از جنگ قادسیه چه می دانید؟

۱_جنگ قادسیه : در ۱۳شعبان سال ۱۵هجری بین مسلمانان به سرکردگی سعد بن ابی وقاص و ایران به سرکردگی رستم فرخزاد در قادسیه رخ داد

جنگ با پیروزی مسلمانان و کشتن رستم بعد از خلاص شدن از دست فیل های ایرانیان که اسب ها بسیار از فیل ها میترسیدند تمام شد.

تعداد جیش مسلمانان …۳۰/۰۰۰
وتعداد جیش ایرانیان…..۲۰۰/۰۰۰جنگجو بود.

 شعری زیبا و پر از نکات حکمت آمیز برای آنکه قلبی دارد و گوش شنوایی دارد از إمام أهل سنت و جماعت

إمام الشافعی رحمه الله:
نعِیبُ زَمَانَنَا وَالعَیْبُ فِینَا
وَمَا لِزَمَانِنَا عَیْبٌ سِوَانَا

وَنَهجُو ذَا الزَّمَانِ بِغیرِ ذَنْبٍ
وَلَوْ نَطَقَ الزَّمَانُ لَنَا هَجَانَا

ولیسَ الذئب یأکلُ لحمَ ذئبٍ
ویأکلُ بعضنا بعضاً عیانا

ترجمه:

به زمانه و دورانی که در آن زندگی میکنیم ، عیب و إیراد میگیریم ، در حالی که زمانه و دوران ما ، عیب و إیرادی جز وجود ما ، ندارد.

و این دوره و زمانه را بدون اینکه گناه و جرمی داشته باشد ، هجو و طعن میزنیم ، در حالی که اگر زمانه و دوران میتوانست صحبت نماید ، حتماً زبانش را به طعن و هجو ما می گشود.

هیچ گاه گرگ ( با آن همه درندگی و وحشیگری )، گوشت گرگ را نمیخورد ، در حالی که بعضی از ما ، علناً و آشکارا ! داریم گوشت همدیگر را میخوریم.
رحمت الله متعال بر روح و روان پاکت ای إمام مبارک! رحمت خدا بر قبر و خاکت أی إمام عظیم و أی عالم أمت ! سلام و رحمت خدا بر تو آنروز که بدنیا آمدی و آنروز که روح پاکت به نزد خالقت برگشت و آنروز که دوباره زنده گردانیده میشوی ! و خداوند ، این بنده ی فقیرش را با تو حشر نماید. آمین.

براستی که : خلائق هرچه لائق!!! براستی که در زمانه ای هستیم که مردمانش ، عیاناً و علناً دارند از گوشت همدیگر میخورند!! غیبت ، بدگویی، تخریب مسلمین و أشخاصی که در أفکار ، مخالف أفکار دیگرانند ، تجسس و فضولی ، حسد و عدم نُصح و نصیحت ، جهل مرکب بسیاری از حُدثاء أسنان که خود را عالم و دانشمند میدانند( در همه ی أحزاب و فرقه ها ) ، تحزب و گروه گروه شدن مسلمین !!! قتل و کشتار و فتنه و…. و در کل دوری از تعالیم و منهج ربانی قرآن و سنت و سیره ی رسول أکرم صلی الله علیه و سلم و أصحابش رضی الله عنهم.

و همه ی این أسباب است که سبب شده تا جزای وفاق أعمال مان بر ما بیاید: سلطه ی کفار و دشمنان دین بر مسلمین و کشت و کشتار مسلمانان در سراسر عالم و فقر و تفرق و أنواع مصائب دیگر.

ماذا خسر العالم بانحطاط المسلمین!!!

کجایند مصلحان?! کجایند إحیاگران سیره ی صالحان ؟! کجایند علماء أعلام؟! کجایند : شافعی و أحمد و مالک و نعمان؟! کجایند أحرار ؟! أحرار از هر قید و بندی ، جز قید و بند الله متعال ؟!! کجایند ؟! کجا؟!

تا اینگونه است دأب و روش ما ، اینگونه خواهد بود وضعیت و أحوالمان!! فهل من معتبر؟! ( أعمالُنا ، عُمّالُنا )!!!

اللهم أبرم لهذه الأمه أمر رشد یُعز فیه أهل طاعتک ( واجعلنا منهم ) ، و یُذل فیه أهل معصیتک ( ولا تجعلنا منهم ) ، و یُحَکُّم فیه شرعُک و کتابُک ، و یُؤمر فیه بالمعروف و یُنهی فیه عن المنکر ، و یکون المرشد فیه العلماء الربانیین الأتقیاء الفضلاء الأبرار ، لا الجهال و الضلال و المنحرفین و المبتدعین . آمین!

اللهم أحسن عاقبتنا فی الأمور کلها و أجرنا من خزی الدنیا و عذاب الآخره . آمین
علی رضی الله عنه می‌گوید عمر را دیدم که سوار شتری بود که دوان دوان می‌رفت. گفتم: ای امیرالمؤمنین! کجا می‌روی؟ گفت: به دنبال شتری از بیت المال می‌گردم. گفتم: به خدا که خلفای بعد از خود را به مشقت انداختی. عمر ضی الله عنه  گفت: ای ابوالحسن! مرا ملامت نکن. به خدا اگر در آن سوی فرات بچه شتری بمیرد روز قیامت حسابش از عمر گرفته خواهد شد.

مقاله پیشنهادی

خودت تاریخ خود را بنویس

در شدت گرما و ساعتی قبل از نماز ظهر، در حرم نشسته بودم؛ دیدم پیرمردی …