تاویل و تفسیر اشتباه شیعه از آیه: «آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّـهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ»

شیعه می گوید:در سوره نساء آمده « یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّـهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنکُمْ » ﴿النساء: ۵٩﴾ (یعنی ای ایمان آوردگان از خدا و رسول و از صاحبان امر خود اطاعت کنید) خداتعالى برتمام مومنان واجب نموده اطاعت خود و اطاعت پیغمبر و اطاعت صاحبان امر را . خدای تعالی در آیه تشکیل حکومت اسلام را داده است….

تا روز قیامت روشن است که فرمانبردارى کس دیگرى جز این سه کس را واجب نکرده چون بر تمام امت اطاعت « أُولِی الْأَمْرِ » واجب کرده پس ناچار باید حکومت اسلامی یک حکومت بیشتر نباشد حالا به عقل و خرد که فرستاده خدا است آنچه را باید مورد بررسی قرار دهیم آن است که اولی الامر چه کسانی هستند آنها رضاخان و کمال آتاتورک و معاویه و یزید ودیگر خلفای عباسی و اموی هستند یا کسی اولی الامر است که در تمام امارتش از اول تا آخر یک کلمه بر خلاف دستورات خدا نگوید و عمل نکند یعنی حضرت علی»

پاسخ اهل سنت:
شیعه بیخود دارد با قرآن شوخی میکند این به رسوایی او میا فزاید همین آیه بزرگترین دلیل است که امامت شیعه ساختگی است به شرطی که مثل ملایان شیعه آیه را قیچی نکنیم.و کامل بنوسیم کامل آیه اینست:
(یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّـهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنکُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا ﴿النساء: ۵٩﴾ ای ایمان آوردگان خدا و رسولش و اولی الامری که از بین خود تان است را اطاعت کنید . اگر در چیزی اختلاف پیدا کردید به خدا و رسول او مراجعه کنید اگر ایمان به الله و روز قیامت دارید این بهترو درست تر است.
خب اگر علی«اولی الامر» چنانکه شیعه میگوید حرفش مرجع باشد و معصوم باشد باید الله میفرمود
 و إذا تنارعتم فی شیئ فردوه إلی الله و الرسول و اولی الامر
( یعنی وقت اختلاف به الله و رسول و اولی الامر مراجعه کنید)
و چون الله نفرموده و قرآن هم قابل دست برد نیست آخوند شیعه دست پاچه شده و راه حل را در این دیده که نصف آیه را ننویسد زیرا آن نصف نوشته نشده امام را در وقت اختلاف در ردیف امت قرار میدهد!!
 پس امر اولی الامر حرف آخر نیست پس اولی الامر معصوم نیست پس این علی که شما ساخته اید را الله نمی شناسد تا در وقت اختلاف به ما امر کند که به او مراجعه کنیم این قسمت نوشته نشده آیه، حضرت علی را در وقت نزاع در ردیف بقیه مردم قرار داد پس این آیه دلیل است بر رد امامت شیعه و اولی الامر همان است که ما میگویم امیری است از بین ما که حق ندارد پا را از دایره ترسیمی قرآن و سنت بیرون بگذارد و ما حق رد او، در صورتی که خلاف قرآن و سنت کاری کرد را داریم.
میدانیم که شیعه میگوید که علی هرگز خلاف قرآن وسنت کاری نمی کند این حرف به فرض درست باز جواب سوال ما کجا است این آیه هیچ اشاره ای ندارد که علی جانشین رسمی پیغمبر است یا امامت اصل سوم است این استباطی است دورغ و ثابت کردیم آیه از اولی الامر هرگزآن معنی که شیعه از امامت میفهد را ارا ئه نمی دهد بلکه عکس آنرا می گوید.
دوماً: ما نگفتیم اولی الامر باید کمال آتاتورک یا رضاخان یاخمینی باشد و طبق همین آیه
حق نزاع با هر اولی الامر که از حدود  دایره قرآن و سنت بیرون رود برای ما محفوظ است.

منبع: اسلام تکس

 

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …