اعجاز قرآن (۱۵)

تنظیم ژنها

از نطفه خلقش نموده تناسبش را درست کرد. بعد مسیرش را آسان ساخت
(سوره عبس آیه ۱۹-۲۰).

کلمه “قدره” که متناسب ترجمه شده است، از فعل قدر مشتق گردیده است. این
لغت به معنى تنظیم کردن، پلان کردن، و طرح ریزى، پیش بینى و بالاخره نوشتن همه چیز در
تقدیر میباشد.

وقتی که اسپرم پدر تخمک مادر را القاح کرد، ژن هاى هر دو یکجا شده و تمام
خصوصیات جسم طفل را مشخص میسازد. هر کدام این هزاران ژن یک وظیفه مشخص
دارد. ژن رنگ چشم ها، مو، قد، شکل و غیره را تعیین میکند. به علاوه تمام خصوصیات
فیزیکی هزاران هزار فعالیت هاى مختلف در داخل عضویت صورت میپذیرد که کنترل همهء آنها در ژن ها نوشته شده است. مثلا زیاد شدن فشار خون در ژن هاى وى حک میباشد .
اولین سلول ای که از یکجا شدن اسپرم پدر و تخمک مادر بوجود می آید، اولین کپی ملکول دی ان ای را می سازد که تمام صفتهای یک شخص از اول تا مرگ در آن به قسم کدها گنجانیده شده است این ملکول حاوی ژنها بوده که در هسته سلولها موقعیت دارد اولین سلول مطابق با معلومات متذکره در دی ان ای شروع به تقسیم شدن میکند به این ترتیب یک انسان ساخته میشود تنظیم همه امور تشکیل یک انسان توسط ملکول دی ان ای صورت میگیرد این ملکول از کربن-هیدروژن-نیتروژن وفسفر ساخته شده است.

ظرفیت معلوماتی که در دی ان ای ثبت می میشود دانشمندان را به حیرت انداخته است معلومات موجود در یک ملکول آنقدر است که یک میلیون دایره المعارف را که هر کدام هزار صفحه باشد پر میکند برای مقایسه یاد آور می شویم که بزرگترین و پرمعلومات ترین دایره المعارف دنیا بریتانیکا است که در بیستوسه جلد بوده و مجموعا بیستوپنج هزار صفحه دارد.

در حالی که یک ملکول واحد در هسته سلول که بسیار کوچکتر از خود سلول است معلومات چهل مرتبه بیشتر از بزرگترین دایره المعارف جهان را دارد.

یعنی این یک دایره المعارف هزار جلدی می باشد که در هیچ جای دنیا وجود ندارد این یک معجزه عظیم طرح ریزی و آفرینش است که ملحدین و ماتریالیست ها را بیچاره ساخته است.

ساختمان دی ان ای در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط فرانسیس کریک کشف گردید در حالی که صدها سال قبل در قرآن کریم به آن اشاره شده بود این خود یک ثبوت دیگر برای کلام الهی می باشد.

مقاله پیشنهادی

فضیلت سفارش به قرآن

عَنْ طَلْحَهَ ابْنِ مُصَرِّفٍ قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِی أَوْفَى: آوْصَى النَّبِیُّ صلی الله …