال ضعیف بودن این متون وجود دارد. والله اعلم.

[۳]– مثلاً آزار و اذیت‌های بدتر و طولانی‌تری که کفار نسبت به شخص برتر یعنی پیامبر روا می‌داشتند و یا…

[۴]– وقتی شعار ایرانی‌ها که می‌گویند ما اهل کوفه نیستیم را می‌شنوم خنده ام می‌گیرد زیرا بیعت شکنی از اعراب بسیار بعید است.آری روحیه ایرانی‌ها دمدمی و متلون بوده و اعراب کوفه را هم مثل خود‌شان کرده و به عمر گیر می‌دهند که در ثبات عقیده و عمل کردن به حرفی که می‌زده نمونه بوده است. چرا کوفیان در این زمینه (یعنی ثبات رای و عقیده) به عمر و ابوبکر اقتدا نکرده‌اند؟

[۵]– کوفه را عمر تاسیس می‌کند و در زمان ابوبکر حتی وجود خارجی هم نداشته است.

[۶]– آیا نمی‌توان تصور کرد برخی از مردم و روسای قبایل از ترس اینکه امام حسینu بخواهند مانند پدرشان آرامش آنها را بر هم زده و مرتب با شام درگیری ایجاد کنند، کنار کشیدند؟

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw