اتهامات بی اساس از سوی شیعه (۲)

اکنون در کنار این مسائل بحرانی در تاریخ می‌خوانیم که در سقیفه ضمن جر و بحثهای حادی که میان انصار و مهاجرین در خصوص انتخاب خلیفه در می‌گیرد دست‌ها به قبضه شمشیر نزدیک می‌شود![۱] اکنون با جمع بندی تمام این موارد: تدفین پیامبر صلی الله علیه و سلم مهم‌تر بوده یا انتخاب خلیفه‌؟ ضمن اینکه حضرت علی علیه السلام  و ابن عباس و… عهده دار این وظیفه بوده‌اند[۲]. و ضمن اینکه پیامبر اکرم  صلی الله علیه و سلم صلح میان مسلمانان و جلوگیری از تفرقه و خونریزی را برترین و مهمترین وظیفه هر مسلمان می‌دانسته‌اند…

در انتها لازم به ذکر است که در برخی از منابع آمده که عمر و ابوبکر پس از نماز بر پیامبر صلی الله علیه و سلم به سقیفه رفتند. البته احتمال صحت این روایت زیاد است زیرا در روایاتی دیگر می‌خوانیم که ابوعبیده جراح و زید ابن سهل، قبر پیامبر  صلی الله علیه و سلم را ترتیب دادند و طبق روایات قطعی می‌دانیم که ابوعبیده در سقیفه حاضر بوده و جزء اولین نفراتی بوده که با ابوبکر بیعت کرده و در پیروزی او سهم به سزایی داشته است. پس محال است که در هر دو مکان حضور داشته باشد[۳].

در زمان حضرت عمر، وضع مسلمان‌ها به خاطر فتوحات بی‌شمار خوب شده و مسلماً عرب بی‌ظرفیت با استفاده از جواز صیغه، بنیان خانواده را رو به ضعف و سقوط و تهدید برده است.

از آنجا که برخی از زنان عرب هنوز در حال و هوای دوران جاهلیت بوده‌اند مسلم است که از این طریق برای خودشان دکان باز کرده و موقع دستگیر شدن، صیغه را بهانه می‌کرده‌اند. و هزاران دلیل دیگر که ما به علت اینکه در آن زمان نبوده‌ایم آن را نمی‌دانیم و فقط نشسته‌ایم و تهمت و افتراء می‌زنیم.

در افسانه‌های شیعه و مداحی مداحان[۴] به نکاتی از این قبیل بر می‌خوریم که حضرت عمر و حضرت ابوبکر: حسود، ترسو، بخیل، منافق، کافر و… بوده‌اند[۵] و صد البته این سئوال برای من مطرح می‌شود که چگونه یک نفر حسود، ۷۰ بار درباره رقیبش گفته اگر علی نبود حضرت عمر هلاک می‌شد؟ و یا ابوبکر که مرتب می‌گفته مرا رها کنید و با دیگری بیعت کنید. چطور ابوبکر بخیل، مرتب برده‌های تازه مسلمان (‌مانند بلال) را در مکه با آن مبالغ گزاف می‌خریده و آزاد می‌کرده است؟ می‌گویند ترسو بوده‌اند ولی ما می‌بینیم پیامبر  صلی الله علیه و سلم با اینکه از قبیله مطرح قریش بوده آنهمه در مکه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد آنگاه آیا می‌توان باور کرد که حضرت عمر و ابوبکر که از دو قبیله کم اهمیت بوده‌اند براحتی در مکه زندگی می‌کرده‌اند‌؟ و چگونه است که عمربن عبدود وقتی از خندق به این طرف می‌پرد نام حضرت عمر را صدا می‌زند، اگر حضرت عمر آدم ترسویی بوده آیا مسخره نیست که قهرمان عرب، نام یک نفر ترسو را برای مبارزه صدا کند؟ می‌گویید آنها برای اینکه بعدها خلیفه شوند مسلمان شدند. چگونه است این آدمهایی که شما آنها را نادان و کم اطلاع معرفی می‌کنید در این مورد خاص، اینقدر زرنگ می‌شوند که پی‌می‌برند می‌شود ۲۳ سال دیگر خلیفه شد؟ علاوه بر اینکه این دو نفر چه سوء استفاده‌ای از خلافت کردند که نیتشان خلافت بوده تا آخرت و حتی دنیای خود را برای آن به باد داده باشند؟ آیا پس از خود، خلافت را به فرزند یا قبیله خود دادند‌؟ آیا کاخی ساخته یا کنیزکانی خریدند؟ یا تبلیغ گر دین و اندیشه جدیدی بودند‌‌؟

