بزرگترین فرق مذهب اهل سنت و مذهب شیعه

گروهی  گمان دارند که فرق اصلی سنی و شیعه در این است که سنی، اصحاب پیامبر را دوست دارد و شیعه از اصحاب پیامبر متنفر است, یا گمان میکنند که اهل سنت حضرت علی را خلیفه اول قبول ندارند و شیعه ها او را امام اول میدانند این گمانها در اشتباه است زیرا اصلی ترین مشکل ما با شیعه ها این است که آنها خداوند یگانه را  آنطور که باید نمیپرستند و به همراه الله  چندین و چند  اله دیگر را  نیز میپرستند.

وقتیکه ما که این را بگوییم رگ گردنهای علمای شیعه متورم میشوند  و میگویند تهمت نزنید و مدعی میشوند  که ما فقط الله را میپرستیم و میگویند شما فرق احترام و بزرگداشت و شفاعت خواهی و توسل را، با پرستیدن نمیدانید و برای همین بما تهمت میزیند!
اما حقیقت این است که اولا  خودشان فرق  را نمیدانند و دوما اینکه صادقانه در پی کشف حقیقت نیستند.
 البته اعتراف میکنیم که شیعیان طیف  مختلفی را شامل میشوند، یعنی هستند در بین آنها افرادی که کاملا موحدند و غیر از الله از کس دیگری مدد نمیخواهند، اما در همان حال در میان آنها، اکثریتشان اصلا به الله کاری ندارند  و هرچی دارند بزعم خودشان از امام دارند و هرچه بخواهند فقط از امام میخواهند,  و عده ای از شیعه ها  نیز بین این دو گروه سرگردانند  یعنی به اندازه فهمشان به گروه اول یا به گروه دوم نزدیک اند
 ولی نکته مایوس کننده این است  که موحدینشان یک عیب بزرگ دارند  و آن اینکه عکس العمل لازم را در برابر شرک هم کیشان  خود  انجام نمیدهند  اما نکته مایوس کننده تر اینکه، مشرکانشان،  این شیعه های موحد  را وهابی و بی دین مینامند  و حاضر به قبول توحید آنها نیستند! و این طبعا یک گناه نابخشودنی است  که مشرک درباره عقیده موحد ساکت نباشد ولی موحد با او مدارا کند  و او را مشرک ننامد!
در هرحال این را کسى منکر نیست که شیعیان بر سر قبر  بزرگان دینی خود قصرهای مجلل میسازند و  با درهای طلایی و نقره ای و با  این  آینه کاریهای که در این قصر ها بکار میبرند آن را به یک مکان با شکوه و اشرافی تبدیل میکنند تا اینجا را کسی منکر نیست و اکثریت مطلق شیعه ها  میروند به زیارت این قبور، همانطور که ما میرویم به زیارت حج!

 
البته هیچکس نمیرود تا بگوید خداوندا این مرده را بیامرز زیرا در فرض شیعه آن مردها خفته درون این قبرهای مجلل، و  آرمیده در این قصرهای با شکوه، نه فقط  آمرزیده هستند که  بهشتی هم هستند ! نه فقط بهشتی هستند که در فردوس اعلی جا و مکان دارند و نه فقط در فردوش اعلی هستند که مقام شفاعت را هم دارند  و نه فقط مقام شفاعت دارند که میتوانند حرفهای ما را بشنود و ما را ببینند!! نه فقط میتوانند سخنان و دعاهای ما را بشنود که  حتی میتوانند حاجات ما را بدهند!!
برای همین است که جمله (یا علی مدد) یک جمله عادی در بین شیعیان است که معادل حقیقی آن در نزد اهل سنت (یا الله مدد) است. 

کار انحراف شیعه به همین جا ختم نمیشود، بعد از این مرحله،  برای راضی کردن این مرده پر قدرت! این مرده ای که میشنود و میبیند! دست به کارهای میزنند  تا او خوشحال شود! مثلا برایش جشن تولد میگیرند و از این کارها….. 
کار انحراف به اینجا ختم نمیشود و شیطان از شیعه  آنوقت راضی میشود، که شیعه در نفس خود اگر حاجتی داشته باشد  آن را با امام در میان بگذارد یعنی با صدای بلند هم نمیگوید!! زیرا شیعه عقیده دارد که امام نجوا بلکه همهمه دلش را هم میشنود!!

