ابزار قیچی در اثبات عقاید

اهل سنت همیشه از اینکه شیعیان احادیث و مطالب اهل را قیچی میکنند شیعیاندراربه خیانت در امانت متهم کرده اند اما در پست زیر خواهید دید که علمای شیعه علاوه بر قیچی احادیث اهل سنت به احادیث خودشون هم رحم نکردند و احادیث اهل تشیع را قیچی میکنند . و در جواب کسانی که به قیچی روایاتها ایراد گرفته اند جوابهای جالبی داده اند. که باهم میبینیم .

شیخ صدوق ( که به قول شریف مرتضی شیخ کذوب است و دارای هوا و هوس و ناقض العلم ) این عالم شیعه طبق نظر خودش بعضی از روایات شیعه را قیچی میکرده و در بعضی جاها هم نظر و حرف خود را به روایات اضافه میکرد.

در اینجا برای نمونه مجلسی صاحب کتاب روضه المتقین در (جلد۵ص۴۴۰ ) به این امر اعتراف میکند که شیخ صدوق بخشی از دعای زیارت امام ابی الحسن موسی بن الجعفر علیه السلام را حذف کرده چونکه به این قسمت از روایت اعتقاد نداشته .
لفظ دعا در کتاب من لا یحضره الفقیه (ج۵ص۶۰) بدین شکل است.
السلام علیک یا ولی الله السلام علیک یا حجه الله السلام علیک یا نور الله فی ظلمات الارض(محل حذف روایت ) اتیتک زائر عارفا بحقک ……….. تا آخر روایت.

حالا جناب مجلسی در کتاب روضه المتقین اعتراف میکند که شیخ صدوق جمله ( یا من بدا الله فی شانه ) را در روایت حذف کرده. چون شیخ صدوق به بدای حاصل شده در حق اسماعیل بن جعفر اعتقاد ندارد . ( متن عربی اعتراف مجلسی).

واسقط المصنف قوله (یا من بدا الله ) لانه لا یعتقد الخبر الذی نقل انه بدا الله فی اسماعیل و الاخبار فی البداء عندنا متواتر لا یمکن نفیه حتی یترک هذا الخبر.
مجلسی به همین سادگی میگوید چون شیخ صدوق به این قسمت از روایت اعتقاد نداشته اون حذف کرده .

به راستی که یک محدث باید اینگونه روایات را نقل کند . آیا این خیانت در نقل روایات نیست؟؟؟

مقاله پیشنهادی

زهد رسول الله صلی الله علیه وسلم

عَنْ أبِی هُرَیْرَهَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْ آلَ مُحَمَّدٍ …