آیا منافق، حاضر است برای چیزی که به آن ایمان ندارد مرتب پول خرج کند؟ از جانش بگذرد؟ ما ایرانی‌ها حتی در مواردی که به آن ایمان داریم می‌ترسیم پول خرج کنیم و از بذل جان نیز بعضاً ابا داریم.

در طول تاریخ، تمام تلاش‌ها، جنایت‌ها، و اهداف شوم یک ریشه و مبنای اقتصادی داشته است زیرا با پول است که می‌توان به سایر اهداف رسید. اکنون ما در تاریخ می‌بینیم که عمر و ابوبکر از مال و جان و وطن و خانواده و… گذشتند و حتی در طی خلافت خود یک نفر از اقوام خود را منصب نداده و یک دینار از بیت المال برداشت نکردند. پس خدا به داد شما در شب اول قبر برسد.

توزیع ناعادلانه بیت المال یکی دیگر از ایرادات شیعه به حضرت عمر است زیرا او سهم زنان پیامبر  صلی الله علیه و سلم را بیشتر داده نام سلمان را در فهرست اهل بیت ثبت می‌کند (بر اساس حدیث پیامبر: سلمان منا اهل البیت) سابقین و مهاجرین در اسلام را سهم بیشتری می‌دهد و… من کاری به اینکه کار حضرت عمر درست بوده یا اشتباه ندارم زیرا از شرایط و اوضاع و احوال آن زمان بی‌اطلاعم (بر خلاف برخی نویسندگان شیعه که از تمامی شرایط اجتماعی و حتی روانشناسی افراد در تمام دوران‌های تاریخ مطلعند‌!‌) ولی شما هم که مانند ایشان عمل می‌کنید شما هم برای خانواده‌های شهدا هزار و یک امتیاز و وام و… قائل شده‌اید برای رزمندگان برای جانبازان و… پس شما هم که مانند او عمل می‌کنید حق ایراد گرفتن به او را ندارید… «دقت کنید که مثلا طلحه در احد، دستش را جلوی شمشیری که به طرف پیامبر  صلی الله علیه و سلم می‌آمده می‌گیرد تا پیامبر  صلی الله علیه و سلم کشته نشود و دستش از همانجا شل می‌شود و… تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل».

[۱]– اکثر مورخین در این رابطه متفق القولند و این از نکاتی است که جای هیچ شکی ندارد پیامدهای بعدی آنرا خودتان حدس بزنید.

[۲]– نکته جالب توجه دیگر اینکه حجره کوچک عایشه گنجایش بیش از چند نفر را نداشته است که ما از همه انصار و مهاجر انتظار داریم در مراسم تدفین پیامبر اکردم شرکت کرده باشند. حضرت علی و هیچ یک از بنی‌هاشم نیز آنها را در آن زمان به خاطر اینکار مورد شماتت قرار ندادند.

[۳]– نقد و بررسی دو کتاب تمدن اسلام و عرب – جرجی زیدان و گوستاو لوبون -هادی خاتمی- انتشارات کتابخانه صدر ص ۳۴۱٫

[۴]– و حتی در تحقیقات علمی محققین روانشناس تاریخ شناس جامعه شناس دین شناس قرآن شناس غیر متعصب!!!.

[۵]– جالب است که ۲۵ سال همنشینی با پیامبر چه نتایج جالبی در بر داشته است و پیامبر نیز نه تنها نتوانسته آنها را تغییر دهد بلکه به آنها دختر داده و از آنها دختر گرفته و آنها را از کنار خود نرانده است.

مقاله پیشنهادی

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران

کانال تلگرامی اهل سنت و جماعت ایران @ahlesonnat_com https://t.me/ahlesonnat_com https://t.me/joinchat/AAAAAEL1eveEIme7q2AtCw