برای همین بود که آقای رییس جمهور  ایران در  سفر آمریکا در درون دل و پنهانی (خفیه من دون الجهر )  امام را خواند.
داستان را از زبان خودش بشنوید تا نگویید سجودی دارد تهمت میزند:
محمود احمدی نژاد در سخنرانی روز جمعه خود در مشهد، به واقعه دانشگاه کلمبیا نیز اشاره کرده بود.
رییس جمهوری اسلامی سال گذشته همزمان با شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، در دانشگاه کلمبیای نیویورک نیز حاضر شد، اما با پیشگفتار تند لی بالینجر، رییس دانشگاه، وهمچنین واکنش های شدید عده ای از حاضران روبه رو شد. اینک محمود احمدی نژاد می گوید مدیریت آن صحنه را امام زمان بر عهده داشته است.
بخشی از عین گفته های آقای احمدی نژاد مشهد در این باره این گونه بود:«یک لحظه بعد یاد امام عصر افتادم. گفتم: ای عزیز، من مطمئن هستم که این صحنه را به نفع اسلام جمع و جور می کنی و مدیریت خواهی کرد. می دانم جمع خواهی کرد.»

 

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود  به بحث حضورش در دانشگاه کلمبیای آمریکا اشاره کرد و گفت: بنده وقتی در آنجا حضور داشتم، یقین داشتم که با فضای مسمومی که آنان در دانشگاه ایجاد کرده اند مولایم خواهد آمد و صحنه را اداره خواهد کرد.

همانطور که میبینید رییس جمهوری که منتخب رهبر و شورای روحانیت و شورای نگهبان و شورای مصلحت نظام است وقتی به مشکلی برخورد کرد بیاد امام ( آله ) افتاد  و  از او خواست بیایید به مددش  و جالب اینکه این  درخواست را در دل گفت زیرا عقیده دارد امام زمان از درون دلها با خبر است  و آیات قرآن در این رابطه را ببینید:
«وَاذْکُر رَّبَّکَ فِی نَفْسِکَ تَضَرُّعًا وَخِیفَهً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالآصَالِ وَلاَ تَکُن مِّنَ الْغَافِلِینَ» ﴿۲۰۵﴾  سوره اعراف
و در دل خویش پروردگارت را بامدادان و شامگاهان با تضرع و ترس بى‏صداى بلند یاد کن و از غافلان مباش (۲۰۵)
«إِنَّهُ یَعْلَمُ الْجَهْرَ مِنَ الْقَوْلِ وَیَعْلَمُ مَا تَکْتُمُونَ» (۱۱۰) سوره انبیاء
 بدرستیکه او سخن آشکار را مى‏داند و آنچه را پوشیده مى‏دارید مى‏داند (۱۱۰)
البته شیعه ها میگویند اونی  که سخن مخفی و نهفته  در دل  را میداند امام است  همانطور که در رفتار زننده رییس جمهورشان دیدیم!
و  نکته جالب توجه اینجاست که بعضی  از روحانیون  مخالف (مثل کروبی ) بخاطر این سخنان، احمدی نژاد را سرزنش کردند اما سرزنش آنها به این خاطر نبود که امام زمان این قدرت را ندارد که از راز دلها با خبر باشد و از سخن نهانگاه دل باخبر باشد!
زیرا  از نظر همه روحانیون شیعه، امام زمان که سهل است خواهر و خواهرزاده  امام رضا هم همچین قدرتی دارند !! سرزنش  علمای مخالف  به این خاطر بود که احمدی نژاد دروغ میگوید و امام زمان او را قبول ندارد تا بکمکش بیاید!!!
پس این است فرق اساسی  و مهم و اصلی بین شیعه و سنی:
سنی در وقت مشکل و سختی  از الله  مدد میخواهد.
و  شیعه در وقت سختی و مشکلات، امام را میخواند و از او مدد میخواهد.

منبع: اسلام تکس

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …