بهترین روش برای قانع نمودن ملحد به وجود خداوند!

http://s6.uplod.ir/i/00847/p2kakddsw9uw.jpg
بگذارید او سوار یک هواپیما شود سپس از خلبان بخواهید هواپیما را ترک کند و یک پلاکارد به او بدهید که روی آن نوشته شده: “من خلبان هستم”

در این حالت، ملحد شروع به دعا و نماز خواندن خواهد کرد!!

“ملحدین در سنگرها یافت نمی شوند”
“There are no atheists in foxholes”

این عبارت را رئیس جمهور سابق آمریکا ایزنهاور بیان داشت .. چرا که الحاد در اوقات سختی و شدت و مصیبت پنهان می گردد و همگی به ایمان رجوع می کنند.

https://en.wikipedia.org/wiki/There_are_no_atheists_in_foxholes

دکتر عبدالوهاب المسیری رحمه الله در کتاب خود با عنوان “سفر فکری من” ص ۱۴۰ می گوید:
«یکی از دوستان سابق فلسطینی من همراه مجموعه ای از تروتسکی ها (مارکسیستها) به پادگان آموزش فداییان رفتند و از دوستم درباره چارچوب تئوری و اساسیات فلسفی و نقاط تمرکز عقلی او سؤال پرسیدند پس دوستم متحیر شد اما به آنها گفت که در این پادگان به نبرد مسلحانه ایمان دارید سپس افزود آنها می توانند خود در عملیاتی نظامی در روز بعد مشارکت نمایند..
سپس دوست زیرک من، چند ماشین برایشان آماده نمود و بعد از سوار شدن، بسوی منطقه ای کوهستانی حرکت کردند سپس با هماهنگی قبلی، آنها را به رگبار گلوله بستند و البته به کسی آسیبی نرساندند اما تروتسکیون مانند هر انسان دیگری رفتار کردند یعنی زیر ماشین ها پنهان شدند ولی چیزی که غافلگیر کننده بود اینکه هر یک از آنها شروع به خواندن دعاهای دینی نموده و خواستار مدد و یاری از خداوند شدند»!

“هُوَ الَّذِی یُسَیِّرُکُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ حَتَّى إِذَا کُنتُمْ فِی الْفُلْکِ وَجَرَیْنَ بِهِم بِرِیحٍ طَیِّبَهٍ وَفَرِحُواْ بِهَا جَاءتْهَا رِیحٌ عَاصِفٌ وَجَاءهُمُ الْمَوْجُ مِن کُلِّ مَکَانٍ وَظَنُّواْ أَنَّهُمْ أُحِیطَ بِهِمْ دَعَوُاْ اللّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ لَئِنْ أَنجَیْتَنَا مِنْ هَـذِهِ لَنَکُونَنِّ مِنَ الشَّاکِرِینَ ..فَلَمَّا أَنجَاهُمْ إِذَا هُمْ یَبْغُونَ فِی الأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَغْیُکُمْ عَلَى أَنفُسِکُم مَّتَاعَ الْحَیَاهِ الدُّنْیَا ثُمَّ إِلَینَا مَرْجِعُکُمْ فَنُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ” [یونس:۲۲-۲۳]

«اوست که شما را در خشکی و دریا راه می برد (و امکان سیر در قاره ها و آبها را میسر می سازد). چه بسا هنگامی که در کشتی ها قرار می گیرید و کشتیها با باد موافق، سرنشینان را (آرام بسوی مقصد) حرکت می دهند و آنها بدان شادمان می گردند، به ناگاه باد سختی وزیدن می گیرد و از هر سو موج بسویشان می دود و می پندارند که (توسط مرگ از هر سو) احاطه شده اند (و راه گریزی نیست، در این وقت) خدا را به فریاد می خوانند و طاعت و عبادت و فرمانبرداری و دین را تنها از او می دانند (چون همه را ناتوان می بینند. پس بدین هنگام عهد می کنند که) اگر ما را از این حال نجات دهی از زمره سپاسگذاران خواهیم بود .. اما هنگامی که خداوند آنها را نجات می دهد ناگهان به ناحق در زمین شروع به ظلم و فساد می کنند (و عهد خود را فراموش می کنند!) ای مردم! ظلم و ستمی که مرتکب می شوید، وبال و زیان آن متوجه خود شما می گردد. چند روزی از متاع و لذت دنیا بهره مند می شوید، سپس بازگشت شما بسوی خداوند است و آنگاه ما شما را از آنچه انجام می داده اید آگاه می سازیم (و سزای اعمالتان را می دهیم)».

الحاد تنها یک موضع روحی_روانی است نه بیشتر:

“فَإِذَا رَکِبُوا فِی الْفُلْکِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذَا هُمْ یُشْرِکُون”َ [العنکبوت : ۶۵]

«هنگامی که (مشرکان) سوار کشتی می شوند (و ترس و نگرانی بدیشان دست می دهد) خالصانه و صادقانه خداوند را به فریاد می خوانند (و غیر او را فراموش می کنند). سپس هنگامی که خداوند، آنها را نجات داد و سالم به خشکی رساند باز ایشان شرک می ورزند (و به شریکانی برای خداوند متعال معتقد می شوند)».

دکتر هیثم طلعت
مترجم: خ . م

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw