انسان چگونه می تواند تشخیص دهد که دچار جن زدگی یا چشم خوردگی شده است؟

الحمدلله

کسانی که در رقیه شرعی تخصص دارند معتقدند که انسان جن زده یا چشم خورده ممکن است علائمی بروز دهد که البته این عوامل ظنی هستند و در حالتهای گوناگون مختلف بوده و گاهی زیاد و گاهی کم می شوند.

از جمله نشانه های جن زدگی عبارتند از :

۱- دوری و نفرت شدید از شنیدن اذان و یا قرآن.

۲- بیهوشی یا تشنج یا صرع و یا افتادن زمانی که بر او قرائت قرآن خوانده شود.

۳- زیاد دیدن خوابهای پریشان و ترسناک.

۴- تنهایی و گوشه گیری و انجام کارهای عجیب و غریب.

۵- گاهی در وقت قرائت بر وی شیطان بر زبان او سخن می گوید.

و اما نشانه های چشم خوردن؛ شیخ عبد العزیز سدحان در کتاب «قواعد الرقیه الشرعیه» چنین می گوید: « هرگاه علایم زیر در بیمار مشاهده شد در اثر چشم زخم بوده است: سفعه (یا همان زردی چهره) و رنگ پریدگی به همراه کسالت و سستی، احساس درد در سطح پائین‌تر از پشت و یا بالاتر از کتف، سردرد مداوم به همراه درد در اطراف سر و تعریق و ادرار زیاد یا سوزش معده، بی‌خوابی در شب، احساسات غیرطبیعی مانند عصبانیت شدید و زودهنگام و یا گریه بدون دلیل مشخص و تنگی عروق قلب. بیشتر مردم نیز به آن مبتلا می‌باشند..

البته این امراض اگر به صورت سطحی و عارضی باشد، کسی نیست که دچار آن نشود، اما اگر زجرآور باشد و ماندگار، اثرات عمیقی بر فرد می‌گذارد که همان مرض و آسیب است».

و در کتاب “الرقیه الشرعیه” (ص/۱۰) چنین آورده است: « نشانه‌های چشم خوردن بیمار عبارتند از: سردرد، زردی صورت، عرق زیاد، بول بسیار، آروغ دادن و خمیازه کشیدن بیش از حد طبیعی، عصبانیت و خشمگینی شدید، احساس ناراحتی و تنگی در سینه، احساس درد در بین دو شانه و یا در قسمت پایین کمر و بی‌خوابی شبانه. بر حسب قدرت چشم زدن و کثرت چشم‌زننده‌ها تعداد این علایم و نشانه‌ها، کم و زیاد می‌شود همچنانکه گاهی در بیماری جسمی و یا روحی دیگری نیز این علایم دیده می‌شود».

والله اعلم

مقاله پیشنهادی

خیار(داشتن اختیار در معامله)

حکمت مشروعیت داشتن اختیار در معامله داشتن حق اختیار در معامله از محاسن اسلام است؛ …