الوهیت درقرآن کریم۳

خداوند تبارک وتعالی  در قرآن کریم ناتوانی خدایان ساختگی را عرضه می کند  بدین سان از آن ها قوت شنوایی وبینایی وکمال رانفی می کند پس آن ها که از قدرت شنوایی وبینایی ونفع وضرر نفی گردیده چگونه می توانند خداباشند؟بدین سان است که شرکت شان درامور خدایی نفی گردیده است.

بعضی از اهل عقاید هستند که به خدا فرزند نسبت می دهند قرآن کریم در سوره ی اخلاص این عقیده را به طور قاطع همراه با برهان وحجت رد می کند.

بعضی به تلثیت معتقدند(اقتوم سه گانه) که قرآن کریم این نظریه رانیز نفی می کند عقیده به دوگانگی واعتقاد به ۳اقنوم بت پرستی است واین معجزه قرآنی است که حقایق را به روشنی نمایان می کند زیرا که پیامبر خدا (ص) بافلسفه های قدیم ملت های بت پرست آشنایی نداشت همان فلسفه هایی که خدا نسبت به داشتن فرزند را می داد.   

وسپس قرآن کریم به نفی عقیده اتخاذ ارباب باتمام انواع آن پرداخته است حتی اگر این ارباب دانشمندان یهود ونصارای باشند:

(اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِیحَ ابْنَ مَرْیَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِیَعْبُدُوا إِلَٰهًا وَاحِدًا ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ سُبْحَانَهُ عَمَّا یُشْرِکُونَ)
[سوره التوبه ۳۱

(آنها) دانشمندان ورهبان خویش, و (همچنین) مسیح پسر مریم را معبودانی بجای الله گرفتند؛ در حالی که دستور نداشتند جز خداوند یکتایی را که هیچ معبودی (به حق) جز او نیست؛ بپرستند, او پاک ومنزه است از آنچه شریک او قرار می دهند.

پس از آن همه اموری را که سبب بت پرستی ملت های عرب به خدا پرستی نسبت داده شده بطور کل نفی می کنند. مثل جبیره وسائبه ووصیله بت پرستان بعضی از حیوانات خود را به شکل خاصی برای خدا نذر می کردند و همه این اعتقادات از بت پرستی اول سرچشمه می گرفت.

و در واقع اسلام آمد تا زمینه ای را فراهم سازد که جایی برای شرک نباشد.

بر گرفته از سخنان امام شهید حسن البنا(رحمه الله)

مقاله پیشنهادی

نشانه‌های مرگ

مرگ انسان با افتادن و شل شدن دو طرف گیج‌گاه، کج شدن بینی، افتادن دست‌ها، …