اگر حق با علی بود پس آیا دیگران بر باطل هستند؟

محققین شیعه در مقام جدل شبهه پراکنی می کنند و می‌گویند: اگر حق با علی بود پس حضرت عمر و ابوبکر باطل بودند، من بر همین مبنا سئوال می کنم: آیا پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم جامعه عرب را در زمان رحلت خود از نظر فرهنگی و اخلاقی ساخته بود یا نه؟ اگر بگویی: بله، می پرسم: پس چگونه جامعه خوب دست به انتخاب بد زد؟ و فرد خوب را رها کرد!‌ و اگر بگویی: نه، می پرسم:‌ چرا از جامعه بد، انتظار داری دست به انتخاب خوب بزند؟ و گناه فرد منتخب چیست؟ مگر حضرت علی علیه السلام نمی گوید: هر ملتی ناچار از داشتن امیریست حتی ستمگر، و چگونه انتظار داری اسلام، دینی انسان ساز باشد وقتی پیامبرش به زنده بودنش نتوانست مردم و حتی نزدیکان خود را هدایت کند! و اگر بگویی: نمی‌توان درباره همه جامعه اینگونه قضاوت کرد و افراد یک جامعه در طیفهای متفاوتی قرار دارند. من می پرسم: پس چگونه است که فرد منتخب توسط همین طیفهای متفاوت در یک طیف کاملاً باطل قرار می‌گیرد؟!!! نگاه کنید هر پاسخی بدهید دچار تناقض می شوید. زیرا سئوال غیر منطقی و پاسخهای غیر منطقی تر، راهی جز تناقض در پیش رو ندارد.
اولی: چرا تا پیامبر صلی الله علیه وسلم زنده بود کسی مخالفتی نکرد ولی به محض رحلت پیامبر صلی الله علیه وسلم ناگهان همه در سقیفه جمع شده و از فرامین آن حضرت، سرپیچی کردند؟
دومی: تا پیامبر صلی الله علیه وسلم زنده بود کسی جرات مخالفت نداشت ولی به محض رحلت ایشان، حسدهای دیرین مجال بروز یافت.
اولی: آنها که همیشه مطیع محض فرامین پیامبر صلی الله علیه وسلم و دستورات الهی بودند. پس چرا در این یک مورد خاص، مخالفت کردند؟
دومی: نخیر، شیخ شرف‌الدین در کتاب خود، دهها مورد از تخلفات آنها در زمان حیات پیامبر صلی الله علیه وسلم را آورده است !!!
اولی: لطفاً می‌شود تکلیف ما را روشن کنید‌: ‌آنها با رحلت پیامبر، جرات مخالفت پیدا کردند یا در زمان حیات ایشان هم جرات مخالفت داشتند و مخالفت می‌کردند!!!!
شیعه پاسخ بسیاری از شبهات دوران خلفاء را در قالب کلمات مصلحت یا تقیه بیان می‌کند. ممکن است روابط و مناسبات فی مابین حضرت علی علیه السلام و خلفاء را حمل بر این دو کلمه کرد ولی در مورد پیامبر صلی الله علیه وسلم چه می گویید؟ زیرا او با تمام خانواده‌اش (قبیله قریش) درگیری ایجاد کرد و هیچ رعایت مصلحت هم نکرد! از همه آنها برید و به مدینه رفت و رعایت مصلحت نکرد! با اینکه در مکه در ضعف و اقلیت هم بود! یا چرا حضرت علی در مورد معاویه بنا بر توصیه ابن عباس رعایت مصلحت نکرد تا در زمان مناسب او را برکنار کند؟
مردی از حضرت علی قبل از جنگ جمل می پرسد: آیا امکان دارد طلحه و زبیر و عایشه بر باطل باشند؟ حضرت علی به او می فرمایند: تو اشتباه کردی از آنجا که فکر می کنی افراد، ملاک تشخیص حق و باطلند. ولی حق و باطل را ملاکی است که افراد با آن سنجیده می شوند. سئوال:
چرا حضرت علی در پاسخ به این مرد، نمی فرمایند: علی مع الحق و الحق مع علی؟!!!!!
چرا در این حدیث (علی مع الحق) بر خلاف عقیده حضرت علی ایشان ملاک حق معرفی شده اند؟ (ولی شیعه قصد دارد از این حدیث برداشت معنای عصمت بدون احتمال ذره ای خطا بدهد که البته فقط خداوند اینگونه است).چگونه شخص پرسشگر از این حدیث (علی مع الحق) بسیار مهم و معروف بی خبر بوده است؟ که سئوال می کند حق با کیست؟؟؟

مقاله پیشنهادی

شبهه مخالفان حدیث و آیه «در کتاب هیچ چیز را فرو نگذاشته‌ایم»

یکی دیگر از شبه‌هایی که مطرح می‌کنند فهم آن‌ها از فرموده‌‌ی خداوند و این آیه …