از فیش تا فیش!

ین روزها فیش ها نجومی اند ! از ما بهتران فیش حقوقی شان سر به فلک کشیده و از ملت فیش آب و برق و…!!
روزی که سیاست مداران پوپولیست از یارانه  و سهام عدالت …سخن گفتند و هشت سال بر مسند قدرت نشستند تا پاکترین دولت تاریخ را به رخ جهانی که پر از بی عدالتی و فساد است بکشند ، ملت زود باور چه رویاها و مدینه فاضله ایی برای خویش و نسل های بعدی در سر پروراند!
تصور این بود که نفت سر سفره آمده و فقر و فاقه برای همیشه رخت بر بسته و رفاه و پیشرفت حق مسلم همه ما شده.مفسدان اقتصادی همه به پای میز عدالت کشیده خواهند شد و فساد و اختلاس واژه های خواهند بود که در جامعه  ما معنی و مفهومی ندارند! !!
و امروز که سهام عدالت در بایگانی خیال و رویا جا خوش کرده و یارانه نان و آب و برق و دیگر حاملهای انرژی تنها برای پرداخت فیش برق کفایت نمی کند !! بسیاری از آرزوها  گویی که افسانه ای بیش نبودند. و شاید این بزرگترین آرزوی ملت  است که کاش یارانه نمی گرفتیم و عطایش را به لقایش می بخشیدیم ، و قیمت و بهای آب و برق اندکی با سطح درآمد مردم هماهنگ و متعادل می شد!
تا  اختلاسهای چند هزار میلیاردی ، فیش های حقوقی چند صد میلیونی برای خانواده ها و مردمی  که شاید همه یا بیشتر جوانان تحصیلکرده شان  فرصت اشتغال ، ازدواج ، مسکن و داشتن یک زندگی آبرومند را ندارند قابل تحمل می شد و زجر آور نبود !
و در جامعه ایی که بر چسب مصرف انرژی  وسایل برقی تولید داخل با دنیای پیشرفته غیر قابل مقایسه است و از زمین تا آسمان تفاوت دارد  چگونه برق کم مصرف کنیم و در مصرف برق صرفه جویی ،تا فیش برق مان کمر شکن نباشد!؟
آری همین فیش و مبلغ نوشته شده بر آن برای بعضی همای سعادت است و  رفاه ، خوشبختی و اسایش می آورد و برای بعضی دیگر جغد شوم که پیام آور درد ، رنج ، فقر و فلاکت ، و این از انصاف و عدالت بدور است!!
نویسنده: کریم بخش کردی تمندانی

مقاله پیشنهادی

دنیا، اینگونه آفریده شده است

روزی مارکس اویلیوس، یکی از فیلسوفان بزرگ دربار امپراطوری روم، گفت: امروز افرادی را ملاقات …